مجمع سمگا ۱۴۰۲ + فیلم مجمع

امروز ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ مجمع فوق العاده شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با حضور ۷۰.۳ درصد سهامداران برگزار شد. گزارش نبض بورس از این مجمع را بخوانید.
کد خبر: ۱۲۰۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 04 December 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، امروز ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۲ مجمع فوق العاده شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با حضور ۷۰.۳ درصد سهامداران برگزار شد. در این جلسه مجمع فوق العاده تعیین اعضا و نیز گزارش توجیهی افزایش سرمایه و سوالات سهامداران مورد بررسی قرار گرفت:

شرکت سمگا نخستین هلدینگ تخصصی گردشگری کشور است که با هدف توسعه صنعت گردشگری کشور و سرمایه گذاری در این بخش از طریق مشارکت عمومی ایجاد شده و البته نخستین شرکتی است که از بخش خصوصی ایران به عضویت سازمان جهانی گردشگری درآمده است. سهام این شرکت در اسفندماه ۱۳۸۹ در فرابورس ایران پذیرفته شده و در مرداد ماه ۱۳۹۰ عرضه عموم گردید.

صورت سود و زیان شرکت اصلی

مجمع سمگا ۱۴۰۲ | با اعتراضات سهامداران، چه میزان افزایش سرمایه تصویب شد؟

هدف از افزایش سرمایه

•    اصلاح ساختار مالی شرکت
•    جلوگیری از خروج نقدینگی
•    جبران مخارج انجام شده (خرید ساختمان دفتر مرکزی شرکت) 
•    حفظ جایگاه شرکت در بازار سرمایه

مراحل افزایش سرمایه شرکت

مجمع سمگا ۱۴۰۲ | با اعتراضات سهامداران، چه میزان افزایش سرمایه تصویب شد؟

سوالات مطرح شده در مجمع

چرا سهام سمگا به شرکت‌های وابسته واگذار می‌شود؟ بخشی از دارایی‌ها در خارج از سمگا است که پیگیریم البته ۶۴ درصد از رکسان را گرفتیم.

چرا سهم مدام کاهش یافته؟ با افشا‌های الف پیگیر افزایش قیمت سهم بودیم، اما کارگزاری شرکتی به علت بدهی اقدام به فروش کرد و خارج از کنترل ما بود.

بیشتر پرتفوی سمگا، بانک گردشگری است با بررسی این نماد آیا سرمایه سهامدار به سمت نابودی می‌رود؟ سود عملیاتی در عملکرد بانک‌ها بررسی نمی‌شود و ارزیابی آن‌ها به طریق دیگری است.

چرا ساختمانی با این ارزش به عنوان دفتر مرکزی خرید کرده اید؟ به دلیل استقرار مدیریت و زنجیره‌ی سمگا در یک ساختمان از طرفی نیز این ساختمان ارزش افزوده خوبی داشته که یکی از فعالیت‌های شرکت سرمایه گذاری است.

چرا شرکت، رکسان را خریداری کرده؟ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های رکسان گردشگری بوده و دارای یک هتل ۸۵ اتاقه در کربلا و بخش‌های زیاد دیگری است و به دلیل اینکه یک سوم فعالیت سمگا در حوزه گردشگری مستقر شود این اقدام انجام شد.

چرا شرکت، نگین گردشگری را بجای رکسان خرید نکرده؟ ۲ سال پیش قسمتی از نگین را خریدیم و البته پیگیریم در قیمت و شرایط مناسب‌تر خرید کنیم.

آیا برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی دارید؟ مطالبه تجدید ارزیابی را در نظر خواهیم گرفت.

در بین سوالات سهامداران و البته اعتراضات آنان به کاهش قیمت سهم، صدای سهامداران قطع می‌شد که البته به گفته‌ی یکی از سهامداران در مجمع آنلاین دو سال پیش نیز این مشکل وجود داشته! این حواشی مجامع را در صفحه اینستاگرام نبض بورس و فیلم مجامع نبض بورس مشاهده نمایید.

افزایش سرمایه مصوب

افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به میزان ۵۰ درصد (۵ هزار میلیارد ریال) تصویب شد و اما ۵۰ درصد مابقی از مطالبات حال شده و آورده نقدی ظرف دو سال در اختیار هیئت مدیره قرار گرفت.

فیلم مجمع سمگا ۱۴۰۲

برای مشاهده فیلم مجمع اینجا کلیک کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم