بازدید 1704
۱

سفیر ایران خواستار احیای قطعنامه نژادپرستی صهیونیسم

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر اینکه بیش از این نباید به رژیم اسرائیل اجازه داد در برابر جنایاتش از مصونیت برخوردار باشد، اعلام کرد: وقت آن است که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ۳۳۷۹ (۱۹۷۵) خود، که صهیونیسم را شکلی از نژادپرستی و تبعیض نژادی برشمرده بود، احیا کند.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴ 29 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شامگاه سه شنبه به وقت محلی برابر با ۷ آذر ۱۴۰۲ (۲۸ نوامبر ۲۰۲۳) درباره مساله فلسطین گفت: رژیم اسرائیل باید مجبور شود تا تعهداتش را اجرا نماید، محاصره غزه و اشغالگری را خاتمه دهد و تشکیل کشور مستقل فلسطین مورد حمایت قرار گیرد و در این زمینه، پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، اولویت خواهد داشت.

وی افزود: بر اساس یافته‌های گزارش کمیته حقوق مسلم فلسطینیان (CEIRPP)، وضعیت ناگوار کنونی در فلسطین اشغالی، نتیجه مستقیم اشغالگری رژیم صهیونیستی است که در واقع هسته مرکزی بحران‌ها و منازعات منطقه خاورمیانه است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: گزارش کمیته نشان می‌دهد که پیش از ۷ اکتبر، تعداد شهدای فلسطینی در ابتدای سال ۲۰۲۳ به بالاترین تعداد از ۲۰۰۶ میلادی رسیده بود. شهرک نشینان صهیونیستی مردم فلسطین از جمله کودکان را هدف قرار می‍‌دادند. بر اساس حقوق بین‌الملل، چنین شهرک نشینان مسلحی را که با پشتیبانی نیروهای مسلح صهیونیستی مستقیماً در درگیری مداخله کرده اند، نمی‌تواند شهروند حمایت شده توسط حقوق بشردوستانه دانست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ادامه داد: ایران معتقد است تلاش برای توجیه جنایات علیه مردم فلسطین به بهانه «دفاع از خود» در حالیکه حقوق مسلم فلسطینیان از جمله "حق دفاع از خود" برای ایشان نادیده انگاشته می‌شود، برای اشغالگر مبنای حقوقی ندارد.

ایروانی گفت: در این رابطه اگر بنا بر استفاده یکی از طرف‌ها از حق دفاع باشد، فلسطینیان مستحق آن خواهند بود چراکه مشکلات آن‌ها پیش از همه ریشه در اشغالگری و جنایات نیروهای صهیونیستی در طول سال‌های قبل از شکل‌گیری مقاومت مردم فلسطین در پاسخ به این جنایات، دارد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: ما از تمام اعضای سازمان ملل می‌خواهیم پیش از پذیرش بهانه ساختگی اشغالگران برای دفاع از خود، گزارش اقدامات رژیم صهیونیستی در سال قبل از وقایع اخیر را در نظر بگیرند و برای محکوم نمودن آنچه گروگانگیری خوانده می‌شود، به این بخش گزارش توجه کنند که میگوید تعداد فلسطینیانی که بدون دلیل موجه و بدون اتهام بازداشت شده بودند، به بیشترین حد پس از ۲۰۰۸ رسیده بود و ۵۰۰۰ فلسطینی از جمله ۱۶۰ کودک و ۱۱۰۰ زندانی بدون اتهام و رسیدگی قضایی در زندانهای رژیم صهیونیستی به سر میبردند. فقط در طول ۵۰ روز اخیر، بیش از ۳۲۰۰ فلسطینی دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: مطالبه گری برای پاسخگو کردن و مسئول شناختن رژیم صهیونیستی برای جنایاتش از جمله جرایم جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل‌کشی، حق مسلم فلسطینیان است. ایران بر این باور است که ارتکاب این جرایم باعث شده قضاوت شورای امنیت در سال ۱۹۴۹ برای تأیید «صلح دوست» بودن رژیم صهیونیستی (که مبنای پذیرش عضویت این رژیم در سازمان ملل بوده است) و قابلیت و اراده این رژیم برای اجرای تعهدات ذیل منشور سازمان ملل متحد، مورد تردید جدی قرار گیرد.

سفیر ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جرایم این رژیم باید بطور جدی مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گیرد و مردم فلسطین باید در سطح بین‌المللی مورد حمایت قرار گیرند. وقت آن است که مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ۳۳۷۹ (۱۹۷۵) خود را که صهیونیسم را شکلی از نژادپرستی و تبعیض نژادی برشمرده بود، احیا کند. بیش از این نباید به رژیم صهیونیستی اجازه داد که در برابر جنایاتش از مصونیت برخوردار باشد. این رژیم باید مجبور شود تا تعهداتش را اجرا کند، محاصره غزه و اشغالگری را خاتمه دهد و تشکیل کشور مستقل فلسطین مورد حمایت قرار گیرد و در این زمینه، پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، اولویت خواهد داشت.

ایروانی ادامه داد: در خاتمه ایران بر موضع اصولی خود تأکید دارد که راه‌حل پایدار و مؤثر برای حل مساله فلسطین برگزاری یک همه پرسی با شرکت تمام فلسطینیان است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران معتقد است راه‌حل تضمین صلح تنها از طریق پایان اشغالگری و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و بهره‌مندی از حق تعیین سرنوشت است. در حال حاضر نیز ما معتقدیم که مهمترین و ضروری ترین اولویت، تمدید وقفه بشردوستانه در غزه و تبدیل آن به یک آتش‌بس بادوام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا الله به حق محمد و آل محمد از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی