بازدید 4331
۲

طارمی در پورتو حبس شد!

ورزش سه نوشت: ستاره ایرانی پورتو وضعیت عجیبی را در این باشگاه تجربه می‌کند و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 30 November 2023

به گزارش تابناک؛ آقای گلی در لیگ برتر پرتغال برای دومین بار و درخشش در رقابت‌های اروپایی کاری کرد تا باشگاه‌های بزرگ سراغ مهدی طارمی بروند و اگر کمی پرتغالی‌ها سر کیسه را شُل می‌کردند، انتقال این ملی پوش ایرانی به اینتر میلان در همین تابستان قبلی اتفاق می‌افتاد و او هم خودش را آماده این تجربه بزرگ با حضور در سری آ ایتالیا کرده بود، اما سماجت مدیران پورتو مانع از آن شد تا حالا حال و روز شماره ۹ ایده‌آل نباشد.

مهدی طارمی در ۱۱ هفته ابتدایی سال گذشته در لیگ برتر پرتغال ۵ گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده و همچنین در پنج مسابقه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا (غیر از بازی آخر) ۴ گل زده و ۲ پاس گل به ثبت رسانده و حتی پیش از آن هم در بازی سوپر کاپ دبل کرده بود، اما همین آمار در فصل جدید برای او به شکل عجیبی پایین آمده که نشان از وضعیت روحی نامناسب او است.

ستاره ایرانی پورتو در ۱۱ هفته ابتدایی فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر پرتغال که یک بار هم در اتفاقی غیرمنتظره به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته، ۲ گل زده و فقط یک پاس گل داده و در پنج دیدار لیگ قهرمانان اروپا نیز یک گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل ثبت کرده که آمار بسیار پایین‌تری نسبت به سال قبل است.

مهدی طارمی پس از اینکه در نخستین سال حضورش در پرتغال و ریوآوه به آقای گلی مشترک در لیگ برتر این کشور رسید، راهی پورتو شد و سه فصل عالی هم در این تیم پشت سر گذاشت و به قهرمانی‌های متعدد دست یافت و حتی در لیگ قهرمانان اروپا نیز برابر تیم‌هایی مثل یوونتوس، لیورپول، چلسی، اتلتیکو مادرید و... گلزنی کرده بود و امید زیادی داشت با این درخشش و به نوعی ادا کردن دِین خود با انتقال کم‌دردسر در تابستان مواجه شود، اما مدیران پورتو سد راه او شدند تا اکنون با اُفت این ستاره ایرانی از نظر آمار و عملکرد مواجه شوند.

این ستاره ایرانی که در فیفا دی اخیر نشان داد هنوز شم گلزنی بالایی دارد و دروازه هنگ کنگ و ازبکستان را در دو مسابقه مرحله مقدماتی جام جهانی باز کرد، در مسابقه سه‌شنبه شب گذشته مقابل بارسلونا هم نمایش عالی داشت و مثل بازی رفت دروازه آبی اناری‌ها را باز کرد که دوباره VAR آن را نپذیرفت، ولی بدون شک او اشتیاق و سرحالی همیشگی را نداشت و این موضوع از قاب تلویزیون هم مشاهده می‌شد.

طارمی علاوه بر تکرار گل مردود مقابل بارسلونا، مثل بازی رفت لیگ قهرمانان دوباره یک پاس فوق‌العاده به په‌په داد ولی این بار هم ستاره برزیلی در گلزنی ناموفق بود تا پاس گل برای مهاجم ایرانی پورتو ثبت نشود و او دوباره یک مسابقه را بدون گلزنی یا پاس گل پشت سر بگذارد.

آنچه مشخص است این است که حضور در پورتو دیگر آن جذابیت لازم را برای مهدی طارمی ندارد و می‌توان گفت به او در این تیم خوش نمی‌گذرد و دنیا به کامش نیست، چراکه حتی با وجود درخشش دچار بدشانسی و یک شرایط عجیب شده است.

طارمی با اینکه کارش را در خط حمله پورتو انجام می‌دهد و به خوبی در موقعیت گل قرار می‌گیرد یا مثل دیدار با بارسلونا پاس گل به هم‌تیمی‌اش داد و حتی گل (هرچند مردود) هم زد، اما در کنار آن نشان داده اشتیاق و انگیزه سالیان اخیر را ندارد و شاید هم همین مسئله موجب شده آمار گل و پاس گل او کمتر از تمام فصول قبل باشد.

باشگاه پورتو در تابستان ۲۰۲۳ مهدی طارمی را حبس کرد و نگذاشت او انتقال بزرگی داشته باشد، اما این ستاره ایرانی هنوز شانس دارد در زمستانی بعدی یک جابه‌جایی شگفت انگیز را تجربه کند تا دوباره به اوج برگردد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فوتبا 50 درصد شانسه
به درک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی