بازدید 6606
با تحولات منطقه و جهان

درگیری ناو آمریکایی و پهپاد‌های یمنی در دریای سرخ/حمله پهپادی و راکتی به دو پایگاه آمریکا در سوریه/ آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن/ رهگیری ۷ فروند هواپیما و ۷ فروند کشتی جنگی ارتش چین توسط تایوان

حمله پهپادی و راکتی به دو پایگاه آمریکا در سوریه، آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن، رهگیری ۷ فروند هواپیما و ۷ فروند کشتی جنگی ارتش چین توسط تایوان، درگیری ناو آمریکایی و پهپاد‌های یمنی در دریای سرخ و تصویب بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری در سنای آمریکا از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 14 December 2023

درگیری ناو آمریکایی و پهپادهای یمنی در دریای سرخ/حمله پهپادی و راکتی به دو پایگاه آمریکا در سوریه/ آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن/ رهگیری 7 فروند هواپیما و 7 فروند کشتی جنگی ارتش چین توسط تایوان

بین الملل تابناک: حمله پهپادی و راکتی به دو پایگاه آمریکا در سوریه، آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن، رهگیری ۷ فروند هواپیما و ۷ فروند کشتی جنگی ارتش چین توسط تایوان، درگیری ناو آمریکایی و پهپاد‌های یمنی در دریای سرخ و تصویب بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری در سنای آمریکا از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله پهپادی و راکتی به دو پایگاه آمریکا در سوریه

شامگاه روز چهارشنبه، منابع خبری، خبر دادند که دو پایگاه آمریکا در شرق و جنوب شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد، پایگاه آمریکایی «التنف» در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته و کانال تلگرامی «صابرین نیوز» خبر داد که این حمله با پهپاد انجام شده است.

لحظاتی بعد از اعلام این خبر، المیادین گزارش داد، در عملیاتی دیگر پایگاه آمریکایی «الرکبان» در سوریه نیز هدف حمله قرار گرفته است.

علی‌رغم آنکه تا لحظه انتشار این گزارش هنوز هیچ گروهی رسما مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته، مقاومت اسلامی عراق طی روزهای گذشته بارها پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه را مکررا هدف حملات خود قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق آمریکا را مسئول حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، پایگاه‌های آمریکا را مورد حمله قرار خواهد داد.

آغاز تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح بایدن

بامداد پنجشنبه، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طی جلسه رأی‌گیری به آغاز رسمی تحقیقات استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور رأی دادند.

«مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره تصویب آغاز رسمی استیضاح بایدن با ۲۲۱ رأی موافق و ۲۱۲ رأی مخالف گفت: «شواهد نشان می‌دهد که خانواده بایدن میلیون‌ها دلار از خارجی‌ها دریافت کردند.»

بایدن نیز در واکنش به این اقدام اظهار داشت: «جمهوری‌خواهان روی حمله به من با دروغ و اتلاف وقت در یک ترفند سیاسی بی اساس تمرکز کرده‌اند.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی همچنین افزود: «جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند به اوکراین در جنگ علیه روسیه کمک کنند.»

رای مثبت به طرح تحقیقات استیضاح بایدن برای نزدیک به ۱۷ نماینده جمهوری‌خواهی که بایدن در ایالات‌ آنها در جریان انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری پیروز شد، می‌تواند برای این گروه از نمایندگان نوعی چالش‌ سیاسی ایجاد کند. از این روی، حتی پیشتر از این چند تن از نمایندگان جمهوری‌خواه به همراه دیگر قانون‌گذاران حزب راست میانه این حزب  در مورد اقدام برای ادامه تحقیقات مربوط به استیضاح بایدن تردید داشتند.

رهگیری ۷ فروند هواپیما و ۷ فروند کشتی جنگی ارتش چین توسط تایوان

 وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه اعلام کرد که  ۷ فروند هواپیمای نظامی و ۷ کشتی جنگی نیروی دریایی چین را اطراف تایوان ردیابی کرده است.

به گزارش وبگاه «تایوان نیوز»، وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷ هواپیمای نظامی ارتش چین وارد جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند. در این بیانیه تاکید شده که این هواپیماها از خط میانه تنگه تایوان عبور نکردند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. 

این وزارتخانه مدعی شد که هواپیماها و کشتی‌های دریایی را برای رهگیری این هواپیما به ماموریت اعزام کرد و سامانه‌های پدافند  هوایی برای نظارت بر فعالیت هواپیماهای چین به حالت آماده باش درآمدند.

چین در ماه جاری ۱۱۶ هواپیمای نظامی و ۸۴ کشتی نیروی دریایی به اطراف تایوان فرستاده است.

وزارت دفاع جزیره تایوان چندی قبل از برگزاری رزمایشی با نظارت ژنرال‌های آمریکا با هدف شبیه سازی حملات احتمالی ارتش چین به این جزیره خبر داد. ارتش تایوان در این رزمایش، شبیه سازی حمله نیروهای دشمن فرضی را همزمان در سه ساحل برگزار کرد.

درگیری ناو آمریکایی و پهپادهای یمنی در دریای سرخ

فرماندهی مرکزی ارتش تروریست آمریکا به نام "سنتکام" مدعی مقابله یک ناو خود با اقدام نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ شد.

 فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا صبح امروز مدعی شد: ناو موشک انداز آمریکایی به درخواست کمک نفتکشی با پرچم جزایر مارشال در جنوب دریای سرخ در ۱۳ دسامبر پاسخ داده و پهپادهایی را که از مناطق تحت کنترل حوثی ها (ارتش ملی یمن) برخاستند، ساقط کرده است.

طبق ادعای فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، در جریان پاسخ به درخواست این نفتکش در جنوب دریای سرخ، آسیبی به پرسنل و خسارتی وارد نشده است.

تروریست های سنتکام در ادامه ادعاهای خود اعلام کردند: نیروهای وابسته به حوثی ها (ارتش ملی یمن) تلاش کردند که در ابتدا وارد نفتکش شوند اما راه به جایی نبردند و دو موشک به سمت نفتکش شلیک کردند که به هدف نخورد.

تصویب بودجه نظامی ۸۸۶ میلیارد دلاری در سنای آمریکا

سنای آمریکا پس از تصویب قانون سالانه «مجوز دفاع ملی» در روز چهارشنبه، مجوز ۸۸۶ میلیارد دلار بودجه نظامی برای سال ۲۰۲۴ را صادر کرد.

 این لایحه ۳۰۰۰ صفحه‌ای که باید تصویب شود، از حمایت قوی دو حزبی در مجلس سنای آمریکا برخوردار و با ۸۷ رأی موافق در مقابل ۱۳ رأی مخالف، از این مجلس کنگره خارج شد. این لایحه اکنون به دست مجلس نمایندگان می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که لایحه قبل از رفتن قانونگذاران به خانه برای تعطیلات در روز پنجشنبه، بررسی شود.

سنای تحت کنترل دموکرات‌ها، مسائل اجتماعی مهم از نظر قانون‌گذاران محافظه‌کار را کنار گذاشت و از گنجاندن مقررات محدودکننده دسترسی به سقط جنین و محدود کردن درمان تراجنسیتی‌ها برای سربازان و خانواده‌هایشان که در نسخه مجلس نمایندگان در اوایل امسال تصویب‌شده، خودداری کرد.

به گزارش نیویورک‌پست، این لایحه همچنین بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی را تا ۱۹ آوریل تمدید می‌کند. این مجوز نظارتی، که امکان نظارت بدون چون و چرا از خارجی‌ها در ایالات متحده را فراهم می‌کند، قرار بود در پایان دسامبر منقضی شود.

این لایحه همچنین بیشترین افزایش حقوق را برای نیروهای نظامی در بیش از دو دهه ارائه می‌کند و حقوق سربازان را در سال آینده ۵.۲ درصد افزایش می‌دهد تا جذب و نگهداری ارتش را افزایش دهد.

«قانون مجوز دفاع ملی» سال ۲۰۲۴ که اولویت‌های بودجه پنتاگون را برای سال مالی تعیین می‌کند، همچنین خواستار ۱۱.۵ میلیارد دلار برای عقب راندن چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و ۸۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین است.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا، پیش از رای‌گیری در صحن علنی مجلس گفت: «با توجه به مشکلات بزرگ در حوزه امنیت جهانی، تایید لایحه مجوز دفاعی مهم‌تر از همیشه است. تایید این بودجه ما را قادر می‌سازد مقابل روسیه بایستیم، مقابل حزب کمونیست چین قاطع بمانیم و تضمین کنیم که امور دفاعی آمریکا در همه حال به‌ روز خواهد ماند.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از کنگره خواسته تا قبل از پایان هفته ۶۱ میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین را تصویب کند. هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها در کنگره اعلام کرده‌اند که درخواست بودجه اضطراری رئیس‌جمهوری ۸۱ ساله آمریکا برای این کشور جنگ‌زده بعید است به این زودی تصویب شود، چون جمهوری‌خواهان خواستار گنجاندن تغییرات در قانون مهاجرت آمریکا در لایحه کمک به اوکراین هستند.

لایحه «قانون مجوز دفاع ملی» همچنین شامل مجوزهای لازم برای اجرای توافقنامه سه‌جانبه مشترک زیردریایی‌ها موسوم به آکوس است که میان ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا حاصل شد. این توافق در سال ۲۰۲۱ انجام شد و خواستار انتقال سه زیردریایی تهاجمی کلاس ویرجینیا به استرالیاست.

در همین حال سناتور میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا در رابطه با لایحه بودجه نظامی گفت: «با این اقدام، پنتاگون روی مقابله با چالش‌های امنیت ملی متمرکز خواهد شد، به جای آنکه چالش‌های جدیدی با سیاست‌های اجتماعی حزبی ایجاد کند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۹
آنهایی که هنوز اقتدار رسانه ای ایران را قبول ندارند درس عبرت بگیرند:

دو هفته تمام تقریباً بالاترین مقامات تمام کشورهای دنیا در کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم جمع شدند و این کنفرانس به دومین خبر مهم دنیا، بعد از جنگ غزه، تبدیل شد ولی رسانه های داخلی کوچکترین خبری از آن منتشر نکردند و نشان دادند بیدی نیستند که با این بادها بلرزند.
شاید وستون جالب باشه که بدونید 3.7 میلیارد دلاری که در اختیار دبش قرار گرفته وزنی معال 30 تن دلار میشه. تازه اگر همه دلارها رو 100 دلاری در نظر بگیریم.
آقایان دولت سیزدهم که در حال فرافکنی و پاسکاری جنایت به گردن دیگران هستن پاسخ بدن چطور ممکنه یه همچین حجمی از دلار بدون نظر و اجازه دولت و مسئولین دولتی جابجا شده باشه؟
اگر به دنبال عاملین اصلی هستین در بدنه دولت دنبالشون بگردین نه در شرکت چای دبش.
دبش تنها وسیله پوششی برای خارج کردن این دلارها بوده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
حواله شان به اقتدار ایزد پاک
چرا شما نیروهای حوثی را به عنوان ارتش ملی یمن میخواهید به خوانندگان غالب کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
عامل اصلی فقر و بدبختی ملت یمن حوثی ها هستن. اگر نبودن الان یمن یه کشور مثل بحرین و عمان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
همین که همه حقیقت رو میدونن کفایت میکنه داش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
استدلال ایران در مورد سوریه این بود که دولت قانونی سوریه از ایران درخواست کرده و از این رو ارسال نیرو به آنجا از نظر قوانین بین المللی مشروع است.

در یمن قضیه برعکس است. دولتی که سازمان های بین المللی به رسمیت می شناسند و نیمی از کشور را هم در اختیار دارد دولت طرفدار عربستان است.

نه، بابا. یک بام و دو هوا چیه؟ همینطور خواستم یک چیزی گفته باشم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
آقا دانیال قالب درست است .یکبار از درستان مشق بنویس
مغز براندازان هم اکنون
چین حق حاکمیت بر تایوان که بخشی از سرزمینشه رو نداره. مرگ بر چین
روسیه در موضوع اوکراین متجاوزه و دلایلش در مورد ناتو و روس زبانان اوکراین بیخوده. مرگ بر روسیه
اسراییل حق داره با خرید ۴ درصد زمین های فلسطین، فلسطینیا رو از کل سرزمینش بیرون کنه، محاصره کنه، بمباران کنه و کشتار کنه. فروختن زدن به شکم طلبکار هستن.

تشخیص
کلیه ها را گرم نگه دارد. هوا سرد است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
اولین نظر منفی رو من دادم و برام افتخاره شل مغز خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
دیگه دوره این توجیهات و این حرفای 20:30 گونه گذشته
ملت هرچی میگن بر اساس واقعیت هست نه حرفای 4تا ساندیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
احسنت خوب مسخره میکنی اینا رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
احتمالا ناشناس ۱۱۵۲ برای این اقدام شجاعانه، یه جایزه صلح نوبل بگیره
متخصص بی مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
زیاد فسفر نسوزون 90 درصد مردم براشون مهم نیست خیلی متخصصی برودر فواید چای دبش مطالعه کن
فقط بودجه نیرو هوایی امریکا از مجموع بودجه کل ارتش های روسیه و ایران و کره شمالی بیشتره
و همچین از مجموع اکثر قدرت های اروپایی مثل انگلیس و فرانسه و..
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
ولي خوار و ذليله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
آمریکا میتونه در 48 ساعت کل اینایی که نام بردی رو یکجا قورت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
ژاپن رو در 2 دقیقه فتح کرد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
این نظامیان اسرائیلی چقدر قوی و حرفه ای میجنگن . دانیل هاغاری روز اول گفته بود جنگ ' جنگ ه . کشته هم خواهیم داد . دم امریکا گرم . اونها چقدر حرفه ای هستند
مرگ براسراییل نامشروع وغاصب واشغالگروکودک کش وحشی ویاغی وامریکای تروریست وحشی ویاغی وضدبشروضدانسانیت ویاغی وحشی .
جنس این پایگاه های آمریکایی از چیه؟ از سال ها پیش بهشون حمله موشکی میشده انگار نه انگار
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
ازهمونايي كه شبونه از افغانستان رها كردند و فرار كردند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
از جنس نوار غزه
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
اره خیلی از افغانها کشتند رفتند که این موجودات تمام نشوند نکه افغانها با جنگ امریکا را بیرون کردندفقط دیدند این قوم درست شدنی نیستند گفتند حداقل دولا ر حرام نکنیم ولی نادانی چون تو فکرمی کنی که امریکا شکست خورد
یمن واقعا ارزش سرمایه گزاری رو داشت شیرون زر برارون روز جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
یک‌ عدد تخم مرغ = ۶ هزار تومان
ببینید من اصلا نمیگم رابطه با چین بده نه.
اتفاقا خیلی خوبه.
قبول دارم جرات ندارن حمله کنن چون درصورت حمله ایران اسرائیل میزنه.
ولی مسئولین اگه این اختلاس هارو حداقل به یک سوم برسونن خیلی وضع مردم بهتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
نه اختلاس هرچه بیشترباشه به نفع ملت ایرانه کمی عمیقتر نگاه کن
لعنت بر تصمیم گیران دنیا که خودشان را ارباب دنیا می دانند ولی هر روز باید اخبار جنگ بخوانیم. علتش لی عدالتی از طرف به اصطلاح اربابان است. اگر زیاده خواهی ها را کنار بگذارند همه در صلح و صفا زندگی می کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی