بازدید 1629

بایدن و نتانیاهو باز هم درباره غزه تلفنی گفت‌وگو کردند

در تداوم گفت وگوهای کاخ سفید و تل آویو، رئیس جمهور آمریکا باز هم در یک تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱ 08 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عصر پنجشنبه (به وقت محلی) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت وگو کرده است.

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی مدعی حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی شده و بر لزوم محافظت از آنها در نوار غزه تاکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: بایدن همچنین در این تماس بر لزوم جدا کردن مردم غیرنظامی از حماس از جمله از طریق کریدورهایی که به مردم اجازه می‌دهد مناطق در شرف بمباران را ترک کنند، تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بایدن در ادامه گفت وگوی خود با نتانیاهو همچنین بر اهمیت تداوم جریان مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکیده است

بر اساس این بیانیه، رئیس‌جمهور آمریکا در این تماس با ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به گروگان‌هایی که در غزه باقی مانده‌اند، بار دیگر تأکید کرد که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ باید اجازه دسترسی به گروگان‌های باقی‌مانده را داشته باشد.

منابع خبری پنجشنبه شب همچنین از تماس تلفنی شاه اردن و رئیس جمهور آمریکا خبر داده بودند.

ملک عبدالله در این گفت وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ هماهنگی نزدیک و تلاش برای پایان دادن به جنگ و رسیدن به صلح در غزه تاکید کرده بود.

بایدن نیز در این گفت وگوی تلفنی ادعای خود مبنی بر تعهدش برای تسهیل افزایش و انتقال مستمر کمک‌های بشردوستانه نجات بخش به غیرنظامیان غزه را تکرار و از پادشاه اردن برای مشارکت حیاتی عمان در این تلاش تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست