بازدید 5591

شبی ۲ میلیون درآمد زباله‌گردی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: بانک اطلاعاتی از زباله‌گرد‌ها به دستور شهردار بیرجند تهیه شده که بر همین اساس ۳۳۶ زباله‌گرد از اتباع ایرانی و افغانستانی ثبت شدند.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 20 December 2023

 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: بانک اطلاعاتی از زباله‌گرد‌ها به دستور شهردار بیرجند تهیه شده که بر همین اساس ۳۳۶ زباله‌گرد از اتباع ایرانی و افغانستانی ثبت شدند.
 

 محمود ظهوری روز چهارشنبه افزود: زباله‌گرد‌ها به شکل مویرگی متصل به مافیا هستند و به اعتراف خودشان هر شب ۲۰ میلیون ریال از این راه درآمد دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری آماده به‌کارگیری این افراد بوده، اما بیشتر تمایل به کسب درآمد زیرزمینی دارند یادآور شد: زباله کالای ارزشمندی است از همین رو طرح تفکیک زباله از مبدا باید توسط شهرداری اجرا تا دست زباله‌گرد‌ها از آن کوتاه شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: طرح مقدماتی تفکیک زباله از مبدا در شهر بیرجند از ابتدای امسال اجرایی شده و در حال گسترش آن برای همه محلات هستیم.

وی عنوان کرد: هفته گذشته مجری بخش خصوصی طرح تفکیک زباله از مبدا مشخص شده و طبق توافق‌های انجام گرفته اجرای آن به شکل هدفمند دنبال می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند ادامه داد: تاکنون طرح‌های تفکیک از مبدا با توجه به حضور زباله گرد‌ها موفق نبوده، زیرا سودی برای پیمانکاران ندارد، اما با بررسی طرح‌های اجرا شده در شهر‌های بزرگ به دنبال طرح اساسی و با کیفیت در این خصوص بودیم.

وی معضل اصلی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را وجود زباله‌گرد‌ها دانست و افزود: در این خصوص سه گشت خودرویی و ۲ گشت موتوری ۲۴ ساعته راه‌اندازی شده تا با پدیده شوم زباله‌گردی برخورد شود.

ظهوری ادامه داد: همچنین ۷۹ خودروی وانت و کامیونت هم ساماندهی شده که در سطح شهر اقدام به تفکیک زباله از مبدا کرده و شهروندان بعد از جداسازی زباله‌ها می‌توانند در اجرای طرح همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۷ انبار و مرکز بازیافتی در شهر ساماندهی شده است گفت: این مراکز باید با تاییدیه محیط زیست، آتش نشانی و مرکز بهداشت فعالیت خود را شروع کنند که هر شهروندی می‌تواند زباله‌های قابل بازیافت خود را به این مراکز تحویل دهد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند گفت: اقدام بزرگ دیگر در راستای اجرای آیین‌نامه نظام مدیریت سبز، ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی به تفکیک زباله‌های بازیافتی است که تاکنون ۳۲ اداره در سطح شهر بیرجند همکاری دارند و در پایان هر سال گواهینامه آیین‌نامه نظام مدیریت سبز برای مدیر مربوطه صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: این گواهینامه در ارزیابی شخص مدیر موثر بوده و قطعا از این طریق دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز پای کار خواهند بود.

ظهوری گفت: ایستگاه‌ها و کلبه‌های سبز هم در ۱۷ نقطه شهر بیرجند جانمایی شده و ۱۷ مورد دیگر هم آماده استفاده است و شهروندان از این طریق نیز می‌توانند زباله‌های تفکیک شده خود را تحویل شهرداری دهند.

وی ادامه داد: شهروندان برای تحویل زباله‌های بازیافتی خود می‌توانند با شماره‌های ۳-۳۱۸۳۰۳۹۰ تماس حاصل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۱
مالیاتم تازه نمیخواد بدن
احتمالا افتخار دولت به ایجاد شغل و کار همین زباله گردی است. حقیقتا دست مریزا
می گم چطوره این زباله گردها را به جرم اختلاس دستگیر و محاکمه کنیم.
...متصل به مافیا هستند و به اعتراف خودشان هر شب ۲۰ میلیون ریال از این راه درآمد دارند.

اعتراف هم ازشان گرفتید؟
میدونم اینو پخش نمیکنید . من همیشه زباله هام رو میدادم به شهرداری . از وقتی که دیدم پیمانکارای شهرداری دارن مفت خری میکنن . همه پلاستیکها و وسایل بازیافتی رو میذارم دم در تا همین زباله گردها ببرن . نوش جونشون
اگر ادعای زباله گردی شبی 2 میلیون درآمد، صحت داشت که به یقین رئیس سازمان مدیریت پسماند و مسئولین شهرداری جزو زباله گردها بودند!! کم کاری و عملکرد بد خودشان در مدیریت شهری و مدیریت پسماندها را با ادعای درآمد زباله گردها توجیه میکنند
من که حاضرم بازیافتی ها رو به زباله گردها بدم تا بیام بدم به شهرداری
شهرداری به چه روزی افتاده که از این مردم بینوا هم میخواد کسب درآمد کنه
مسئولان مفت خورها شبی 2ملیارد به جیب میزنند اونوقت یک زباله گرد زحمت کش و بیچاره شبی 2ملیون نداشته باشد؟!
مردک اگه راست میگی بیا مشغ ل شو شما که میگین ما زیر ۲۰ حقوق میگیریم بیا ماهی ۶۰ تومان گیرت میاد
اجازه دهید حساب کنیم. با ارزش ترین زباله، پت درجه یک است کیلویی ۱۶ هزار تومان می خرند برای درآمد دو میلیون تومانی باید ۱۲۵ کیلو پت جمع آوری کرد. از قرار هر بطری ۱.۵ لیتری پت ۲۵ گرم، می شود ۵۰۰۰ بطری پت. اگر در هر سطل زباله ده عدد پت بیابد بابد به پانصد سطل زباله سر بزند اگر هر خیابان ۵ سطل زباله داشته باشد می شود صد خیابان، را با بار میانگین ۷۵ کیلوگرم طی کند!!!
بیشتر زباله گردها افاغنه هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست