بازدید 13889
با تحولات منطقه و جهان

هشدار مهم روسیه درباره ورود احتمالی سوریه به جنگ در خاورمیانه/ تشدید تنش‌های لفظی بین باکو و ایروان/ هشدار آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ/ اعلام خروج روسیه از توافقنامه کاهش تسلیحات هسته‌ای با ژاپن

هشدار مهم روسیه درباره ورود احتمالی سوریه به جنگ در خاورمیانه، تشدید تنش‌های لفظی بین باکو و ایروان، هشدار آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، اعلام خروج روسیه از توافقنامه کاهش تسلیحات هسته‌ای با ژاپن و درخواست روسیه از ایران برای نقش آفرینی فعال در بریکس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 29 November 2023

هشدار مهم روسیه درباره ورود احتمالی سوریه به جنگ در خاورمیانه/ تشدید تنش های لفظی میان باکو و ایروان/ هشدار آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ/ اعلام خروج روسیه از توافقنامه کاهش تسلیحات هسته‌ای با ژاپن

بین الملل تابناک: هشدار مهم روسیه درباره ورود احتمالی سوریه به جنگ در خاورمیانه، تشدید تنش‌های لفظی بین باکو و ایروان، هشدار آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، اعلام خروج روسیه از توافقنامه کاهش تسلیحات هسته‌ای با ژاپن و درخواست روسیه از ایران برای نقش آفرینی فعال در بریکس، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار مهم روسیه درباره ورود احتمالی سوریه به جنگ در خاورمیانه

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت با موضوع وضعیت این کشور گفت: سوریه در آستانه ورود به درگیری گسترده در خاورمیانه است.

به گزارش تاس، وی گفت: وضعیت در سوریه با تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل بشدت حساس است. این کشور مانند تعدادی از همسایگان خود در منطقه، به معنای واقعی کلمه در آستانه ورود به یک رویارویی گسترده در منطقه است.

نبنزیا افزود: روسیه از احیای کمیته قانون اساسی به عنوان بخشی از پیشبرد روند سیاسی تحت رهبری سوریه که با کمک سازمان ملل انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: اثرات تحولات غم انگیز فلسطین اشغالی و اسرائیل همچنان در داخل سوریه احساس می‌شود.

 روز سه شنبه به وقت محلی، خانم نجات رشدی، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه افزود: ما برای کاهش تنش در سوریه و در سراسر منطقه نیاز مداوم و فوری داریم. ما عمیقا نگران احتمال تشدید بالقوه تنش‌ها در سوریه هستیم.

وی تصریح کرد: گزارش‌های تقریباً روزانه از حملات به نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه ادامه دارد که عمدتاً گروه مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت آن را برعهده گرفته و آمریکا مدعی است ایران از گروه‌های پشت این حملات حمایت می‌کند. واشنگتن دو دور دیگر، حملات تلافی‌جویانه به تأسیساتی در سوریه انجام داده است که ادعا می‌کند توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت ایران استفاده شده است و ایران ادعای وابستگی این گروه‌ها به خود را رد می‌کند.

تشدید تنش های لفظی بین باکو و ایروان

روز سه شنبه، پارلمان جمهوری‌ آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای به سخنان اخیر «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان و ادعا در خصوص پاکسازی قومی ارامنه واکنش نشان داد و از این کشور خواست، از فرصت پیش آمده برای صلح استفاده کند. 

به گزارش خبرگزاری «ترند» پارلمان جمهوری آذربایجان در بیانیه خود اعلام کرد، سخنان آلن سیمونیان در جمع خبرنگاران، عاری از واقعیت‌های موجود در منطقه است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مصاحبه رئیس پارلمان ارمنستان به وضوح نشان می‌دهد رهبری ارمنستان به دنبال بیانیه‌های پوچ است. بسیار خوب است که سیمونیان از جمهوری آذربایجان به دلیل آواره کردن یک میلیون آذربایجانی در نتیجه سیاست پاکسازی قومی ارمنستان و ویرانی ۹ شهر عذرخواهی کند.»

در ۲۸ شهریور تنش‌ها در قره‌باغ  شدت گرفت و  جمهوری آذربایجان در عملیاتی که آن  را ضد تروریستی خواند، خواستار خروج نیروهای ارمنستانی از منطقه قره‌باغ شد. ایروان در طرف دیگر اعلام کرد، نیروی ارمنستانی در این منطقه وجود ندارد و اقدام باکو را تجاوز بزرگ خواند. به دنبال این یورش برق آسا، بسیاری از ساکنان ارمنی قره باغ این منطقه را ترک کردند. 

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «ارمنستان در سه سال گذشته با تحریکات سیاسی و نظامی تلاش کرده که روند صلح را مختل کند. اکنون فرصت تاریخی برای برقراری صلح بلند مدت در منطقه وجود دارد. جمهوری آذربایجان بارها آمادگی خود را برای صلح با ارمنستان اعلام کرده است. از ارمنستان می‌خواهیم از اظهارات تحریک آمیز و به دور از حقیقت خودداری کند.»

روز سه شنبه، رئیس پارلمان ارمنستان گفت که اگر مقام‌های جمهوری آذربایجان واقعاً اراده سیاسی از خود نشان دهند، پیمان صلح با باکو در ۱۵ روز امضا می‌شود.

سیمونیان گفت: «در اکثر موارد، دو طرف  تقریبا توافق کرده‌اند و تاکید بر اصول بین‌المللی بوده است.»

هشدار آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ

 آمریکا به همه کشتی‌های تجاری در حال عبور از اقیانوس هند و در دریای سرخ هشدار احتیاط بیشتر داده است.

به گزارش "المپیان"، اداره دریانوردی، آژانسی در وزارت حمل و نقل آمریکا، روز سه شنبه در هشداری، از همه کشتی‌ها خواست، هنگام عبور از این مناطق احتیاط کنند و از تهدیدات در حال تحول در این منطقه آگاه باشند.

این هشدار که خودکار در ۴ دسامبر منقضی می‌شود، پس از دو هشدار قبلی از سوی اداره دریانوردی آمریکا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به کشتی‌های تجاری برای احتیاط و انجام اقدامات پیشگیرانه در آب‌های اطراف خاورمیانه صادر می‌شود.

آمریکا در هشدارهای خود از کشتی‌ها خواسته تا حد امکان از بنادر یمن دوری کنند و مراقب قایق‌های کوچک و پهپادهایی باشند که می‌توانند تهدید ایجاد کنند.

آمریکا همچنین از کشتی‌های تجاری خواسته است در صورت هر گونه اطلاع از تلاش برای توقیف کشتی، با ناوگان پنجم آمریکا تماس بگیرند.

اعلام خروج روسیه از توافقنامه کاهش تسلیحات هسته‌ای با ژاپن

وزارت خارجه روسیه سه‌شنبه اعلام کرد، مسکو، ژاپن را از خروج خود از توافقنامه کاهش تسلیحات هسته‌ای مطلع کرده است.

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: این وزارتخانه بر اساس فرمان دولت روسیه، طرف ژاپنی را از تصمیم خود برای پایان دادن به توافقنامه میان دو کشور در زمینه همکاری برای کاهش تسلیحات هسته‌ای مطلع کرده است.

طبق این بیانیه، این توافق در ۱۳ اکتبر ۱۹۹۳ امضا شده و شش ماه دیگر یعنی در ۲۱ می ۲۰۲۴ منقضی خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه افزود که دولت ژاپن به نخست وزیر فومیو کیشیدا سیاست ضدروسی دارد که شامل «اجرای تحریم‌ها و سایر اقدامات با هدف لطمه زدن به روسیه و افزایش حضور نظامی در مرزهای روسیه در شرق دور است.»

در بیانیه این وزارتخانه تاکید شده است که مسکو در چنین شرایطی، «ادامه همکاری با یک کشور غیردوست در زمینه‌های مرتبط با امنیت ملی روسیه را غیرممکن می‌داند.»

پیشتر میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه اعلام کرده بود که مسکو توافقنامه همکاری دوجانبه با ژاپن در خصوص کاهش تسلیحات هسته‌ای با ژاپن را تعلیق کرده است.

هیروکازو ماتسونو، رییس دبیرخانه دولت ژاپن در نشستی خبری از این تصمیم دولت روسیه ابراز تاسف کرد و افزود: این تصمیم یکجانبه و بدون اطلاع به طرف ژاپنی انجام شده است. ما تمایل داریم تا جزییات اتفاقی که افتاده است را از طریق کانال‌های دیپلماتیک دریافت کنیم.

هدف از توافقنامه دوجانبه‌ای که در سال ۱۹۹۳ بین ژاپن و روسیه به امضا رسیده بود، امحای ایمن تسلیحات هسته‌ای روسیه و قرار بود روسیه در هماهنگی دوجانبه یا چندجانبه با ژاپن یا بنا بر یک تصمیم انفرادی، اقدام به امحای تسلیحات هسته‌ای خود کند.

به این منظور کمیته‌ ویژه ای بین دو طرف تشکیل شد که در آن مسکو و توکیو اولویت‌های خود را تعیین کرده و قرار بود تا اطلاعات و نتایج تحقیقات را مبادله کرده و برنامه همکاری مشخصی را توسعه دهند.

با این حال و به دنبال حمله روسیه به اوکراین در اسفندماه سال ۱۴۰۰، روابط توکیو و مسکو تیره شد و ژاپن در هماهنگی با آمریکا و اروپا، تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد.

درخواست روسیه از ایران برای نقش آفرینی فعال در بریکس

«کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه درمورد همکاری‌های بین المللی و گروه بریکس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 طرفین در این دیدار بر ادامه همکاری دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.

سفیر کشورمان در این دیدار از مواضع اصولی روسیه و حمایت این کشور از جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای تشکر کرد.

ریابکوف نیز با ابراز خرسندی از عضویت ایران در بریکس، همکاری‌های دو کشور را در همه عرصه‌ها رو به توسعه خواند و از کشورمان خواست، در برنامه‌های سال آتی گروه بریکس، نقش فعالی ایفا کند.

بر اساس این گزارش، ایران از ابتدای سال ۲۰۲۴ میلادی و همزمان با شروع ریاست روسیه بر بریکس، به عضویت این گروه درخواهد آمد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹۳
هی بگردی هی بگردی آخرش ریشه همه درگیری ها و بدبختیها رو از آمریکا پیدا می کنی

وقتی پاش باز شد به منطقه جز جنگ و سیاهی و داعش و النصره و .... چیزی ازش در نیومده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اشتباه کردی اون روسیه است که ما رو بدبخت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
چقدر به آمریکا پرستان برخورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
در آدمکشی و تجاوز و تجزیه کشورها بخواهید مقایسه کنید
روسیه به گرد پای رژیم امریکا نمیرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خون همیشه بر شمشیر پیروز است
اما نه دراوکراین و ایغور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
یکم تاریخ بخون بجای ساندیس خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آدم وقتی تعداد زیاد منفی ها رو میبینه تاسف میخوره که چقدر مردم ما تحت تاثیر رسانه ها هستند و از درک حقایق عاجز هستند
روسها همه جوره تلاش دارن پای ایران به جنگ بازکنن،سوریه اگه قدرت داشت داعش سرنگون میکرد هنوز 45%کشورش در اختیار گروهای مختلف معارض هستش،روسها چون میدونن اگر سوریه وارد جنگ بشه ایران نیرو و پول سرازیر میکنه تلاش دارن منطقه به آشوب بکشن تا قضیه اوکراین فراموش بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
پوتین با شرف تر از بایدن و پسرش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
روسیه برای جلوگیری از جنگ هشدار داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ایران و روسیه مانع افتادن سوریه به دست داعش ساخته آمریکا و برخی شیوخ شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
داعش ساخته پوتین است برای فشار برغرب
اعراب دوستان امریکا و غرب هستند و داعش برای ایجاد مزاحمت برای کشورهای دوست امریکا و فشار بر غرب است
از طرفی داعش که از پوتین خیلی بهتره چرا که پوتین بدون هیچ دلیلی به خاک کشور همسایه تجاوز کرده و اونهمه جنایت و ادمکشی و بدبختی
دیکتاتوری مانند پوتین فقط درسایه جنگ و اشوب میتونه
برقدرت باقی بمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
پوتین در حال بد مستی فرمان حمله به اوکراین را صادر کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آره داعش به دست پوتین ساخته شده بعد پایگاه های داعش و آمریکا توی سوریه کنار همه
زخمیاشون و به اسراییل منتقل می کردن مناطق نفتی رو می گرفت و تحویل نیروهای آمریکا می داد
آره عزیزم تو درست میگی ساخته پوتینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
جالبه خود امریکایی ها به وضوح اعتراف کردن داعش رو بوجود اوردن و خیلی روشن از اونا حمایت تسلیحاتی و مالی کردن بعد این دوست متخصص ما میگه داعش رو
. روسیه بوجود اورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خانم کلینتون میان در جلسه عمومی و در مناظرات انتخاباتیش و میگه ما داعش رو با اهداف زیر درست کردیم
بعضی ها حتی حافظه خوبی هم ندارند
شاید هم عمدا با وجود دونستند خودشون رو به جهل میزنند و ساخت داعش رو به دیگران نسبت میدهند

فقط و فقط آمریکا داعش رو درست کرد و بارها با بالگرد و هواپیماهای تدارکاتیشون کمکشون کرد و اطلاعات هواپیماهای شناساییشون رو در اختیار داعش میگذاشتند و واردات اسلحه داعش از آمریکا بود
اگر میتونید منکر شوید
از آنجایی که فاصله زیاد اسرائیل تا یمن مانع حمله تاثیرگزار تل‌آویو به یمن می شود اسرائیل تصمیم گرفته تلافی حملات یمن را در سوریه انجام دهد جایی که دمشق در فاصله کمی زیر ضربات صهیونیست‌ها می باشد و سوریه هم امکان واکنش ندارد به نظر منطقی ترین راه جبهه مقاومت فعال شدن بیشتر مجاهدان عراق است
ناوهای آمریکا خودشان یک هدف آسان برای ریز پرنده ها می باشند حالا ارتش آمریکا به کشتی های تجاری توصیه کرده مراقب پهپادها باشند !
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
میشه بگی ریز پرنده ها چطوری میتونن به یه ناو آسیب بزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
یه بمب نیم کیلویی میندازن روی یکی از جنگنده های پارک شده در ناو ، یک حرکت ایذایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
این ناوها سیستم دفاعی هوشمند دارن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
هیچ ریزپرنده ای
امکان نزدیک شدن به ناو هواپیما برجنگی نداره اگه داشت که الان نصف ناوهای هواپیما بر باید مورد تهاجم قرار میگرفتند. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ریز پرنده ها امکان نزدیک شدن به ناو و آسیب به آن را دارند اما از عواقب بعدی آن می ترسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
به نظرتون یمن و ایران از ناوهای آمریکا و عواقبش میترسند

میخواید امتحان کنید ببینید آمریکا بیشتر میترسه یا محور مقاومت
آدمهای عاقلی که اینجا هستند فقط برای شما عرض میکنم. بیش از 65 بار در دو ماهه گذشته پایگاههای آمریکا در منطقه مورد اصابت موشک و خمپاره و پهپاد قرار گرفته. به نظرتون اونهایی که اینها رو شلیک کردند از آمریکا میترسیدند.؟
ترسو آمریکاست و تا زمانیکه مطمئن نباشه از جنگی پیروز بیرون میاد ریسک نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
نخیر قربان
امریکا داره زیر سبیلی رد میکنه این فشفشه بازیها را
چون پشت صحنه خودش اجازه داده برای ظاهرسازی ترقه ای پرت کنند
نمیدونستی
امریکا اشاره بکنه ناو اتمی یمنو شخم میزنه
متطقی فکر بکن
مرگ بر امریکا
سوریه خودش را هم نمی تواند نگهدارد تا چه رسد به ورود در جنگ . بلوفهای مضحک .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ایول گل گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
درود بر سوریه و اسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
فعلا که ده ساله ارباب های غربی و عربی هرکاری کردن و خرج کردن نتونستن سوریه رو ساقط کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
توطیه آمریکا و اسراییل و داعش را به خوبی خنثی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ناشناس 10:29 به قول یه بابایی که می گفت منم میدونم تو هم می دونی دلیل ساقط نشدن اسد چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
سوریه هیچ خطری برای اسراییل ندارد و الا از میان برداشتن اسد کار سختی نیست از بعد جنگ ۱۹۷۳ تاکنون هیچ تهدید نظامی جدی از سوریه علیه اسراییل ما ندیدیم با اینکه بلندیهای جولان او اشغال شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خخخخخخخخخخخ اسراییل رو از سوریه میترسونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اگر نابودی سوریه به این آسونی بود که شما می فرمایید چرا آمریکا و ولد نامشروعش نتونستند اسد رو سرنگون کنند؟
مگر فرانسه و انگلیس و اسرائیل هم به آمریکا کمک نکردند تا اسد را سرنگون کنند؟!
مشخصه که سرنگونی اسد آسون نیست و اینم باز علت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آره دلیل اصلی عدم سقوط سوریه داشتن متحدی بنام ایران و تیپ های فاطمیون و زینبیون و کتائب مقاومت هست
اسد حمایت مردمش رو داشت که ساقط نشد
حالا اسراییل چه دشمنی با کودکان غزه دارد ، خلبان‌های اسرائیلی از خودشان خجالت نمی کشن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
حماس چه دشمنی با بچه ها و جوانها داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
هفتاد سال صهیونیزم بچه ها را کشت صبرا و شتیلا و قانا روستای طنطوره را کلا پاکسازی کرد بعد یک بی اطلاع می‌گوید حماس
اگر دین ندارید حداقل انسان باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خدا وکیل کسایی که منفی می دن غیر از اینه که خودشونم مثل اسراییل جنایتکار هستن مگه میشه یه آدم یه انسان واقعی موافق کشتار زن و بچه باشه
آقای ناشناس 9:29 حماس داره از وطنش دفاع میکنه خارج از وطن خودش که کاری نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
دروط بر حماس که از وطنش دفاع کرد و شهید داد
و لعت به ابومازن وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خجالت مفهومی هست که برای انسان به کار میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
تا اینجا حماس هرچی اسر ازاد کروه بچه و زن بوده اند
کوشا
| Germany |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
باید گوش بازی‌های رایانه نویس برای کودکان که جز تفنگ در کردن و کشتن یکی پسا دیگری اموزش دیگری به کودکان نمیدهند، را تا کمر کشید.
بیخودی نبود که ریگان با ورودش داد در هالیوود رامبو را بوجود آورند که ده ها سر بریده مردم ویتنام را زیر بغل داشت و از «قهرمانی» به قهرمانی دیگر روان بود.
چنین فرهنگی در بالاترین مقام و ارگان فرهنگی آمریکا نشان از فاشیست بودن نه تنها ریگان بلکه کلیه هنر پیشگانی مانند جان وین... و ریگان خودش بعنوان هنرپیشه و دیگران دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ناشناس 9:42 لطفاً حرف جدیدتر بزن با این دیالوگ تکراری ما قانع نشدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
کسی که منکر 75 سال آدم کشی و کودک کشی اسرائیل هست با هیچ منطقی راضی نمیشه
چون کلا کارش انکاره و چشم و گوشش رو بسته
از دست عقلا برای شما کاری برنمیاد

به متخصص مراجعه کنید
شاید متخصص مغز بتونه کاری براتون انجام بده و با دارو خوب بشید اگر نه که باید مغزتون کلا تعویض بشه
مغز براندازان هم اکنون
روسیه از توافق کاهش تسلیحات اتمی خارج شده. روسیه به توافق های بین المللی پایبند نیست و غیر قابل اعتماده.

مغز براندازان همچنین
آمریکا از برجام خارج شد. مقصر حکومته که درست رفتار نکرد و آمریکا مجبور شد از توافق خارج بشه.

تشخیص
درمان ندارد. دمنوش گل گاو زبان بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خودت به خودت احسنت می گی
مطمئنم ناشناس 9:42 همان متخصص مغزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
راستی متخصص جون یه سر هم به فرمایشات سخنگوی محترم دولت بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
مغز براندازان با عنترنشنال سنکرون شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
مرحبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
درود
بصیرت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ما بسیجیان واقعی صف‌مان از این فرد که ظاهراً نامش متخصص مغز است جداست، این فرد یک شخص خودخوانده است که سعی دارد میان مردم ایران اختلاف ایجاد کند، ملت ایران بدانید که ما هم این شخص متخصص بی‌مغز را به هیچ وجه قبول نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
متخصص بی‌مغز افراطی دیگه دستت رو شده بسیجیا هم ازت متنفرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
توکه با اسم بصیرت خودت رو بسیجی معرفی میکنی واقعا من صفم رو ازت جدا میکنم.
متخصص مغز خودش رو بسیجی معرفی نکرده و ده ها روزه اینجا متنهاش رو دارم میبینم و میخونم
ایشون که نگفت کیه شما چطور داری صفت رو از کسی که نمی دونی جزء کدام دسته هست جدا میکنی

دم خروست بیرون زده. میدونی که نقطه مقابل براندازها بسیجیان هستند و متخصص مغز رو هم بسیجی فرض کردی؟!
معلوم شد که خودت یک برانداز هستی و الا از جملات ضد براندازهای متخصص مغز اینهمه ناراحت نمی شدی و صفت رو جدا نمی کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
چقدر راحت به یکی بچسب میزنید
این آقا یا خانم متخصص مغزیه حرفی زده مگه مهمه که جزء بسیج هست یا نیست
حرفش رو قبول ندارید نداشته باشید
چرا برچسب میزنید!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
بصیرت شما حتی جرات نداری خود واقعیتو معرفی کنی
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
متخصص مغز سهمی ای ، مطمئن هستم سالهاست که جیب و شکمت رو از رانت
کنی. ت
تمام بدبختی های مردمان خاورمیانه زیر سر انگلیس و روسیه هست این دو کشور نمی گذارند ملتهای این منطقه روز خوش را ببینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
شیطان بزرگ را جا انداختی!!!1
یعنی انگلیس سیاست مخالف آمریکا داره!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آمریکا رو چرا حذف کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
تمام بدبختی های مردمان خاورمیانه زیر سر انگلیس و امریکا و فرزند نامشروعشان اسراییل و نوچه هاشان عردوغان و بن سلمان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
ترسیدی به آمریکا جونت بربخوره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
دیگه الان آمریکا عامل بحرانها و صدمه به مردم منطقه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
آمریکا با اینهمه تجاوزات، لشگرکشی و پایگاه ها را ندیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خطاب به ۱۰۳۰
بچه ای بچه.....حیف!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
کشورهایی که با امریکا رابطه دارند و به اصطاح غربی هستند معاش و زندگیشونو قیاس بکن با اقمار شوروی سابق روسیه فعلی بعد قضاوت بکن الکی جو نده

کره جنوبی ژاپن عربستان مالزی‌ ترکیه‌ ...

ولی از اینطرف
عراق سوریه کره شمالی کوبا

مردم زندگی میخوان‌ نه شعار جنگ و رزم و دشمنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خیلی شیطونی میگی انگلیس و روسیه؟!
چرا نمیگی انگلیس و آمریکا؟
نکنه جنایات و دخالتهای آمریکا رو تو کشورهای مختلف نمی گی؟
اصلا جنگ بین روسیه و اوکراین رو آمریکا با ساختن پایگاه ها و تجهیز اوکراین به موشکهای خاص کلید زد
مگه آمریکا فضوله که تو اکراین مداخله کرد و باعث جنگ شد
آمریکا فضوله که داعش رو درست کرد تا جنگ در خاورمیانه راه بندازه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
11:31
مصر پاکستان تایلند و کلی از کشورهای داغون هم با آمریکاند
درود بر سوریه مرگ بر داعش
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
مرگ برداعش ومرگ برارمنستان ومرگ برهرکشوری که بخاک کشوردیگری نظردارد وباقتل وادمکشی قصد تصرف آنرادارد‌چون‌ارمنستان متجاوز ومشابهاتش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
دوست عزیز ۱۲.۴۰
تو کانادا رو نمیدونم ولی اینجا کسی مرگ بر ارمنستان نمیگه واقعا باعث تاسف هست در کشور آزادی مثل کانادا زندگی میکنی ولی ته دلت هنوز اسیر قوم و قبیله هست
راستی حماس این دوقلوهای سه ساله را که پریروز آزاد کرد موقع مبادله یک اسیر حساب کرد یا دو اسیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
صهیونیست صهیونیست است چه سه ساله چه سی ساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
راستی حماس این بچه ها رو صحیح و سالم تحویل داد
اما اسرائیل از بچه یک روزه رو کشت
اسرائیل 6000 بچه رو نه اسیر بلکه وحشیانه کشت
حماس آزاد میکنه و اسرائیل میکشه
اگر میتونید این 6000 نفر بچه رو به خانوادهاشون برگردونید ای خونخوارها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
توجه کن که صدها کودک فلسطینی سالهاست در زندانهای اسراییلند
سوریه حتی قبل از جنگ داخلی اش هم، بعد از جنگ 1973 و به مدت چهل سال، مستقیماً حتی یک گلوله هم به طرف اسرائیل شلیک نکرد. با این که اسرائیلی ها مرتباً به حملات هوایی سنگین مستقیم، از جمله بمباران تأسیسات اتمی سوریه، دست می زدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
درست میگید سوریه مستقیم وارد جنگ نشده
ایران هم مستقیم وارد نشده
البته علت داره
نمیخواد بهانه بدست آمریکا و اسرائیل بده والا در وقت خودش کارخودش رو میکنه
این سوریه کشوری هست که در زمان جنگ تحمیلی به ایران تسلیحات میداد تا در مقابل صدام از خودمون دفاع کنیم
سوریه قدرتش رو دارد، متحدین هم داره اما الان وقت درگیری مستقیمش نیست
و اسرائیل مدام سوریه رو برای درگیری مستقیم تحریک میکنه و سوریه هوشیار هست که وارد نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
اسراییل و داعش هر دو از یک قماشند
سوریه وابسته و خرابه وارد جنگ بشه !!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
سوریه مستقل هست
اما جزء محور مقاومت هست و این رو اسرائیل از من و شما بهتر می دونه
والا سوریه که یک گلوله هم شلیک نکرده پس چرا اسرائیل فرودگاه سوریه رو میزنه
شما هم میدونی سوریه برای آمریکا و اسرائیل مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
خراب شد ولی تسلیم داعش و آمریکا نشد
با اطمینان می گویم که سوریه هیچ وقت وارد جنگ نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
به موقع خودش وارد میشه
الان نقش پشتیبان و عقبه رو داره
فکر میکردم با این همه هزینه ای که ما برای سوریه کردیم همه کارهاش را با ما هماهنگ میکنه ولی ظاهراً روسیه محرم رازش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
برای کسانی که میخوان با دوتا کامنت اتحاد روسیه سوریه ایران رو بهم بزنند متاسفم
خیلی بچه هستید
اونی که طبق افکار عمومی دنیا منفوره اسرائیله و نه روسیه و سوریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
هزینه ها برای مقابله با داعش بوده
کودکان غزه مظلوم هستند که با بمب های اسرائیلی کشته میشوند
خیال خامی خواهد بود اگر تصور شود اسرائیل قبل از پایان بخشیدن به وجود حماس به عنوان خطر دائمی دست از نابودی این گروه بردارد و توقف موقت چند روزه تاثیری بر سیاست راهبردی این کشور نخواهد داشت. پافشاری خیالی حماس مبنی بر پایداری بر ارمان ها به عنوان انگیزه بر ادامه جنگ که الان در موضع دفاعی است تاثیری بر پایانش نداردبخصوص پس از نصویری که جهان پس از حمله 7اکتبر و بازناب ویرانی ان در شهروندان غزه و اسرائیل و در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی مشاهده کرد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی