بازدید 2283
۲

دولت سیزدهم امید اشتغال را به زاگرس‌نشینان بازمی‌گرداند؟

معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در نشستی تحت عنوان «بررسی مسائل استان‌های زاگرس نشین» از تشکیل ستاد ویژه اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین و تدوین بسته‌ای جامع و هدفمند پیرو دستور رئیس جمهور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰ 04 December 2023

به گزارش تابناک سیاسی، امروز (دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲) پیرو دستور رئیس جمهور، مبنی بر تشکیل کارگروه رفع موانع اشتغال در استان‌های غربی و زاگرس نشین ـ که شامل شش استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بود ـ جلسه‌ای به میزبانی محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و با حضور استانداران، مدیران بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان‌های غربی و زاگرس‌نشین تشکیل شد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در این نشست بیان کرد که دولت سیزدهم در موضوع اشتغالزایی و رفع موانع، اهتمام و عزم جدی دارد. گواه آن هم برگزاری جلسات مستمر رئیس در این زمینه است.

وی افزود: با تلاش دولت سیزدهم، نرخ بیکاری وارد کانال ۷ درصد شده است و هنگامی که نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد برسد، نشان‌دهنده این است که دولت در این حوزه طراحی جدی انجام داده است.

منصوری ادامه داد: تاکید و پیگیری موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور در سفر به استان‌های کرمانشاه، کردستان و چهارمحال و بختیاری بود. رئیس جمهور دستور داده بود که یک ستاد و کارگروه ویژه‌ برای کاهش نرخ بیکاری و رفع مشکلات اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل شود.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد، بسته‌ای در ارتباط با تسهیل فرایند اشتغال و رفع موانع اشتغال برای شش استان آماده شود. این بسته شامل موارد زیر است:

  • کاهش نرخ سود تسهیلات برای ایجاد اشتغال در این استان‌ها
  • تخصیص اعتبارات ویژه برای توسعه زیرساخت‌های اشتغال‌زا
  • حمایت از کارآفرینی اجتماعی و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و خرده‌فروشی
  • توسعه گردشگری و صنایع دستی
  • فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: مقرر شد، هر شش استان برنامه توسعه و ایجاد اشتغالشان را جداگانه به ریاست جمهوری ارائه کنند. همچنین، کارگروه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، تامین مالی، حوزه محیط زیست و شهرک‌های صنعتی تشکیل می‌شود تا مسائل و موانع اشتغال این استان‌ها را بررسی و رفع کنند.

منصوری ابراز امیدواری کرد، با مجموع هماهنگی هایی که در سطح دولت برای حل مساله اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین شکل گرفته تحول خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دولت محرومان با کاهش شدید قدرت خرید مردم بزرگترین ضربه را به اشتغال کشور زده بدون توانایی خرید مردم بسیاری از مشاغل در حال نابودی هستند
خودشون باعث و بانی تعطیلی هستن بعد میان با هزار تا وعده و وعید و امتیاز الکی نصفه و نیمه دوباره کار رو راه میدازن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار