بازدید 2400

هوش مصنوعی را با این حرکات فریب دهید

محققان توصیه می‌کنند که کاربران از تایپ لمسی استفاده کنند. در این صورت، میزان تشخیص تک‌تک کلید‌ها کاهش می‌یابد و هوش مصنوعی نمی‌تواند رمز عبور شما را سرقت کند.
کد خبر: ۱۲۰۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 09 December 2023

به گزارش تابناک، زومیت نوشت: یک مدل هوش مصنوعی جدید از طریق میکروفون گوشی و با بررسی صدای تایپ کیبورد لپ‌تاپ، می‌تواند رمز عبور کاربران را بازسازی کند.

محققان بریتانیایی یک مدل هوش مصنوعی را آموزش داده‌اند تا ضربات کلید را با صدا تشخیص دهد. گوشی هوشمندی که در نزدیکی لپ‌تاپ قرار می‌گیرد، به‌عنوان میکروفون عمل می‌کند.

محققان صدای هر ضربه کلید را با حرف مربوطه برای آموزش ترکیب کردند. سپس با تایپ‌کردن رمز عبور روی لپ‌تاپ خود، تشخیص هوش مصنوعی را بر اساس اینکه صدای کدام کلمه را شنیده است مورد بررسی قرار دادند. هوش مصنوعی توانست رمز عبور را با دقت ۹۵ درصد شناسایی کند.

برای اینکه تست حمله واقعی باشد، محققان آزمایش کردند که آیا این روش می‌تواند برای جاسوسی از رمزهای عبور در طول یک کنفرانس ویدیویی در زوم یا اسکایپ نیز استفاده شود. هوش مصنوعی در این آزمایش موفق شد به‌دقت حدود ۹۲ درصد برای اسکایپ و ۹۳ درصد برای زوم دست پیدا کند.

محققان از مک‌ بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۲۳ مجهز به تراشه‌ی M1 و آیفون ۱۳ مینی در فاصله‌ی ۱۷ سانتی‌متری با ابزارهای کنفرانس ویدیویی زوم و اسکایپ استفاده کردند.

محققان سپس صداهای ضبط‌شده را با سیستم پردازش صوت به تصاویری در قالب شکل موج و طیف‌نگاره (نقشه‌ای از طیف فرکانسی سیگنال) تبدیل کردند و از آن‌ها برای آموزش مدل هوش مصنوعی تصویری استفاده کردند.

به‌عنوان یک اقدام محافظتی، محققان توصیه می‌کنند که کاربران از تایپ لمسی استفاده کنند. در این صورت، میزان تشخیص تک‌تک کلیدها به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

حروف بزرگ و کوچک در رمزهای عبور و همچنین کاراکترهای خاص نیز بازسازی رمز عبور را از طریق هوش مصنوعی دشوارتر می‌کنند. با این حال، بهترین محافظت استفاده از نرم‌افزار مدیریت رمز عبور (Password Manager) است که به‌طور خودکار رمز عبور را ذخیره کرده و با یک کلیک آن را وارد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست