بازدید 1616
۱

هشدار به کوهنوردان: از صعود به ارتفاعات بپرهیزید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران و کاهش دما در ارتفاعات کشور خبر داد و گفت: صعود به ارتفاعات و هرگونه فعالیت مربوط به کوهنوردی با مخاطره همراه است.
کد خبر: ۱۲۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 14 December 2023

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کوهستان و ارتقاعات کشور اظهار کرد: طی روزهای پایانی هفته، فعالیت سامانه بارشی و سرد، بارش فراگیر برف و باران و کاهش محسوس دما در ارتفاعات غرب، شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز پنجشنبه ( ۲۳ آذر) شدت بارش‌ها همراه با وزش باد شدید و کولاک خواهد بود و شدت بارش طی پنجشنبه برای ارتفاعات البرز و با شدت کمتر در زاگرس، ارتفاعات مناطق مرکزی کشور و به‌تدریج بخش‌های جنوبی و شرقی کشور همراه با وزش باد شدید و کولاک ادامه دارد. در این شرایط جوی افزایش پتانسیل وقوع بهمن در مناطق مستعد کوهستانی کشور طی این مدت، احتمال جاری شدن سیلاب در دامنه‌های پایین‌دست و افزایش دبی رودخانه‌ها و دره‌ها مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روز پنجشنبه کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … مخاطره آمیز و با انواع مخاطره‌های جوی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور همراه است.

به گفته وی اوایل وقت روز جمعه (۲۴ آذر) در ارتفاعات مرکزی کشور، دامنه‌های شرقی زاگرس، البرز شرقی و نیمه‌شرقی کشور بارش باران همراه با وزش باد شدید تداوم دارد و به‌تدریج کاهش ابر مورد انتظار است. نکته قابل توجه این است که علیرغم قطع بارش‌ها طی جمعه در مناطق غربی، ارتفاعات زاگرس و و شمال غرب کشور، به سبب وجود برف تازه، همچنان احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی کشور وجود دارد.

ضیاییان تاکید کرد: در چنین شرایطی از ورود به عرصه‌های کوهستانی و تردد در جاده‌های کوهستانی کشور همچنین از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی و حرکت در زیر آن‌ها و به‌سمت زیر نقاب اجتناب شود. با توجه به کاهش شدید دما و برودت هوا همراه با وزش باد شدید، شرایط تشدید سوزباد و سرمازدگی وجود دارد بنابراین نیاز است تا تجهیزات کافی به همراه داشته باشید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین درباره ارتفاعات تهران گفت: ارتفاعات تهران تا اوایل صبح جمعه، تحت فعالیت سامانه بارشی و سرد، آسمانی ابری و مه آلود و با بارش برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود بنابراین در مناطق مستعد احتمال وقوع بهمن وجود دارد.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: از صبح جمعه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر اتفاق می‌افتد. با توجه به وجود برف تازه در منطقه از تردد در مسیرها و دالان‌های مستعد وقوع بهمن اجتناب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارتفاعات شمال تهران ابری است اما بارش چندانی ندارد. و فردا کاملا هوا صاف خواهد بود دریغ از یک تکه ابر.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست