بازدید 2211

داسیلوا درخواست ملاقات زلنسکی را نپذیرفت

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل درخواست ملاقات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را رد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱ 12 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه اوگلوبو، هواپیمای زلنسکی در راه سفر به آرژانتین برای سوختگیری ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه شنبه به وقت محلی (۹ دسامبر / ۱۸ آذر) در پایگاه هوایی برازیلیا فرود آمد.

ماریا لوئیزا اسکورل وزیر اروپا و آمریکای دولت برزیل برای استقبال از رئیس جمهور اوکراین در این پایگاه هوایی حضور داشت و زلنسکی در دیدار با وی، خواستار ملاقات با داسیلوا شد اما رئیس جمهور برزیل این درخواست را رد کرد.

به نوشته روزنامه اوگلبو، این درخواست زلنسکی در حالی مطرح شد که داسیلوا و مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی برزیل در اجلاس بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی موسوم به مرکوسور در ریو شرکت داشتند.

علاوه بر این، زمان ملاقات و شرایط آن از سوی دولت برزیل غیرعادی تلقی شد زیرا هواپیمای زلنسکی ۲ ساعت بعد از فرود، این پایگاه هوایی را به سمت آرژانتین ترک کرد.

یک دیپلمات آگاه در این زمینه به روزنامه اوگلبو، گفت: برگزاری این نوع ملاقات در یک پایگاه هوایی، آن هم بدون آمادگی و اطلاع قبلی بسیار نادر است.

روسای جمهور اوکراین و برزیل در ماه مه سال جاری در نشست سران گروه ۷ در هیروشیما شرکت کردند اما در آن زمان نشست دوجانبه‌ای میان آنها برگزار نشد چرا که به گفته داسیلوا، زلنسکی در آن نشست حضور نیافت اما آنها بالاخره در سپتامبر سال جاری موفق شدند در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند.

داسیلوا از زمان تصدی ریاست جمهوری برزیل در ژانویه سال جاری خاطرنشان کرده است که روسیه ضامن صلح بلندمدت در جهان است. رئیس جمهور برزیل همچنین اعلام کرده که آماده است در صورت لزوم در مذاکرات مستقیم میان روسای جمهور روسیه و اوکراین میانجیگری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی