بازدید 2897

پایان وحشت آفرینی‌های باند هراس

کد خبر: ۱۲۰۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 30 November 2023

اعضای باند مخوف قداره بندهای پارک ملت مشهد که نام خود را باند «هراس» گذاشته بودند در حالی زیر چکمه‌های قانون قرار گرفتند که با انتشار صحنه‌های دلخراشی از تبهکاری  و قمه کشی های خونبار خود در فضای مجازی، اقدام به وحشت آفرینی می‌کردند.

به گزارش خراسان، رئیس پلیس مشهد روز گذشته با تشریح ماجرای باند مخوف«هراس» و در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه خراسان اظهار کرد: در پی تماس‌های مستقیم مردمی با عوامل انتظامی و همچنین رصد فضای مجازی مشخص شد که چند جوان قداره بند، با هجوم به سوی رهگذران و نوجوانان در پارک ملت مشهد، در حالی صحنه‌های خونباری را رقم می‌زنند که با قدرت نمایی و شرارت نه تنها جو وحشتناکی را ایجاد کرده‌اند بلکه با انتشار فیلم‌هایی از این صحنه‌های وحشت آفرین در فضای مجازی موجب ترس و دلهره در شهروندان می‌شوند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: حساسیت این موضوع و برخورد قاطع پلیس با شرارت و قداره کشی که مطالبه عموم مردم است، نیروهای کلانتری سجاد مشهد را به تکاپو انداخت و بلافاصله گروهی ورزیده از عوامل انتظامی با دستورات ویژه قضایی وارد عمل شدند و به بررسی تخصصی ماجرای قداره کشی در پارک ملت پرداختند.

وی اضافه کرد: تحقیقات میدانی و نامحسوس بیانگر آن بود که چند جوان به سرکردگی فردی معروف به «جاسم افغان» و با در دست داشتن شوکر، قمه و شمشیر که نام خود را باند «هراس» گذاشته‌اند، برخی از افراد را به گونه‌ای مجروح کرده‌اند که در معرض قطع عضو قرار دارند؛ بنابراین پلیس با دست یابی به فیلم‌های اعضای این باند ابعاد مختلفی از اقدامات مجرمانه و تبهکاری‌های دیگر آنان را آشکار کرد و سپس عملیات دستگیری با صدور دستورات قاطع از سوی مقام قضایی در دادسرای انقلاب آغاز شد.

«کلید دار امنیت» مشهد تصریح کرد: در این عملیات ضربتی 2 تن از اعضای باند «هراس» در اطراف پارک ملت شناسایی و در حالی دستگیر شدند که با ایجاد درگیری و قدرت نمایی سعی داشتند یکی دیگر از صحنه‌های وحشت آفرین را رقم بزنند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به کشف2 قبضه قمه و شمشیر از متهمان خاطرنشان کرد: با انتقال آنان به مقر انتظامی و همچنین انجام آزمایش های پزشکی مشخص شد هر 2 متهم مذکور اقدام به مصرف مشروبات الکلی کرده‌اند.سرهنگ نگهبان با تاکید بر این که فیلم‌های اعضای باند در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز منتشر شده است، گفت: آن ها با هدف ایجاد ترس و وحشت در شهروندان، این صحنه‌های تاسف بار را در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دادند که تعدادی از طعمه‌های این باند شناسایی و اقدامات قانونی در این باره صورت گرفت.

مقام ارشد پلیس مشهد در ادامه این اضافه کرد: برخی شاکیان از ناحیه شکم دست و پشت سر هدف ضربات قمه و شمشیر قرار گرفته‌اند که به مرکز درمانی و پزشکی معرفی شده‌اند. از سوی دیگر نیز مقامات قضایی حکم جلب آنان را با اتهامات مختلف حتی شروع به قتل صادر کرده‌اند که تحقیقات پلیس در این باره برای دستگیری دیگر متهمان و افراد مرتبط با آنان همچنان ادامه دارد.

 رئیس پلیس با تجربه مشهد در پایان به اقتدار پلیس در برخورد قاطع با گردن‌کشان و هنجار شکنان اشاره کرد و گفت: دیگر زمان قداره‌بندی و قلدری به زباله دان تاریخ سپرده شده است و پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای اوباش با شرارت‌های خود در مراکز و معابر عمومی برای مردم ایجاد مزاحمت کنند یا با قدرت نمایی و تبهکاری به خودنمایی بپردازند.

سرهنگ احمد نگهبان به برخی از جوانان که تحت تاثیر هیجانات و وسوسه‌های قدرت نمایی قرار می‌گیرند، توصیه کرد: مسیر درست را در زندگی پیش بگیرند و با خلافکاران و تبهکاران همراه نشوند چراکه مجازات سختی در انتظار آن ها خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد: پلیس مشهد برای ایجاد امنیت و تامین آسایش و آرامش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و مقتدرانه عاملان اخلال در نظم و امنیت را به پنجه‌های فولادین قانون می‌سپارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار