بازدید 2437
۴

عسگری: دربی با VAR ! پس نماینده فیفا کو؟

کد خبر: ۱۲۰۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 12 December 2023

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت:؟! استفاده از VAR در مسابقات پروتکل و روش خاص خود را دارد و نمی توان برای یک مسابقه از یک لیگ VAR استفاده کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ حسین عسگری در مورد اینکه گفته شده فدراسیون فوتبال به دنبال گرفتن مجوز از فیفا برای قضاوت دربی با VAR است، به فارس گفت: استفاده از VAR در مسابقات پروتکل و روش خاص خود را دارد و به نظرم نمی توان برای یک مسابقه از یک لیگ VAR استفاده کرد. برد بین المللی قانون گذاری فیفا برای استفاده از VAR در مسابقات لیگ یک کشور تصمیم گیری می کند. 

وی افزود: اصلا بر فرض حرف آقایان درست است و می خواهند دربی 102 را با VAR قضاوت کنند خب الان نمایندگان فیفا کجا هستند؟! دو روز دیگر مسابقه برگزار می شود و شما نماینده ای از فیفا در تهران دیده اید؟! این ها شاید برای این است که بگویند کاری صورت گرفته است! نمی شود که شب خوابید و صبح بلند شد و بگوییم فلان مسابقه از لیگ برتر با VAR قضاوت می شود! باید پروتکل خاص خود را طی کرد. 

عسگری در مورد انتخاب داور دربی گفت: داوران ما خیلی با هم تفاوتی ندارند ولی اگر واقعا گزینش روی حساب و کتاب باشد باید داوری برای این مسابقه انتخاب شود که عملکرد مطلوب و کم اشتباهی داشته و تجربه و توانایی اش را هم نگاه کنند. 

وی در مورد اینکه دو گزینه وحید کاظمی و بیژن حیدری گزینه های اصلی دربی هستند، گفت: با توجه به عملکردشان همین دو نفر می توانند انتخاب شوند البته به نظر من کاظمی کم اشتباه تر قضاوت کرده است و اینکه می گویند حیدری سابقه بیشتری در قضاوت دربی داشته اصل نیست! چون اگر اینگونه بود همیشه همان داور دربی فصل قبل این بازی را قضاوت می کرد.

رئیس اسبق کمیته داوران در مورد اینکه چه توصیه ای به داور دربی 102 دارد گفت: بدترین مساله این است که بخواهیم به داور دربی توصیه کنیم که فلان جور قضاوت کند! مدیریت در مسابقه فوتبال از سوی داور وجود دارد و این مدیریت قانونی است. شما نمی توانید برای اعلام نکردن ضربه پنالتی، ضربه کاشته و... مدیریت کنید! قانون درفوتبال می گوید در جریمه های شخصی داور می تواند مدیریت کند و مثلا خیلی زود دو کارت زرد به یک بازیکن نشان ندهد و... در جریمه شخصی و انضباطی داور می تواند مدیریت کند اما در جریمه تیمی حق مدیریت ندارد. بنابراین اگر بخواهیم به داور دربی توصیه ای کنیم که او برخلاف عادت همیشگی اش قضاوت کند بیشتر دچار اشتباه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به نظر من حتی اگه شده با گوشی بازبینی کنند و به داور خبر بدن بهتر از اینه که اشتباه تاثیر گذار در نتیجه داشته باشند.
ما که پروتکل نمیتونیم رعایت کنیم و وار داشته باشیم. یه نفر همون صحنه آهسته رو نگاه کنه و بگه داستان چیه. بهتر از اینه که مدام به نفع پیروزی بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
اشتباه مثبت دادم بخاطر قسمت دومش.فعلا که آخرین بازی مستقیم جام حذفی یه پنالتی واضح به نفع پرسپولیس کبیر رو نگرفتند.البته آخرش مثل همیشه باختید
تا الان که بیشتر اشتباهات داوری به نفع کیسه بوده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست