بازدید 1999

رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها از طریق بازار سرمایه

شهرداری‌ها برای رفع مشکلات مالی خود، طرح «نهضت تأمین مالی شهر» را اجرا می‌کنند. این طرح با حمایت دولت و بانک مرکزی اجرا می‌شود و با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرها شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 05 December 2023

رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها از طریق بازار سرمایه

به گزارش تابناک اقتصادی، احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز شنبه ۱۰ آذرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از طرح جدیدی با عنوان «نهضت تامین مالی شهر» خبر داد.

 

متولیان با بیان اینکه بودجه شهرداری‌ها کفاف نیازهای شهری را نمی‌دهد، گفت: در دوران مدیریت قبلی شهری بار عظیم بدهی روی دوش مدیران فعلی قرار گرفت که مقرر شد با کمک دولت این بدهی پرداخت شود. با این حال، بودجه مدیریت شهری همچنان کفاف نیازهای شهری را نمی‌دهد، از این رو مقرر شد از سایر ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته شهرداری‌ها و بازار سرمایه شناخت کافی از یکدیگر نداشتند، گفت: این عدم شناخت موجب شده بود که همکاری بین این دو نهاد کافی نباشد. برای رفع این مشکل، مقرر شد همایشی با طراحی دوره‌های آموزشی برگزار شود تا کارشناسان شهرداری با بازار سرمایه آشنا شوند.

 

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران افزود: در این همایش، نهادهای بانکی، مدیران عالی شهرداری و مدیران دولتی حضور خواهند داشت. همچنین، تفاهم‌نامه‌ای میان کلان‌شهرها منعقد خواهد شد که در آن مسائل مهم اعم از حوزه حمل‌ونقل و حوزه مدیریت شهری دیده خواهد شد.

 

متولیان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار طراحی و اجرا می‌شود، گفت: انتخاب اسم «نهضت تأمین مالی شهر» با هدف جذب تمامی ظرفیت‌ها بدون محدودیت انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه طی این طرح سعی نداریم مردم را متضرر کنیم، گفت: شهرداری‌ها با پول مردم زنده هستند. بنابراین، تلاش نمی‌کنیم در این طرح از جیب مردم به نفع شهرداری‌ها استفاده کنیم. بلکه، اگر شخصی در نظر داشت در این طرح شرکت کند، سرمایه خود را وارد پروژه‌های اجرایی شهرداری می‌کند و سود حاصل از پروژه را کسب خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی