بازدید 35138

باران و برف ۴ روزه در ۱۲ استان

سازمان هواشناسی از جو آرام و پایدار در نیمه غربی کشور و بارش باران، برف و کاهش دما طی امروز تا روز سه‌شنبه در ۱۲ استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸ 16 December 2023


 به گزارش تابناک، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در نیمه غربی کشور جو آرام و پایداری همراه با روند افزایش دما مستقر شده و در نیمه شرقی نیز وزش باد پدیده حاکم است.

از اوایل شب یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی روی دریای خزر بارش باران و برف در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی روی می‌دهد. شدت بارش‌های دوشنبه برای گیلان و مازندران است.

سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور در برخی مناطق خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب فارس افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. چهارشنبه در برخی مناطق هرمزگان و ارتفاعات جنوب شرق فارس بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما و طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما به‌ویژه در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. شنبه و یکشنبه دریای عمان و دوشنبه دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج
زمان شروع: صبح شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۵

زمان پایان: بعدازظهر یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۶

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج بیش از ۱ متر در سواحل و مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر.

منطقه اثر: شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۵ و یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان در تنگه هرمز و دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، حتمال آسیب به شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی.

توصیه: ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکو‌های نفتی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی