بازدید 2503
۱

رییس‌جمهور کوبا پس از ۲۲ سال به تهران سفر می‌کند

رییس جمهور کوبا به دعوت رسمی رییس جمهور ایران عصر روز یکشنبه و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رییس جمهور فقید این کشور در صدر هییت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 02 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «میگل دیاز کانل» رییس جمهور کوبا به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران عصر روز یکشنبه و پس از ۲۲ سال از آخرین سفر فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید این کشور در صدر هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران خواهد شد.

مراسم استقبال رسمی از رییس جمهور کوبا صبح روز دوشنبه توسط رییسی و در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار خواهد شد.

پس از مراسم استقبال رسمی و معارفه هیأت‌های همراه، ملاقات خصوصی رؤسای دو کشور، نشست مشترک هیات عالیرتبه و مراسم امضای اسناد و تفاهمنامه‌های همکاری برگزار می‌شود و سپس دو رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک نتایج و دستاوردهای رایزنی‌های فیمابین را تشریح خواهند کرد.

میگل دیاز کانل در جریان این سفر علاوه بر دیدار رسمی با رئیسی دیدارهایی نیز با برخی مقامات عالی‌رتبه کشورمان خواهد داشت و از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهای فناوران جمهوری اسلامی ایران و نیز انستیتو پاستور که در عرصه‌های پزشکی و دارویی با کوبا همکاری دارد، بازدید خواهد کرد.

پس از سفر فیدل کاسترو رییس جمهور فقید کوبا در خردادماه سال ۱۳۸۰، این نخستین سفر رئیس جمهور این کشور به ایران است.

خرداد ماه امسال رییسی در قالب سفر منطقه‌ای به آمریکای لاتین پس از ۱۲ سال به دعوت رسمی همتای کوبایی خود به هاوانا سفر کرده بود که در جریان این سفر ۶ سند و تفاهم نامه همکاری در بخش‌های قضائی، همکاری‌های جامع سیاسی، مناسبات گمرکی و مشارکت در حوزه فناوری اطلاعات به امضای مقامات عالی‌رتبه دو کشور رسیده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ویزا رو بردارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست