بازدید 11259
۷

بیماری شایع‌شده در کودکان چینی به ایران رسیده است؟

در روزهای گذشته بیمارستان‌های چین مملو از موارد بیماری‌های تنفسی و کودکان بیمار شده‌اند که از علائم مشابه ذات‌الریه شکایت دارند. یک بیمارستان کودکان در پکن پیشتر به رسانه دولتی CCTV گفته بود که روزانه حداقل ۷۰۰۰ بیمار در این مؤسسه پذیرش می شوند که بسیار فراتر از ظرفیت آن است.
کد خبر: ۱۲۰۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴ 27 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت روز یکشنبه گفت: «باید تلاش‌ها برای افزایش تعداد کلینیک‌ها و مراکز درمانی مربوطه، افزایش مناسب ساعات خدمات و تامین دارو انجام شود».

افزایش تعداد موارد ابتلا به این بیماری تنفسی در کودکان باعث شد سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه درخواست رسمی خود را برای دریافت اطلاعات درمورد این بیماری‌های تنفسی گزارش شده از ذات‌الریه، صادر کند.

مقامات بهداشتی چین بعداً گفتند که هیچ بیماری غیرمعمول یا جدیدی پیدا نکردند. آن‌ها گفتند که افزایش آلودگی‌ها ترکیبی از ویروس‌های شناخته شده است و با اولین فصل سرمای کشور پس از لغو محدودیت‌های سختگیرانه کووید۱۹ در دسامبر گذشته مرتبط است.

مقامات پیشنهاد کردند که برداشتن محدودیت‌ها، همراه با گردش پاتوژن‌ها (عوامل بیماری‌زا) شناخته شده مانند "مایکوپلاسما پنومونیه"، ممکن است در افزایش موارد چنین بیماری‌هایی نقش داشته باشد. سازمان جهانی بهداشت همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که هرگونه ارتباط بین موارد ذات الریه تشخیص داده نشده و افزایش عفونت‌های تنفسی تاکنون نامشخص است.

علائم بیماری شایع‌شده در کودکان چینی چیست؟

به گفته مقامات بهداشتی چین، شیوع این بیماری می‌تواند با مایکوپلاسما پنومونیه، که به عنوان «سینه پهلو» یا «ذات الریه» نیز شناخته می‌شود، مرتبط باشد، یک عفونت باکتریایی رایج که معمولاً کودکان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و از ماه می در گردش بوده است. علائم ذات الریه شامل گلودرد، خستگی و سرفه طولانی است که می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها ادامه یابد.

بیماری شایع شده در چین به ایران هم رسیده؟

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت روز شنبه دراین باره گفت: اخیراً سازمان جهانی بهداشت به چین اعلام کرده است که افزایش موارد بیماری‌های تنفسی را باید با جزییات به این سازمان ارائه کند. هنوز جزئیاتی از بیماری شایع‌شده تنفسی در چین منتشر نشده است و دولت چین اعلام کرده است که برآورد اولیه نشان می‌دهد که پس از رفع محدودیت‌های کرونایی و کاهش رعایت پروتکل‌ها، ویروس‌های تنفسی در کودکان شایع شده است.

وی همچنین از افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت:‌ در تابستان ۳۰ درصد افراد دارای علائم سرماخوردگی کشور مبتلا به کرونا بودند اما الآن زیر ۵ درصد موارد سرماخوردگی کرونا هستند. در حال حاضر ۲۰ درصد موارد سرماخوردگی‌ها نیز آنفلوانزاست.

بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت نیز روز گذشته اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس جدید در چین را تایید نکرده و این عامل بیماری‌زا هنوز به ایران نیز نیامده است.

متخصصان توصیه می‌کنند مردم در اماکن سرپوشیده از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم بیماری،‌ از منزل خارج نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷
همیشه در مورد ورود بیماری مسوولین دروغ میگن
لعنت بر چین
ازماهان بپرسید.......
مسیولین محترم، لطفا هرچه سریعتر وارد کنند تا از جامعه جهانی عقب نمانیم.
اگه یه سری به بیمارستانهای کودکان توی کشور بزنید متوجه میشید به ایران رسیده یا نه
بیماری های تنفسی ویروسی همگی با الگوی مشترکی منتشر می شوند و راه پیشگیریشون یکی هست. رعایت بهداشت و ماسک زدن. بنابراین نوع ویروس خیلی تاثیری در نحوه پیشگیری و بعضا درمان نداره.
البته اگر بیماری باکتریائی باشه قابل درمان با آنتی بیوتیک هست.
دفعه پیش هم هر روز تکذیب میکردید اما یک مرتبه کرونا با دو مورد فوتی رسمی از قم سر در آورد دو روز بعدش هم کل ایران درگیر کرونا شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی