بازدید 1450

وزیر دفاع آمریکا عازم غرب آسیا شد

در حالی که عملیات زمینی اشغالگران در غزه به بن بست رسیده، وزیر دفاع آمریکا به همراه رییس ستاد ارتش بامداد یکشنبه برای دیدار با مقام‌های صهیونیستی، قطر و بحرین راهی غرب آسیا شد.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 17 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد یکشنبه پیش از سوار شدن به هواپیما و عزیمت به منطقه غرب آسیا در اظهاراتی مدعی شد: «من به اسرائیل، بحرین و قطر می‌روم تا بر تعهدات آمریکا برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و همکاری با شرکا و متحدان برای پیشبرد قابلیت‌های دفاعی تاکید کنم».

پنتاگون بامداد شنبه خبر داد آستین در سفر هفته آتی به منطقه، به سرزمین‌های اشغالی، قطر و بحرین می‌رود و از ناو «یواس‌اس جرالد فورد» در دریای مدیترانه نیز بازدید می‌کند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، آستین همچنین دستور داد در میانه جنگ در غزه، ناو جرالد فورد برای چند هفته دیگر در دریای مدیترانه باقی بماند. این برای سومین بار است که استقرار این ناو هواپیمابر در منطقه تمدید می‌شود.

آمریکا از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، این ناو هواپیمابر به همراه ناوگروه آن را برای اعلام حمایت از تل‌آویو در مدیترانه مستقر کرده است.

وزارت دفاع آمریکا خبر داد آستین در فلسطین اشغالی با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره» گام‌های بعدی در جنگ پس از توقف نهایی عملیات نظامی در غزه» گفت‌وگو خواهد کرد.

پنتاگون در ادامه و با اشاره به نقش قطر در تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت: قطر نقش اساسی را در کمک به ارتباط با حماس که به توافق برای آزادی تعدادی از گروگان‌ها منجر شد، ایفا کرد.

این برای دومین بار است که آستین در ۲ ماه گذشته راهی منطقه غرب آسیا می‌شود.

رسانه‌های خبری پیشتر گزارش دادند که لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک آمریکا، ۲ مقام ارشد نظامی آمریکا روز یکشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهند کرد تا به رژیم صهیونیستی در مورد چگونگی انتقال از عملیات جنگی بزرگ علیه حماس در غزه به یک عملیات محدودتر و دقیق‌تر مشاوره دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست