بازدید 14695
با تحولات منطقه و جهان

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به سفارت آمریکا در بغداد+ فیلم/ اعلام توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی‌سازی روابط و تبادل اسرای جنگی/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ارتش یمن/ سقوط جنگنده «اف-۱۵» سعودی در شرق عربستان

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به سفارت آمریکا در بغداد+ فیلم، اعلام توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی‌سازی روابط و تبادل اسرای جنگی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ارتش یمن، سقوط جنگنده «اف-۱۵» سعودی در شرق عربستان و مذاکرات سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 08 December 2023

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به سفارت آمریکا در بغداد+ فیلم/ اعلام توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی‌سازی روابط و تبادل اسرای جنگی/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ارتش یمن/ سقوط جنگنده «اف-۱۵» سعودی در شرق عربستان

بین الملل تابناک: لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به سفارت آمریکا در بغداد+ فیلم، اعلام توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی‌سازی روابط و تبادل اسرای جنگی، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ارتش یمن، سقوط جنگنده «اف-۱۵» سعودی در شرق عربستان و مذاکرات سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به سفارت آمریکا در بغداد+ فیلم

منابع خبری، بامداد جمعه از حمله راکتی به سفارت آمریکا و اطراف منطقه سبز بغداد خبر دادند.

 اطراف منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 2015

بر اساس این گزارش، صدای چند انفجار و همزمان صدای آژیر هشدار در سفارت آمریکا شنیده شده است. جزئیات بیشتری تاکنون در این باره گزارش نشده است.

پیش از این نیز بارها مواضع آمریکا در عراق و سوریه هدف حملات پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته بود.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده که این حملات در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه انجام شده است.

اعلام توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای عادی‌سازی روابط و تبادل اسرای جنگی

ارمنستان و جمهوری آذربایجان پنجشنبه در بیانیه‌ای از توافق خود برای عادی‌سازی روابط و تبادل اسرای جنگی میان دو کشور خبر دادند.

 در این بیانیه با اشاره به اینکه دو کشور توافق کرده‌اند، گام‌هایی برای عادی‌سازی روابط خود بردارند، آمده است: ایروان و باکو برنامه‌های خود را برای دستیابی به یک معاهده صلح بر اساس احترام به اصول حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر اعلام کردند.

این بیانیه می‌افزاید: ارمنستان و جمهوری آذربایجان این دیدگاه را دارند که فرصتی تاریخی برای دستیابی به صلحی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم در منطقه به وجود آمده است.

بر اساس این بیانیه، جمهوری آذربایجان با آزادی ۳۲ نظامی ارمنی و ارمنستان نیز با آزادی دو نظامی جمهوری آذربایجان موافقت کرده‌اند.

همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه ایروان و باکو به گفت وگوهای خود در خصوص انجام اقدامات اعتمادساز بیشتر ادامه خواهند داد، آمده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا از تلاش‌های ۲ کشور برای ایجاد اعتماد متقابل حمایت کنند زیرا این امر تاثیر مثبتی بر کل منطقه قفقاز جنوبی خواهد گذاشت.

به نوشته یورونیوز، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا نیز در خصوص صدور این بیانیه مشترک توسط ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: از این پیشرفت خوشحالم و آن را گام کلیدی در جهت استقرار صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی می‌دانم.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ارتش یمن 

وزارت امور خارجه آمریکا با اتهام حمایت ایران از نیروهای مسلح یمن، از اعمال تحریم‌های تازه علیه افراد و نهادهایی خبر داد که مدعی است با فروش کالاهای ایرانی به نیروهای یمنی کمک مالی می‌کردند.

 وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تحریم ۱۳ فرد و نهادی خبر داد که مدعی است «مسئول تامین مالی نیروهای مسلح یمن از طریق فروش کالاهای ایرانی در شبکه پیچیده‌ای از مراکز تبادل و شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف هستند.»

در این بیانیه که در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، با تکرار ادعای مرتبط بودن ایران با اقدامات ارتش یمن آمده است: حمایت ایران از حوثی‌ها (انصارالله) باعث حملات بی‌دلیل به زیرساخت‌های غیرنظامی در اسراییل و کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن شده است. این حملات کشتی‌های آمریکایی مشغول فعالیت در این منطقه را نیز تهدید کرده‌ است.

با وجود این که حضور نظامی مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه به بهانه کمک به تامین امنیت آن از دلایل اصلی تضعیف ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا است، وزارت امور خارجه این کشور همچنین اشاره کرد که این حملات موجب اخلال در امنیت دریانوردی، ممانعت از آزادی دریانوردی برای کشتی‌های تجاری و افزایش بی‌ثباتی منطقه‌ای و خطر گسترش درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حماس می‌شود.

ارتش یمن از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، در راستای همبستگی با مقاومت فلسطین و در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، حملات موشکی و پهپادی را علیه اهداف اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و به خصوص شهر «ایلات» در جنوب آن انجام داده است.

سقوط جنگنده «اف-۱۵» سعودی در شرق عربستان

وزارت دفاع عربستان از سقوط یک فروند جنگنده این کشور در پایگاه «ملک عبدالعزیز» در منطقه ظهران خبر داد.

 وزارت دفاع عربستان اعلام کرد، ظهر روز پنجشنبه، یک فروند جنگنده اف-۱۵ نیروی هوایی این کشور حین تمرینات روزمره خود، سقوط کرد و خلبان‌های آن نیز کشته شد.

«ترکی المالکی» سخنگوی وزارت دفاع عربستان خبر داده کمیته تحقیق به منظور بررسی علت حادثه تشکیل شده است.

 مذاکرات سه جانبه کره جنوبی، آمریکا و ژاپن درباره کره شمالی

 وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، کره جنوبی، آمریکا و ژاپن اولین گفت‌وگوهای سه‌جانبه کاری برای پیگیری مصوبات اجلاس سران رهبران خود در ماه مرداد را برای یافتن راه‌های تقویت همکاری در برابر تهدیدات سایبری کره شمالی برگزار کردند.

به گزارش یونهاپ، این مذاکرات روز پنجشنبه در توکیو به مدیریت لی جون ایل، مدیرکل امور هسته‌ای این وزارتخانه، جونگ پاک، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی و ایشیزوکی هیدئو، سفیر ژاپن و مسئول سیاست سایبری این کشور انجام شد.

این گفت وگو به‌عنوان بخشی از توافق حاصل شده بین یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در جریان اجلاس کمپ دیوید برای تقویت همکاری سه جانبه در زمینه امنیت و ایجاد یک گروه کاری با محور مبارزه با تهدیدات سایبری کره شمالی انجام شد.

این گزارش مدعی شد، در جلسه روز پنجشنبه، سه طرف درباره راه‌های مقابله با سرقت ارزهای دیجیتال توسط کره شمالی و سایر فعالیت‌های سایبری غیرقانونی آن کشور با هدف تأمین مالی برنامه‌های توسعه هسته‌ای و موشکی این کشور بحث کردند.

این وزارتخانه در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد، سه طرف همچنین توافق کردند، همکاری با جامعه بین‌المللی و بخش خصوصی را برای جلوگیری از فعالیت کارگزاران کره شمالی در بخش فناوری اطلاعات افزایش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۳
چرا اسرائیلی ها به این فکر نمی کنن که اگر روزی آمریکا تصمیم بگیره در منطقه حضور نظامی نداشته باشه اونوقت یه روز خوش هم نخواهند داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
شاید دلیلش این باشد که تاکنون چند بار توانسته اند حتی بدون حضور نظامی آمریکا، همزمان از پس ارتش های چند کشور عربی از جمله مصر و سوریه و اردن بر بیایند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اسرائیل پرست 11:31
آن وقت ها که اسرائیل ارتش های چند صد هزار نفری اعراب را تار و مار می کرد ایدئولوژی حاکم بر این کشورها ناسیونالیسم عربی بود. الان نمی بینید که اسرائیل چگونه از یک گروه کوچک مثل حماس که به سلاح ایمان مجهز هستند شکست خورده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خبرنگار ۱۱:۵۸
بسیار ممنون که خبر شکست اسراییل از حماس را اطلاع دادید چون خبرگزاریهای تمام جهان به دروغ گفته بودند که حماس در حال تار و مار شدن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اگه سربازان آمریکایی کشته شوند مهم نیستند چون از طبقه پست و کم سواد جامعه آمریکا هستند.
«حمله راکتی به سفارت آمریکا و اطراف منطقه سبز »

طبق معمول متوجه نشدیم:

به سفارت آمریکا خورده؟

یا به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز؟

یا به اطراف منطقه سبز در بغداد؟

یا به اطراف بغداد در عراق؟

یا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
درست خورده وسط سفارت. شانزده تا تانک مرکاوا هم منهدم شده.
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
٤ ژنرال و ١٤٥ أفسر امريكايي كشته شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
عمدا راکت ها را طوری پرتاب میکنند که خون از دماغ کسی نیاید چون میدانند که اگر اتفاقی بیفتد، دهها تن دیگر از افراد حشدالشعبی توسط پنتاگون به بهشت فرستاده خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
یک نفر دچار آسیب مغزی شد فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
چطور جرات کرده به سفارت ابرقدرت حمله کنند مگر آمریکا برگ چغندر است
مقاومت یعنی چی؟
مقاومت برای چه؟
مقاومت به چه منظور؟
مقاومت در برابر کی؟

آیا حمله نظامی به سفارت یک کشور، مقاومت نامیده می شود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مقاومت یعنی اتحاد در برابر یه چیز منفی و شر
مقاومت برای پاکی انسانیت ارمان ها ارزش ها
به منظور حفظ ارزش ها که شر مطلق جای خیر رو نگیره برای حفظ شرف غیرت شعور
مقاومت در برابر قوم لوطی های غربی که دتیا رو به جنگ گرفتن و پمپاژ فساد میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بمباران بیمارستان ها یعنی چه؟
بمباران مدارس یعنی چه؟
کشتار غیر نظامیان یعنی چه؟
حمایت از همه این رفتار ها یعنی چه؟
آیا حمایت از همه این رفتارها حقوق بشر نامیده می شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مقاومت
یعنی
مقاوم شدن در برابر فساد 3.5 میلیارد دلاری
تا برسه سال آینده به70میلیارد دلار و بتونی مقاومت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
حمله به سفارت یعنی حمله به خاک آمریکا در انتخابات بعدی بایدن نیست، همانطوری که ترامپ باعت حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا شد و حذف شد.
می گم نکنه سقوط این جنگنده عربستان هم به علت اصابت موشکی باشد که حوتی ها به سمت یک کشتی در اقیانوس هند شلیک کرده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اینقدر این طفلک حوتی ها را مسخره نکن! حالا ممکن است به سمت شرق شلیک کنند و موشکشان به طرف جنوب برود ولی دیگر صد و هشتاد درجه که اشتباه نمی زنند.
تمامی رسانه های ایران سخنگوی دولت هستند و درد دل و آرزوها و آرمانهای دولت و حاکمان را بیان می کنند ...ما مردم فقط شنونده هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
مردم نه ، امثال تو
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
۱۳:۴۸
درست میگه مردم شنونده هستند. ولی از اونجا که مملکت مال اقلیت حزب الهی است شما درست میفرمایید
ناشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نه
تو ساندیسخور فقط مردمی و همه دنیا باید درخدمت منافع تو باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
.
بله امثال بنده که استقلال فکری داریم و از خدا می ترسیم
با اینکه اکثریت هستیم ولی محروم از همه چیز هستیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی