بازدید 4368

جزئیات تازه از قتل جوان ۱۸ ساله در مشاجره خونین

یک جر و بحث ساده، آتش این حادثه خونین را روشن کرد و به درگیری فیزیکی منجر شد.
کد خبر: ۱۲۰۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 06 December 2023

 به گزارش تابناک، در جریان این نزاع، قاتل با وارد کردن ضربات چاقو به قفسه سینه و قلب پسر ۱۸ ساله از مهلکه گریخت و نوجوان غرق در خون به کام مرگ فرورفت. با تلاش کارگاهان جنایی پلیس آگاهی هرمزگان قاتل افغان کمتر از ۷۲ ساعت در مخفیگاهش به تله قانون افتاد.

هفتم همین ماه هم خبری به عنوان مشاجره خونین در ساحل خواجه عطا منتشر شد که نوجوان ۱۴ سالگی دیگری در درگیری لفظی با چند نفر ناشناس، جان خود را از دست داد. این دو قتل فقط در فاصله یک روز به خاطر قلداری، عصبانیت و جنون لحظه‌ای در انظار عمومی اتفاق افتاد.

هراسی در پارک
شامگاه جمعه گذشته شهروندانی که برای هواخوری به پارک دباغیان رفته بودند شاهد حادثه دردناکی بودند. صدای درگیری و قدرت‌نمایی حال و هوای پارک را تغییر داده و اضطرابی به جان همه حاضران در پارک انداخته بود. مشاجره و درگیری عده‌ای ازنوجوانان و جوانان که در این بوستان بودند خبر از یک فاجعه می‌داد و دقایقی بعد تیم جنایی راهی محل شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

در جریان بررسی‌ها از شاهدان جنایت دریافتند مقتول به همراه دوستان خود در پارک نشسته بودند که قاتل با چند نفر وارد محل شدند و بدون اینکه همدیگر را بشناسند در چند قدمی هم قرار گرفتند و مشاجره لفظی بین آن‌ها رخ داد. این جدال لفظی منجر به درگیری فیزیکی شد و قاتل با سایردوستانش که همگی نیز افغان بودند تماس گرفت و آن‌ها را به محل فراخواند.

حدود ۱۵ نفر موتورسوار در میانگین سنی ۱۴ تا ۱۶ ساله به پارک هجوم آوردند. دو طرف دعوا به جان هم افتادند و با عربده‌کشی موجب ترس و دلهره در شهروندان شدند تا اینکه قاتل با چاقو ضرباتی به قفسه سینه و قلب مقتول وارد کرد...

دستگیری ۱۰ عامل درگیری
فرمانده انتظامی استان هرمزگان بابیان اینکه این حادثه دردناک در ساعت ۲۲ سوم آذرماه جاری رخ داد و ۱۰ عامل قاتل دستگیر شدند گفت: در پی اعلام درگیری دسته‌جمعی منجر به قتل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در پارک دباغیان بندرعباس، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سردار علی‌اکبر جاویدان افزود: کارآگاهان جرائم جنایی پلیس آگاهی استان با تشکیل اکیپی به محل حادثه اعزام که در تحقیقات میدانی صورت گرفته مشخص شد تعدادی تبعه خارجی با چند نوجوان و جوانی ایرانی درگیر شده و در این درگیری جوان ایرانی در اثر ضربات چاقو مجروح و ضاربین از محل متواری شد.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: با تلاش مأموران دو مظنون تبعه خارجی که سابقه پرسه زنی مداوم و مصرف مواد مخدر در پارک را داشتند دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند که با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی ۸ نفر دیگر از متهمان که در درگیری حضور داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف به قتل
فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهمان دستگیرشده در بازجویی‌های فنی به‌عمل‌آمده به شرکت در نزاع دسته‌جمعی و درگیری با مقتول اعتراف کردند که در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون مقتول که در زمان درگیری از وی سرقت شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی استان بیان داشت: با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی از بین متهمان قاتل اصلی که با ضربات چاقو اقدام به قتل مقتول کرده بود شناسایی و در تحقیقات به‌عمل‌آمده صراحتا به جرم خود اعتراف کرد.

منبع: حادثه ۲۴

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱
مشابه همین حادثه چندروز پیش در شهر میبد استان یزد هم اتفاق افتاده و چندتا افغان یک جوان یزدی رو کشتن و یکی هم تو کماست. چند روزه فضای شهر میبد امنیتی و شاهد درگیری و اعتراض مردمه. خدا به خیر کنه
افاغنه مثل آب خوردن آدم میکشن !

باید از کشور اخراج بشن . دلیلی نداره کسی که برای کار اومده اینجا ماندگار بشه و زن و بچش رو بیاره اینجا
هرچی می کشیم از دست برادران افاغنه هست
با پولدبیت المال من و تو حقوق پلیس میدیم که بره قاتلای افغانی بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
کی گفته افغونی برادرهای ما هستند ما از افغونی متنفریم
افاغنه رو همینطور وارد کنید کی به کیه
کدوم آدم عاقلی میلیونها مهاجر بی هویت را به کشورش راه میده؟ تصمیم کی بوده؟
اینها فاقد تعلیم و تربیت حسابی و با جنگ و خون بزرگ شده اند، به راحتی برای پول آدم میکشند.
چند سال پیش یه افغانی می گفت قبل از اینکه بیام ایران فکر میکردم دنیا کلاً همینطوره، راحت تفنگ کشی میکنند نه حسابی و نه کتابی.
آقایان سریع تصمیم انقلابی بگیرید
باز هم اففانها
افغانها شدن معضل
متاسفانه خطر حضور افغان ها در ایران توسط تحلیل گران زیادی به اطلاع مسئولین کشور رسید اما مسئولین گوش شنوا ندارند . همین چند روز پیش یک جوان 17 ساله ایرانی در میبد یزد توسط یک افغان به قتل رسید . آقایان کی می خواهید از خواب خرگوشی بیدار شوید
الان نماینده ایران در امور افغانستان‌ میاد میگه از ۱۵ میلیون افغان ۰۰ ۱ تا شون خلافکاران بقیه همه پرفسور و دکتر و....هستند
جدیدا افغانیها اینقدر پررو و وحشی شدن .مخصوصا نوجوانهاشون .همین هایی که حتی توی ایران به دنیا اومدن .زات بد نیکو نگردد .آن که بنیادش بد است
به این مسئولین بی لیاقت بگید که این ی افغانی رو برین بیرون. بی کفایتی تا کی
۱۵نفر موتور سوار افغانی اومدن عربده کشی بعد ۱۰نفر دستگیر شدن؟!
آیا واقعا دستگیر شدند؟ چون افغانی بعد از ارتکاب جرم ( اونم چنین جرمی) براحتی تغییر مکان میده و اگر غیر مجاز باشه که دیگه شاید اصلا نشه پیداش کرد
مسئولین چرا به نظر مردم اهمیت نمیدید؟ چند درصد مردم از حضور افغانها ناراضی هستند؟ ( بجز کارفرمایانیکه برای نفع شخصی خودشون از اینها استفاده میکنند) چرا مشکلاتیکه افغانها برای ایران ایجاد کردند را نمیبینید؟ چرا افغانها را اخراج نمیکنید؟
کاش مسئولین ما یکم قاطعیت را از مسئولین پاکستان یاد میگرفتند! هیچ کشوری در دنیا این تعدادزیاد اتباع یک کشور (دقت کنید فقط از یک کشور) در کشور میزبان راه نمیده
واقعا دلیل راه دادن این تعداد زیاد افغانی به کشور برای چیست؟ در شرایطی که خیلی از مردم خودمون نیازمند هستند چرا باید برای اینها هزینه بشه؟ نفعش برای کشور چیه؟ آیا واقعا تغییر بافت جمعیتی کشور در دستور کاره؟!
وزیر کشور که همیشه از افغانها دفاع میکنی, تعداد افغانها را کمتر میگی, مشکلاتیکه برای ایران درست کردند را نمیبینی و ... خون ریخته شده این جوان و جوان میبدی و ... به گردن کیست؟!
متاسفانه مسئولین و بخصوص وزیر کشور ( که نقش مهمی در این رابطه داره) اصلا برنامه ای برای اخراج افغانها از کشور ندارند و فقط دنبال دادن امتیازات مختلف به افغانها و نهایتا ساماندهی آنها هستند! یعنی هیچ محدودیتی در تعداد ورود و حضور اونها نیست !
حتی در کشورهای مهاجر پذیر تعداد اتباع خارجی ورودی از یک کشور خاص بیش از یک درصد جمعیت کشور میزبان نیست. ولی در ایران این نسبت به بیش از 10 درصد رسیده! آیا این خطر ساز و مشکل آفرین نیست؟ مشکلات مختلف را درآینده بیشتر نمیکنه؟ چرابفکر آینده ایران نیستید؟
وزیر کشور در مصاحبه ای گفته منتظره تا طالبان اعلام کنه چه موثع افغانها از ایران برند! یعنی اونها باید برای ما زمان تعیین کنند؟ تا حالا کدام کشور در دنیا برای اخراج اتباع غیر مجاز از کشور دیگه اجازه گرفته؟ شما را بخدا با اعتبار و آبروی ایران بازی نکنید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست