بازدید 6133
با تحولات منطقه و جهان

عکسبرداری ماهواره نظامی کره شمالی از کاخ سفید و پنتاگون/ ابراز نگرانی گروسی از برنامه هسته‌ای ایران/ سرقت تسلیحات آمریکا در عراق و سوریه/ دعوای دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر کره شمالی

عکسبرداری ماهواره نظامی کره شمالی از کاخ سفید و پنتاگون، ابراز نگرانی گروسی از برنامه هسته‌ای ایران، سرقت تسلیحات آمریکا در عراق و سوریه، دعوای دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر کره شمالی و شرط آمریکا برای ارسال جنگنده «اف-۱۶» به ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 28 November 2023

عکس برداری ماهواره نظامی کره شمالی از کاخ سفید و پنتاگون/ ابراز نگرانی گروسی از برنامه هسته ای ایران/ سرقت تسلیحات آمریکا در عراق و سوریه/ دعوای دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر کره شمالی

بین الملل تابناک: عکسبرداری ماهواره نظامی کره شمالی از کاخ سفید و پنتاگون، ابراز نگرانی گروسی از برنامه هسته‌ای ایران، سرقت تسلیحات آمریکا در عراق و سوریه، دعوای دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر کره شمالی و شرط آمریکا برای ارسال جنگنده «اف-۱۶» به ترکیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

عکسبرداری ماهواره نظامی کره شمالی از کاخ سفید و پنتاگون

خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ اعلام کرد؛ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تصاویری دریافت کرده است که ماهواره نظامی این کشور از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر آمریکا در پایگاه دریایی شهر نورفولک در ایالت ویرجینیا گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای، کیم جونگ اون در بازدید از ناتا (اداره ملی فناوری هوافضا کره شمالی / NATA) گزارشی از اولین فعالیت‌های ماهواره نظامی این کشور که به تازگی در مدار زمین قرار گرفته است، دریافت کرد.

کیم در جریان این بازدید، تصاویر ماهواره‌ای از مناطق مختلف دنیا مانند رم ایتالیا، پایگاه نیروی هوایی اندرسون آمریکا در جزیره گوام واقع در اقیانوس آرام، ایستگاه دریایی نورفولک، پایگاه خبری نیوپورت و فرودگاه ویرجینیا ایالات متحده را دریافت کرد.

همچنین چهار ناو هسته‌ای نیروی دریایی ایالات متحده و یک ناو هواپیمابر انگلیسی نیز در تصاویر ایستگاه دریایی نورفولک و بندر نیوپورت نیوز مشاهده شدند.

رهبر کره شمالی با ابراز خرسندی از آمادگی و موفقیت پرسنل ناتا در ارسال ماهواره نظامی مالی‌گوان-۱ به مدار زمین، از پرسنل ناتا قدردانی کرد.

ابراز نگرانی گروسی از برنامه هسته ای ایران

مدیرکل آژانس در گفت‌وگویی به سوالاتی درباره پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی با شبکه فرانس‌۲۴ درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران با بیان این که «ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد»، مدعی شد که ایران از برخی توانمندی‌هایی برخوردار است که نگران‌کننده‌اند.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند، تولید و به‌کارگیری تسلیحات اتمی، جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت آن، صرفا صلح‌آمیز است.

گروسی با اشاره به توافق هسته‌ای (برجام) که در آن ایران با قدرت‌های جهانی توافق کرد در ازای لغو تحریم‌ها برنامه هسته‌ای خود را محدود کند، گفت: «این توافق از زمان خروج آمریکا از آن در سال ۲۰۱۸، به نوعی وارد یک برزخ شده است و ایران هم از آن پس، پایبندی به این توافق را متوقف کرد. از این روی، امکان انجام فعالیت‌هایی فراهم شد که تا حدی می‌تواند نگران‌کننده باشد؛ به طور مثال، غنی‌سازی اورانیوم در سطوح بسیار بالا.»

گروسی در ادامه اشاره کرد که ایران عضوی از پیمان منع اشاعه تسلیحات اتمی(ان‌پی‌تی) است و کشوری هسته‌ای نیست.

مدیرکل آژانس با اشاره به ذرات یافت‌شده اورانیوم در برخی محل‌ها در ایران گفت: «اختلافاتی وجود داشته است. به طور مثال، بازرسان آژانس، ذرات اورانیوم  غنی‌شده با خلوص بالا را در محل‌هایی که نباید اورانیومی در آن وجود می‌داشت، کشف کردند؛ بنابراین، مسائل زیادی درباره این برنامه هسته‌ای پیش آمد و ما در تلاش بوده‌ایم با ایران همکاری لازم را داشته باشیم تا آن‌ها را حل کنیم.»

او افزود: «ما در برخی موارد موفق شده‌ایم این مسائل را حل کنیم و در برخی موارد دیگر نتوانسته‌ایم.»

گروسی بیان کرد، در حال حاضر، در موقعیتی قرار داریم که هنوز سوالات بی‌جوابی وجود دارد. ما یک نهاد بین‌المللی هستیم و به راهکارهای دیپلماتیک باور داریم اما در این زمینه، در شرایطی قرار داریم که مطلوب‌مان نیست.»

مدیرکل آژانس درباره میزان اورانیوم غنی‌شده در ایران گفت: «آن‌ها مواد هسته‌ای مهمی دارند. تنها کشورهای هسته‌ای، کشورهای دارنده سلاح اتمی این مواد را در اختیار دارند. در مورد ایران، به معنای این نیست که آن‌ها سلاح اتمی دارند. آن‌ها نوعی توانمندی دارند که مسلما نگران‌کننده است.»

گروسی در این راستا، خواستار «همکاری کامل» ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

او در پاسخ به این که آژانس در صورت همکاری نکردن ایران چه تدابیری خواهد داشت، گفت: اگر فعالیت راستی‌آزمایی و نظارت بازرسان آژانس رضایت‌بخش نباشد، می‌توان گفت که در حال عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی است و شاید کار آن به شورای امنیت سازمان ملل برسد یا تحریم‌هایی علیه آن اعمال شود.

گروسی افزود: «ایران می‌گوید می‌خواهد مانند یک کشور عادی و کشوری که در حال عمل به تعهدات خود است، با آن رفتار شود. آنچه ما می‌گوییم این است که درِ تاسیسات خود را باز و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سطوح لازم همکاری کنید.»

سرقت تسلیحات آمریکا در عراق و سوریه

 رسانه برخط آمریکایی «اینترسپت» گزارش داد، تحقیقات ارتش ایالات متحده آمریکا مشخص کرده که «تسلیحات و تجهیزات حساس» از پایگاه‌های این ارتش در عراق و سوریه دزدیده شده‌اند.

اینترسپت نوشته است: «پنتاگون احتمالا هنوز به ابعاد کامل این دزدی‌ها پی نبرده است.»

در این گزارش نوشته شد: «تحقیقات ارتش آمریکا در اوایل سال جاری میلادی دریافت تسلیحات و تجهیزات حساس متعددی شامل سامانه‌های پرتاب موشک هدایت شونده و پهپادهای این ارتش در عراق به سرقت رفته‌اند.»

پایگاه اینترسپت اوایل سال جاری میلادی گزارش داد، در بازه زمانی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حجم قابل توجهی از تجهیزات نظامی سربازان آمریکایی در عراق و سوریه به ارزش صدها هزار دلار به سرقت رفته‌اند.

در این گزارش نوشته شد: «ماه فوریه بازرسان نظامی متوجه شدند، ۱۳ پهپاد تجاری به ارزش حدودا ۱۶۲۵۰۰ دلار از تاسیسات آمریکا در اربیل عراق در مقطعی در سال گذشته میلادی ربوده شده‌اند. ماموران تحقیقات هیچ مظنونی را برای این اتفاق شناسایی نکردند و در فایل گزارش آنها نیز هیچ سرنخی ذکر نشده است.»

اینترسپت نوشت، تحقیقاتی دیگر نیز مشخص کرد، «تسلیحات و تجهیزات حساس متعدد» شامل دوربین‌های نشانه‌روی و واحدهای متعلق به موشک‌انداز «جاولین» در داخل پایگاه یونیون۳ در پایتخت عراق و یا در مسیر عزیمت به این پایگاه به سرقت رفته‌اند.

بازرسان آمریکایی مدعی شدند، امکان دست داشتن عوامل خودی در این دزدی‌ها وجود نداشته و در فایل گزارش خود درباره تحقیقات نوشتند، «هیچ یک از پرسنل شناخته شده آمریکایی در این دزدی دست نداشته‌اند» و احتمالا مردم محلی مظنون این دزدی هستند.

در ادامه سند مربوط به گزارش این بازرسان نوشته شد: «گروه‌های شبه نظامی و سازمان‌های تبهکار عراقی، کاروان‌ها و کانتینرها را برای سلاح و تجهیزات هدف قرار می‌دهند. علاوه بر آن، این گروه‌ها و اتباع محلی در خارج از پایگاه یونیون۳ به دلیل فقدان امنیت از کانتینرهای آمریکا دزدی کرده و مشکلی سیستماتیک را ایجاد کرده‌اند.»

اینترسپت نوشت که اینها اولین موارد دزدیده یا مفقود شدن تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا در منطقه نیستند.

این رسانه تصریح ساخت: «تحقیقات بازرس کل پنتاگون در سال ۲۰۱۷ مشخص کرد، ۲۰ میلیون دلار تسلیحات مستقر در عراق و کویت نسبت به دزدی یا مفقود شدن آسیب پذیر بوده‌اند.»

اینترسپت در گزارشی در ماه مارس نیز نوشت: «از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ دست کم چهار مورد سرقت قابل توجه و یک مورد مفقود شدن تسلیحات و تجهیزات آمریکا در عراق و سوریه شامل نارنجک‌های ۴۰ میلی‌متری، گلوله‌های نفوذ به زره، ابزارهای توپ میدانی ویژه و دیگر تجهیزات و سامانه‌های تسلیحاتی اتفاق افتاده است.»

در این گزارش نوشته شد:‌ «دو مورد از این سرقت‌ها در پایگاه‌های مستقر در سوریه و سه مورد نیز در عراق رخ دادند. مقام‌های آمریکایی از پاسخ به هر گونه سوال درباره سرقت تسلیحات در عراق و سوریه خودداری کردند.»

دعوای دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل بر سر کره شمالی 

در نشست روز دوشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت کره شمالی، خالد محمد الخیاری، دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه از پرتاب اخیر ماهواره کره شمالی به عنوان یک خطر جدی برای امنیت هوانوردی و دریایی یاد کرد. وی گفت کره شمالی " اراده قوی" برای ادامه برنامه تسلیحاتی خود دارد.

محمد الخیاری بر اهمیت احترام کره شمالی به دو پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و معاهده منع سلاح های هسته ای تاکید کرد. وی از شورای امنیت خواست تا برای به کارگیری ابزار معکوس کردن "رویه کره شمالی" متحد شود.

نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در این نشست، به "اصرار مداوم" این شورا برای تغییر مسیر از سوی کره شمالی اشاره کرد که مکرر از سوی کره شمالی رد شده است.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل، به «دو عضو شورای امنیت» یعنی روسیه و چین اشاره کرد که به ادعای آمریکا، تمایلی به کنترل کره شمالی نداشته‌اند، هر دوی آنها را به شرکت در رژه نظامی کره شمالی متهم کرد. نماینده آمریکا در اظهارات خود، روسیه را به همکاری نظامی و فنی جدید با کره شمالی متهم کرد.

وی آمادگی آمریکا برای "گفت‌وگوی بدون پیش شرط" با کره شمالی را تکرار کرد و گفت کره شمالی باید از این گزینه استفاده کند. وی ادعا کرد که آمریکا به دنبال تامین ذخیره غذای کره شمالی است، نه تامین زرادخانه های تسلیحاتی این کشور.

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در این نشست، بر "پیامدهای انسانی" جاه طلبی های نظامی کره شمالی تاکید کرد و افزود که کره شمالی در پاسخ به قطعنامه های قبلی شورای امنیت "هیچ علامتی از خویشتنداری" نشان نداده است. وی از نماینده کره شمالی خواست تا نگرانی های خود را اعلام کند.

نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز در این نشست، کره شمالی را متهم کرد، «با هدف هشدارها در مورد پرتاب موشک بی توجهی کرده است» و از کره شمالی خواست که پرتاب موشک در آینده‌ را «لغو کند.»

نماینده سوئیس همچنین از کره شمالی خواست تا مرزهای خود را باز کرده و دسترسی بشردوستانه بلامانع را فراهم کند.

نماینده چین نیز در این نشست، به افزایش تضاد اشاره کرد که ابعاد جدیدی به بی ثباتی می دهد. وی بر امنیت «یکسان» تأکید دارد که نباید توسط دیگران تهدید شود. نماینده چین اعلام کرد که پکن به دنبال یک "مکانیسم صلح" شبه جزیره ای است.

وی به «تاریخ» اشاره کرد که گفت‌وگو و مذاکره تنها راه‌های پایدار برای ثبات است و «رزمایش های نظامی» کمکی نمی‌کند.

نماینده چین در سازمان ملل، با برگزاری «نمادین» جلسات شورای امنیت و گفتگوی «نمادین» مخالفت کرد و خواستار احتیاط در مورد نقش تحریم های شورای امنیت شد.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در این نشست، به "پیام های هشداردهنده" اشاره کرد و گفت غرب به گونه ای وانمود می کند که انگار واقعا "قربانی" آزمایش های کره شمالی است. وی به " رکورد" رزمایش های نظامی به رهبری آمریکا در شبه جزیره کره اشاره کرد.

نماینده روسیه همچنین اعلام کرد به سطوح بالقوه «همکاری هسته‌ای» بین واشنگتن، توکیو و سئول اشاره و اتهامات «بی‌اساس» همکاری نظامی روسیه و کره شمالی را رد کرد.

وزارت امورخارجه کره شمالی در گزارشی که امروز دوشنبه از سوی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده، هشدار داد از حقوق مشروعش که پرتاب‌های ماهواره‌ای را شامل می‌شود استفاده خواهد کرد. در همین حال کره جنوبی از بازسازی ایستگاه‌های مرزی خبر داد.

شرط آمریکا برای ارسال جنگنده «اف-16» به ترکیه

روز دوشنبه، سخنگوی حزب حاکم ترکیه گفت که آمریکا از ترکیه به عنوان شرط قرارداد ارسال جنگنده «اف-۱۶» خواسته که از حمایت از جمهوری آذربایجان در موضوع «قره باغ» خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «عمر چلیک»، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در نشست خبری گفت: «آمریکا از ترکیه خواسته است که از حمایت از جمهوری آذربایجان در موضوع  قره باغ دست بردارد. واشنگتن این خواسته را به عنوان شرط ارسال اف-۱۶  به ترکیه مطرح کرد.»

بر اساس این گزارش، ترکیه اکتبر ۲۰۲۱ خرید ۲۰ میلیارد دلاری جنگنده اف-۱۶ ساخت شرکت «لاکهید مارتین» و  ۸۰ کیت به‌روز رسانی برای هواپیماهای جنگی موجود خود را به آمریکا سفارش داد. ارسال این جنگنده‌ها به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه از سوی ترکیه به تعویق افتاد. به دنبال این مساله، ماجرای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو به میان کشیده شد. هم مقام‌های ترکیه و هم دولت بایدن مرتبط بودن موافقت آنکارا با الحاق سوئد به ناتو با فروش اف-۱۶ را رد کرده‌اند.

چلبک افزود که ترکیه می‌خواهد، مذاکرات جاری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان به توافق صلح منتهی شود.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه افزود: اگر ارمنستان از اقدامات مخرب خودداری کند، چهارچوب همکاری "۳+۳" کمک بزرگی به صلح در منطقه خواهد کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
کره شمالی حق ندارد از ناموس جو بایدن دموکرات عکسبرداری کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
عکس کاخ همه جا هست لازم نیست با ماهواره به خو‌دشون زحمت یدن. این رهبر کره شمالی رو هم چه خوشحالش می کنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
این گروسی خسته نشد! یا شوخی میکنه!
آقای گروسی خودش بهتر از هر کس می داند که افرادی را که به عنوان کارشناس به مراکز هسته ای ایران می فرستد جاسوسان سیا و موساد هستند و بیشتر در حال دروغگویی و همکاری با جنایتکاران غربی است تا اقدامات بی طرفانه و علمی
مثلا می خواهند افکار عمومی را از فلسطین دور کند شروع کردند به هسته ای و کره شمالی
قضیه فلسطین حداقل سودش این بود که تعداد بسیار زیادی از مردم دنیا فهمیدند که سازمان نلل و حقوق بشر همه کشک هست دیگه زیاد توجه ای به اینها ندارند
جالبه این بار یک عرب را هم گذاشته اند تا مثلا هشدار بدهد هنوز نفهمیده اند که دوران این بازی ها دارد تمام می شود
کره ش موشک دارد ولی کره ج ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
کدام زندگی بهتروانسانی تری دارندانکه موشک داردومردمش گرسنه هستند یاانکه عقل وتمدن داردومردمش دررفاه کاملند آخرمگرماانسانها راخداوندبرای کشت وکشتار وتهدید ویکدیگرآفریده برای این موضوع حیوانات درنده راخلق کرده ولی درزمانی که انسان راآفریدخداوند بخودبرای خلق انسان آفرین گفت
مغز براندازان هم اکنون
اینکه کره شمالی و کیم، بمب اتمی داره، بزرگترین تهدید برای جهانه.

مغز براندازان همچنین
اشکالی نداره اسراییل بمب اتمی داشته باشه‌. اسراییل و آمریکا فرهنگ استفاده از بمب اتم رو دارن.

تشخیص
یک مرتبه مغزش را دیاگ بزند و ارور ها را رفع کند. اگر بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
شاگرد متخصص مغز: استاد زدم دیاگ میگه این مغز نیست این سیرابیه
من هم نگران برنامه اتمی دیگر کشورها و بمب های اتمی دیگران هستم ضمنا نگران عدم انجام برنامه جامع هسته ای کشورم هستم که چرا تاکنون به سرانجام نرسیده است
این مردک روان پریش کره شمالی باید به فکر مردم گرسنه و گرفتار کره باشه که با علف تغذیه میکنند نه عکس ماهواره از کاخ سفید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
با عرض معذرت از دیگر کامنت گذاران باید عرض کنم متاسفانه شما در جهل مرکب و تحت اخبار تحمیقی قرار دارید ! مردم کره شمالی سالهاست که بر اثر تحریمهای شیطانی غرب با مشکلات بسیاری در همه زمینه ها مواجه است ! اما هیچگاه علف نخورده اند ، با کم خوری و قناعت خو گرفته اند ولی گردن خم نکرده اند ! در مقابل کره شمالی ژاپن و کره جنوبی را ببینید و وضعیت پایگاهها و سربازان آمریکایی مستقر در این کشورها و نوع برخوردشان با مردم و فجایعی که بر سر زنان می آورند را ملاحظه بفرمایید ! کره شمالی مشکلات بسیاری دارد اما بی خانمان ندارد ، معتاد ندارد ، زیبایی و نظافت شهرهایشان در بعضی مواقع همتا ندارد ، مردم با شادی زندگی میکنند و لاطاعلات یک مشت خود کوچک بین و حقیر برایشان اهمیتی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
هم روان پریشه و هم شکل توپ تخم مرغی پینگ پونگ / کشوری بی شور و هیجان با مردمانی افسرده و گرسنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
ناشناس 11.06 این اخبار کذب رو کی بهت دیکته کرده یا خودت کشف کردی!!!!!!!!!!!! اگر فکر میکنی کره شمالی مردم شادی داره جمع کن برو آنجا زندگی کن !!!!!!!!! اونجا هم فکرهایی مثل تو زیاده!!!!!!!!!!!!!مغزت رو برای اینجا مصرف نکن!!!!!!!!!!!!! قرص ها رو هم سر وقت بخور!!!!!!!!!!!! آفرین
نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در این نشست، بر "پیامدهای انسانی" جاه طلبی های نظامی کره شمالی تاکید کرد و افزود که کره شمالی در پاسخ به قطعنامه های قبلی شورای امنیت "هیچ علامتی از خویشتنداری" نشان نداده است.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کره شمالی که هیچ گلوله ای بطرف کسی پرتاپ نکرده و هیچ سرزمین و منطقه ای را اشغال نکرده هیچ علامتی از خویشتن داری نشان نداده است ولی رژیم کودک کش و اشغالگر صهیونیستی که سرزمینی را غصب کرده است و هفتاد سال جنایت و آدمکشی میکند از نظر شما غربی های بی وجدان خویشتن داری میکند ؟ اف به شما
دیکتاتور حقیر و روانی کره شمالی
گروسی غلط زیادی میخوره
آخرین تصویری که رهبر کره را نشان می دهند بایدن بود که بینی خود را تمیز می کرد و رهبر کره هیجان زده شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی