بازدید 2504

روسیه هوش مصنوعی خودش را می‌سازد

روسیه هم وارد رقابت هوش مصنوعی شد. در کنفرانسی با عنوان «سفر هوش مصنوعی» که در مسکو برگزار شد، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، از برنامه‌های این کشور و استراتژی جدید در زمینه توسعه هوش مصنوعی پرده‌برداری کرد. تلاش روسیه در این زمینه برای مقابله با تأثیر غرب بر این فناوری قدرتمند است.
کد خبر: ۱۲۰۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 26 November 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از بیزینس اینسایدر، آنطور که پوتین در این کنفرانس اعلام کرد، مدل‌های روسی هوش مصنوعی باید بازتابی از کل ثروت و تنوع فرهنگ جهانی، میراث، دانش و خرد همه تمدن‌ها باشد. پوتین که اهداف استراتژی جدید را به‌طور کلی تشریح کرد، گفت که روسیه تحقیقات خود را در زمینه هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ بیشتر خواهد کرد.

این کشور برای دستیابی به این فناوری، قدرت ابرمحاسباتی خود را افزایش می‌دهد و آموزش سطح بالای هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد. پوتین گفت: روسیه همچنین برای تغییر قوانین و تقویت همکاری‌های بین‌المللی برای دستیابی به اهداف خود تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه با ابراز تأسف از رفتار انتخابی و متعصبانه مدل‌های هوش مصنوعی مولد فعلی که به‌طور بالقوه فرهنگ روسی را نادیده می‌گیرند، گفت این مدل‌ها با استفاده از مجموعه داده‌های فقط انگلیسی یا مجموعه داده‌هایی که مناسب یا مطلوب هستند، آموزش دیده‌اند. به‌گفته پوتین، مدل‌های فعلی هوش مصنوعی می‌توانند فرهنگ، علم، موسیقی و ادبیات روسیه را به سادگی نادیده بگیرند و فضایی چندقطبی در شبکه‌های مجازی ایجاد کنند.

کشورهای انگلیسی‌زبان در حال حاضر بر تحقیقات هوش مصنوعی تسلط دارند. براساس گزارش مؤسسه هوش مصنوعی انسان‌محور استنفورد (HAI) ایالات متحده و بریتانیا در رتبه‌بندی بالاترین تعداد سیستم‌های یادگیری ماشینی قابل توجه هستند. ایالات متحده با ۱۶سیستم و بریتانیا با ۸ سیستم در زمینه این فناوری پیش رو هستند.

 

این در حالی است که طبق حساب HAI روسیه فقط یک مورد سیستم هوش مصنوعی دارد. نزدیک به ۳۰۰ نفر از نویسندگان برنامه‌های هوش مصنوعی آمریکایی، ۱۴۰نفر از بریتانیا و فقط ۳ نفر از روسیه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی