بازدید 3724
۱

ناتو: خبرهای بدی از اوکراین در راه است

دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ هشدار داد که کشورهای عضو این بلوک نظامی باید منتظر دریافت خبرهای بدی از جنگ اوکراین باشند.
کد خبر: ۱۲۰۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 03 December 2023

 
به گزارش تابناک، در شرایطی که یکی از دلایل اصلی آغاز جنگ اوکراین حمایت غرب از عضویت این کشور در ناتو بوده است، دبیرکل این ائتلاف نظامی می‌گوید که ناتو باید منتظر دریافت خبرهای بد از اوکراین باشد.

کمتر از یک روز بعد از اذعان رئیس‌جمهور اوکراین به شکست این کشور در انجام ضد حملات به روسیه، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه با تلویزیون «اِی‌آر‌دی»  به غرب درباره وضع اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ینس استولتنبرگ در پاسخ به سوال مجری این شبکه تلویزیونی آلمانی در خصوص اینکه آیا نگران است که وضعیت اوکراین در آینده بدتر شود، گفت: «ما باید برای (دریافت) اخبار بد آماده باشیم».

به گفته دبیرکل ناتو، «جنگ‌ها به صورت مرحله‌ای توسعه می‌یابند اما ما باید از اوکراین در شرایط خوب و بد حمایت کنیم».

مقام ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر لزوم افزایش تولید تسلیحات توسط کشورهای عضو به منظور ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرد و افزایش تولید سلاح را موضوعی حیاتی خواند.

او گفت که اوکراین هم اکنون در یک «وضعیت حساس» قرار دارد اما درباره اینکه اوکراین برای رهایی از وضعیت جاری خود چه کاری باید بکند، توضیحی نداد و توصیه‌ای نکرد.

استولتنبرگ به گفتن این جمله بسنده کرد: «من این تصمیمات عملیاتی دشوار را به اوکراینی‌ها و فرماندهان نظامی آنها واگذار می‌کنم».

دبیرکل ناتو در حالی اوکراین را به حال خود واگذار کرده که یکی از دلایل مهم آغاز جنگ روسیه با اوکراین، تلاش‌های مقام‌های اوکراینی برای الحاق به ناتو و حمایت‌های غرب از این اقدام بوده است.

کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا و انگلیس، از ابتدای جنگ اوکراین (پنج فوریه ۲۰۲۱) در حال ارائه کمک‌های همه جانبه به این کشور و اعمال فشارهای بی سابقه علیه روسیه هستند.

حمایت‌های شدید کشورهای غربی از اوکراین در ماه‌های گذشته شدت گرفت و این کشور را به انجام ضد حملات تابستانه علیه روسیه تشویق کرد اما به گفته ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، ضد حملات این کشور شکست خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
پس چرا در اوایل گنده گنده حرف می زدید اهل این کار نیستید فقط بلدید مردم را به کشتن بدهید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی