بازدید 53791

یک شهید و دو مجروح در رزمایش یگان ویژه فراجا

سروان علی بیات در رزمایش تخریب زنجان به دلیل موج انفجار آسمانی شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 12 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اوایل این هفته رزمایش تخریب یگان ویژه زنجان در میدان تیر یگان ویژه واقع در جاده بیجار برگزار شد.

در یکی از عملیات‌های این رزمایش، موج انفجار حاصل از تمرینات، سبب شد سه نفر از نیروهای یگان ویژه زنجان به نام‌های علی بیات، رحمان محبی و سجاد کرمی مصدوم و به بیمارستان آیت‌الله موسوی(ره) منتقل شوند.

پس از سه روز بستری شدن این سه نیروی یگان ویژه، کرمی و محبی ترخیص می‌شوند ولی سروان علی بیات به خاطر مرگ مغزی آسمانی و پیکر وی به تهران جهت اهدای اعضا منتقل شد.

حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان به خبرنگار تسنیم در خصوص بستری شدن سه نفر از نیروهای یگان ویژه جهت مداوا از اوایل این هفته گفت: دو نفر ترخیص و متأسفانه یک نفر از مصدومان مرگ مغزی شد.

وی گفت: سه نفر از پرسنل یگان ویژه به‌خاطر تمرینات و رزمایش داخلی به بیمارستان موسوی منتقل شدند که تحت مداوا قرار گرفتند و متاسفانه یک نفر آسمانی شد.

در همین حال، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: فرمانده یگان نوپو زنجان حین تمرین نظامی آسمانی شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه این حادثه به علت انفجار در حین تمرین بوده است، افزود: در این حادثه دو نفر از نیروهای یگان ویژه نیز دچار مصدومیت جزئی شده بودند.
 
وی با تبریک و تسلیت به خانواده این بزرگوار گفت: فرمانده یگان نوپو زنجان علی بیات پس از مصدومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شد، ولی به علت شدت انفجار و پس از سه روز بستری دچار مرگ مغزی شده و جان خود را از دست داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۰
چی بگم بی درایتی در همه عرصه ها وجود داره
خدا رحمت کند عزیزی که از دست رفت ولی برای هر جان باخته ای که کلمه شهید را نمیشود بکار برد
پاسخ ها
دیاکو
| Albania |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
خیلی بی رحم و بی مروت هستی،،
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
نمی دونی بدون، کسی که حتی برای تهیه خرج زن و بچه، از راه حلال از خونه خارج بشه و اتفاقی براش بیافته و مرحوم بشه. اون شهید حساب میشه. این دین اسلام هست.
خدارحم کنه این رزمایش بودکه
شهیددادیم
خدا‌صبربده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
به مردم
فاصله نفرات.زمان انفجار.پستی و بلندی زمین انفجار اگر درست محاسبه شه قطعا این اتفاقات پیش نمیاد.ولی باز حتی در کشورهایی مثل آمریکا در رزمایش پیش میاد.دلیل معمولا اتفاقات پیشبینی نشده..به هر حال خدا رحمتش کنه.قطعا چون اعضای بدنش اهدا شده جایگاه رفیعی خواهد داشت.بیشتر از شهادت..
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
بعلت عدم بکارگیری مهندسان ونخبگان شایسته،فساد اداری،رانت و پارتی بازی،و استفاده از افراد غیر متخصص در تمام عرصه ها حتی نیروی انتظامی شاهد یک فاجعه هستیم. ما بدون در نظر گرفتن داغی ک تا ابد بر دل پدر و مادر این شخص میمونه و
تو رزمایش تلفات میدیم??برگام . تو جنگ چی‌ میشیم
روحشان شاد. چرا پروتکل های امنیتی را رعایت نمیکنند.
خدا بیامرزه .نور به قبرشون بباره. پیش میاد در این رزمایشات
اخه مگ جنگه انقدرخشن انجام میدین ما ب همدیگر احتیاج داریم
جنگ که نیست اینها شهید به حساب نمیان
روحش شاد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
ببند دهن تو شهید به حساب میان هر نظامی در رزمایش اتفاقی واسش بیوفته شهید هستش
شهید حافظ امنیت روحت شاد و ادامه دهنده راهت هستیم شهید مظلوم
روحش شادیادش گرامی
غیر اینکه بگوئیم روحش شاد کار دیگری نمی‌شود کرد . متاسفانه در کار این مصائب پیش می آید . خداوند به نزدیکانش صبر بدهد.
خدا رحمت کند انشااله
شهید علی بیات با اولیا الهی محشور شود وخداوند با خانواده‌اش صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید!
شکر خدا رزمایش بوده
چرا ما همش گل بخودی میزنیم
جوانان نازنین و فداکار و جان بر کف ایران زمین برای راحتی و آرامش ما جان بر کف اند. خدا نگهدار همه تون... خدا پشت و پناه تون... کشته های شما شهیدان راه خدا هستند و در قلب ما و بهشت جاودان اند. در جوار خدای بزرگ قرار دارند و سعادتمندند
چندسال پیش یکی از اعضا نوپو بخاطر بازنشدن چترنجاتش فوت کرد.اول ایمنی و تامین امنیت جانی اینا رو تامین کنید بعد مانور اجرا کنید .جواب زن و بچه های این بیچاره هارو کی میده اخه
روحش شاد
روحش شاد ان شاءالله عاقبت بخیر باشن
شهادتت مبارک
چرا مراقب بچه هامون نیستید اونا امانت پیشتون هستن ماکه میدونیم به سرباز بینوا چیزی آموزش نمی‌دید و اونهارو به هرجایی وعملیاتی می‌فرستید با بچه های خودتون این رفتار و میکنید مگه بچه هاتون سربازی هم میرن!!!!!!؟؟؟؟.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
خودشان هم نمیروند
روحش شاد یادش کرامی باد در انواع قدامات و عملیاتهای عمرانی صنعتی واقتصادی و کشاورزی و حفاری و نفتی و گازی و.....نطامی اولین گزینه ای که درذهن طراحان ان متبلور میشود ایمنی از اغاز تا پایان است تیمی بنام HSEدارند که متاسفانه در رزمایشها این گونه افراد درصحنه طراحی و اجرایی و عملیاتی از ماموریت خود دور میشوند یا درقالب دیکری بروز وظهورپیدا می کنند که بعضا درگیر موارد مبتلابه حاشیه ای میشوند که از اصل ماموریت اصلی خود بازمی مانند که این ایمنی در راس امور قرارنگیرد این اولین و اخرین حادثه هم نخواهدبودولازم است تدبیر اساسی برای حفظ جان فرزندان ملت در تمام عرصه ها بکار بسته شود.
در هنگام عملیات نصب و یا حمل مواد منفجره ، عواملی مانند رعد و برق ، قدیمی و تاریخ گذشته ی موادی که در انها از نیتروگلیسیرین استفاده شده یا الکتریسیته ی ساکن در لباس تخریبچی که موجب تخلیه ی بار الکتریکی به فیوز چاشنی و انفجار ان و تعیین اشتباه زمانبندیه انفجا رهای تاخیری و یا ضربه و حتی عمل نکردن مواد منفجره انفجارات قبلی به هر علتی و بیکباره منفجر شدن ان و یا استفاده ی نامناسب از چاشنیهای تاخیری و غیره باعث چنین اتفاقاتی میشود..ضمنا کسانی که در هنگام ماموریتهای غیر جنگی توسط عواملی اینچنینی کشته شوند ، شهید نامیده میشوند..
بعضیا انگار واقعا فکر نمیکنن و نظر میدن. یکی گفته چرا اینا مصدوم شدند یکی گفته این چون توی جنگ نبوده اصلا شهید محسوب نمیشه .. اولا حدیث داریم که کسی که در حال کار کردن از دنیا بره شهید حساب مبشه خب ایشون هم کارشون توی این حیطه بوده. دوما این رزمایش ها برای امادگی برای موقعیت های جنگ و دفاعه پس خیلی بی شباهت نیست. شمااز رو تخت خواب لم دادی و نظر میدی بله همه جیز برات بیربط و آسونه.
دوما مگه توی فوتبال بازیکن توی تمرین مصدوم نمیشه؟ رزمایش هم تمرینات نیروهای دفاعیه. خدا رحمتش کنه و به خانواده اش صبر بدهد.
عجب...........................
شهید قهرمان و دلاور نامدار وطن،سروان سرافراز علی بیات شهادتت مبارک. جهت شادی روح این دلاور و حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای راه حقیقت و امنیت الفاتحة مع الصلاة على النبي محمد و آل محمد (ص).
راهت پر رهرو و نامت جاودانه باد
شهادت بجز مرگ بخاطر خاطر وطن و کشور نیست. بالاترین درجه شهادت نصسب این نیروی عزیز شد. مبارکش باشد
عزیزانی که شهید شدن، امانت مردم بودن که با بی برنامگی و ندونم کاری، پرپر شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
دوست خوب بی سواد این عزیزی که شهید شده فرمانده بوده.پس اگه قصوری هم بوده از سمت خودش بوده.
خدا رحمت کند ایشان را ،روحشون قرین رحمت الهی ،واقعا این اتفاقات غم انگیز هست انشاالله که دیگه پیش نیاد
سر فرمانده بی تدبیر و ناکاربلدش سلامت ، کسانیکه اصولاً هیچ تجربه و مهارتی در طرح ریزی و اجرای انفجارهای رزمایشی ندارن و صرفا روی کاغذ سمت و جایگاه شغلیشون مثلا فرمانده تیم انفجار و فرمانده تیم خنثی سازی و غیره و غیره هست که همین در میدان عملیات منجر به فاجعه میشه .
بعدشم چهارتا بنر و سیصدتا عکس فرماندهان رده بالا با بچه های شهید بخاطر پستهای بالاتر و ..
آیا برای این رزمایش ها استانداردی نداریم؟ که نیروهای نخبه ای که کلی برای آموزش آنها برای روزهای سخت هزینه شده به همین آسانی از دست بروند خانواده شون عزادار بشن!! نیروهای نظامی و انتطامی همیشه جزء مظلوم ترین نیروها بودند که البته انتظارات زیاد و غیرمنطقی هم ازشون هست!!!
انگار بعضي هامون عادت داريم در همه امور نظر بديم.
اول اينكه وقتي ميگند رزمايش يعني شرايط مانند جنگ است قرار نيست بازي كنند كه بعضيا ميگند سخت نگيريد رزمايشها رو. البته احتياط و رعايت اصول امنيتي چه در رزمايش و چه در جنگ شرط عقله
دوم خود اين عزيزان و خانواده هاشون خودشون رو براي هر شرايطي آماده كردند. بالاخره نظامي گري اين چيزها باهاشه.
سوم در كشورهاي ديگه نيز از اين دست اتفاقات ميفته. مثل هر شغل ديگه اي.
به هرحا روحشون شاد باشه و خدا حقشون رو به ما حلال كنه
با سلام اون نادانی که میگه هر جان باخته ای شهید نیست اول بره تحقیق بکنه ببینه چه کسانی شهید هستند بعد نظر بده و جهت اطلاع اونهائی که متلک میزنن و میگن که چطور در رزمایش کشته میدیمبای بدونن در تمام دنیا در رزمایشهااهتمال پنج درصدتلفات رو میدن به هرحال روح این عزیز شاد وآرزوی عزت و سربلندی تمام جوانان غیور ایران اسلامی را داریم یا علی
احیانا فرمانده برنامه ریزی مقصر نیست؟
مدیریت مانور نمیتونیدنکنید با جان جوان مردم بازی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
ایشون خودشون فرمانده نوپو بودن. شهید شدن. خرابکاری و عمدی بودن موضوع محتمل هست. یه منافقی یا کسی که ضد انقلابه
در تمامی عرصه ها بدون توجه بموضوع حفظ جان افراد اقداماتی انجام میدیم که بعدا برامون مشکل ساز میشه. یکیش مانورهای نظامیه که بدون کنترل ابزار و ادوات جنگی جان جوانان ما رو تهدید میکنه دیگری عدم امنیت محل کار کارگران معادن هستش که بدون توجه به جان اونا محل کارشون رو ایمن نمیکنیم یکی دیگش خودروهای داخلی ناایمن هست که به اندازه جنگ برامون تلفات روزانه ایجاد میکنه و ایمن نیستن یکی دیگش عدم کنترل مراکز درمانی در رسیدگی به بیماران هست که باعث تلف شدن مردم در آن مراکز موجب میشه. بازم بگم؟؟؟ مگه یه مملکت چقدر جوان و نیروی کار داره که باید خسارت بده. جواب این خسارتها رو کی میده؟؟؟
بسم رب الشهدا و الصدیقین انشالله با شهدا محشور بشوند
چه کسی پاسخگوست ضرری که به بیت المال زدند حقوق به خانواده متوفی بدهند جراحت مجروحین را تاآخرعمر هزینه کنند اینابایدپیگیری شود
بی کفایتی همه جا ایران موج میزنه قبلا دفاع از خاک وطن ناموس میشد شهید الان هر کی از راه میرسه میشه شهید ...روحش شاد خدا به خانوادشون صبر بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی