بازدید 1541

رشد اقتصادی چین کند شد

کد خبر: ۱۲۰۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 10 December 2023

داده‌های اداره ملی آمار چین نشان می دهد در پی وقوع تورم منفی در چین در ماه گذشته رشد اقتصادی در این کشور کند شده است.

به گزارش  مهر به نقل از بیزنس، بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین، سرعت کاهش قیمت مصرف‌کننده در چین در ماه گذشته تسریع شد و نشان می‌دهد که بهبود اقتصادی این کشور پس از همه‌گیری کرونا ممکن است بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت طول بکشد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه نوامبر نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش یافت که بزرگترین افت از نوامبر ۲۰۲۰ است. قیمت‌های مصرف‌کننده تا حدی تحت تأثیر کاهش قیمت گوشت خوک قرار گرفته که جزو مهمی در سبد شاخص قیمت مصرف‌کننده چین به دلیل محبوبیت آن است. قیمت کلی مواد غذایی در این کشور طی ماه گذشته ۴.۲ درصد کاهش یافت.

قیمت‌های تولیدکننده نیز که تا حد زیادی به قیمت تمام شده کالاها و مواد اولیه وابسته است، سه درصد کاهش یافت؛ آنها در ۱۴ ماه گذشته در قلمرو منفی بوده‌اند.

در حالی که اکثر اقتصادهای جهانی در سال جاری برای مبارزه با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، کاهش قیمت‌های چین می‌تواند کمتر خطرناک باشد. تورم منفی می‌تواند منجر به کندی فعالیت اقتصادی و توقف رشد شود، زیرا مصرف‌کنندگان احتمالاً کمتر خرید خواهند کرد و انتظار دارند قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد، در حالی که مشاغل ممکن است به دلیل نزول تقاضا، کاهش تولید و سرمایه‌گذاری را تجربه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست