بازدید 1948
۲

سازمان ملل: ایجاد مناطق امن در غزه غیرممکن است

سازمان ملل متحد هشدار داد که ایجاد مناطق به اصطلاح امن جهت پناه دادن غیرنظامیان در داخل نوار غزه در میان بمباران اسرائیل، غیرممکن است و تظاهر به وجود جایی امن برای فرار مردم "احمقانه" است.
کد خبر: ۱۲۰۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 05 December 2023

به گزارش تابناک، جیمز الدر، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه در مصاحبه ای ویدئویی از قاهره به خبرنگارانگفت: مناطق موسوم به مناطق امن، علمی، منطقی و امکان پذیر نیست و مقامات از این موضوع آگاه هستند.

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که مناطق امن اعلام شده توسط اسرائیل نمی توانند امن یا بشردوستانه باشند زیرا به طور یکجانبه اعلام شده اند.

سخنگوی یونیسف گفت تظاهر به این امر که جایی امن برای فرار مردم وجود دارد، "احمقانه" است.

وی تاکید کرد که در یک منطقه امن مناسب، "امکان تضمین شرایط غذا، آب، دارو و سرپناه وجود دارد."

الدر که حدود یک هفته گذشته را در غزه گذرانده است، تأکید کرد که هیچ یک از این موارد در مناطقی که به عنوان مناطق امن تعیین شده است، تضمین نمی شود.

سخنگوی یونیسف تاکید کرد: این اصول به طور کامل وجود ندارند.

پیش از این، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) گزارش‌هایی مبنی بر اینکه آژانس قصد دارد اردوگاه‌های جدید پناهندگان را در رفح بازگشایی کند، رد کرد و گفت: «ادعاها مبنی بر اینکه سازمان ملل هزاران چادر دارد و قصد دارد کمپ های جدید پناهجویان را در رفح باز کند، دروغ است.»

وی تاکید کرد: «هیچ مکان امنی در غزه، چه در جنوب و چه در جنوب غربی، چه در رفح و چه در جایی که به طور یک جانبه "منطقه امن" نامیده می‌شود، وجود ندارد.»

توماس وایت مدیر آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) نیز روز دوشنبه اعلام کرد: «موج دیگری از آوارگی در حال وقوع است و وضعیت انسانی رو به وخامت است زیرا نیروهای اسرائیل عملیات خود را در جنوب غزه، از جمله در رفح، جایی که صدها هزار فلسطینی در آن به سر می برند، آغاز کرده اند.»

توماس وایت مدیر امور آنروا در غزه در ‌رسانه اجتماعی ایکس که قبلا با نام توییتر شناخته می شد، گفت: "مردم غزه به دنبال راهنمایی برای یافتن امنیت هستند اما ما پاسخی برای گفتن به آنها نداریم."

او گفت: «جاده‌های منتهی به جنوب به سمت رفح مملو از ماشین‌ها و گاری‌ها است که مملو از مردم و دارایی‌های ناچیز آن‌هاست.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که تقریباً ۱.۹ میلیون نفر یعنی بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت غزه، از زمان آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل آواره شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نتیجه طوفان همینه دیگه
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****

یا الله به حق محمد و آل محمد از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.

*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست