بازدید 2783

سناتور آمریکایی درپی پاسخگویی بایدن در جنگ غزه

یک سناتور ارشد و مستقل آمریکایی در جریان تلاش برای متوقف کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه قطعنامه‌ای پیشنهادی برای پاسخگویی رئیس‌جمهور آمریکا به این حملات را مطرح کرده است. 
کد خبر: ۱۲۱۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 16 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «برنی سندرز» از ایالت ورمونت آمریکا با اشاره به تلفات سنگین غیرنظامیان در غزه، قطعنامه‌ای را ارائه کرده است که در آن خواستار ارائه گزارشی از سوی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و بحث در مورد بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش «رویترز»، سندرز به عنوان یک نماینده مستقل در آمریکا که با دموکرات‌ها هم‌گروه است، به دنبال آن است که بر اساس ماده‌ای در قانون کمک‌های خارجی ایالات متحده، کمک‌های امنیتی این کشور به هر دولتی را که « از این کمک‌ها در راستای نقض فاحش حقوق بشر در سطح بین‌المللی استفاده می‌کند»ممنوع کرده و دست از حمایت‌هایش در این زمینه از برخی دولت‌ها بردارد.

سندرز در همین رابطه در مورد رنج غزه در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) رنج وارد شده به غیرنظامیان را غیرقابل تصور خوانده است.به همین دلیل است که من قطعنامه ای ارائه کردم تا ایالات متحده را وادار کنم تا در مورد همدستی خود تامل کند.

اگر پیشنهاد سندرز در راستای قطعنامه مذکور بررسی و در نهایت تصویب شود، وزارت امور خارجه آمریکا می‌بایست ظرف مدت ۳۰ روز گزارشی ارائه کرده و تحت تاثیر این قطعنامه تمامی کمک‌های امنیتی به کشور مورد نظر خود را قطع کند.

موضوعی که به باور سندرز هم‌اکنون باید در مورد رژیم صهیونیستی تحت تاثیر حملات گسترده این رژیم، آن را عملی کرد. سندرز در این قطعنامه از حق رژیم صهیونیستی مبنی بر پاسخ به حمله حماس در ۷ ماه اکتبر را مورد حمایت قرار می‌دهد اما مخالف رنج وارد شده بر مردم غزه است و عنوان کرده این روند باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

وی در قالب بیانیه ای در این رابطه عنوان کرد: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، یک فاجعه انسانی است که با پول و بمب‌های آمریکایی انجام می‌شود. ما باید این واقعیت را بپذیریم و به این اقدامات پایان دهیم.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، بمباران بی‌امان رژیم صهیونیستی بخش‌ زیادی از نوار غزه را ویران کرده است و به گفته آنها شمار جان‌باختگان فلسطینی در پی حملات اخیر در رژیم صهیونیستی به ۱۹ هزار نفر رسیده است. موضوعی که اعتراضات جامعه جهانی را نسبت به دولت بایدن برای همراهی با رژیم صهیونیستی برانگیخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست