بازدید 1898
۱

پادشاه اردن: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است

پادشاه اردن با ارسال نامه‌ای به رییس کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین تاکید کرد که در مقابل جنایات جنگی اسراییل نمی‌توان سکوت کرد.
کد خبر: ۱۲۰۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲ 29 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الغد، عبدالله دوم همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین با ارسال نامه‌ای به «شیخ نیانگ» رئیس کمیته حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین اعلام کرد که اردن هیچ‌گونه تلاشی برای جدانمودن کرانه باختری از نوار غزه و اشغال برخی مناطق این باریکه را نمی‌پذیرد.

پادشاه اردن تاکید کرد: جنگ علیه غزه که به قربانی‌شدن هزاران سالمند، زن، کودک و غیرنظامی انجامیده است باید متوقف شود. حمله‌های هولناک اسرائیل به غزه و اقدامات خلاف قانونی که در کرانه باختری مرتکب می‌شود با ارزش‌های انسانی و حق زندگی منافات دارد.

وی افزود: محروم‌نمودن اهالی غزه از آب، غذا، دارو و برق جنایتی جنگی است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد. تداوم کشتار، ویرانی و تلاش برای کوچاندن فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری از سوی اسرائیل نقض قوانین بین‌المللی است و به خشونت و ویرانی بیش‌تر در منطقه و جهان خواهد انجامید.

پادشاه اردن تاکید کرد: ۷۵ سال پس از نکبه، فلسطینیان همچنان حق خود برای تعیین سرنوشت و برپایی کشور مستقل خویش به پایتختی قدس شرقی را حفظ کرده و خواهند کرد.

عبدالله دوم مساله فلسطین را مساله اصلی اردن عنوان نمود و اعلام کرد: به ایستادگی در کنار ملت فلسطین در دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع خود که غیرقابل تصرف هستند ادامه خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
یا الله به حق محمد و آل محمد از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم