بازدید 3133

ارجاع بیماران به مراکز درمانی پس از خوداظهاری دیابت

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درباره جزئیات ارجاع بیماران به مراکز درمانی پس از خوداظهاری دیابت و پرفشاری خون توضیح داد.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ 26 November 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر سیدرضا مظهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در اجرای "پویش ملی غربالگری پرفشاری خون و دیابت"، بیان کرد: این پویش بر غربالگری دیابت و پرفشاری خون افراد بالای ۱۸ سال تمرکز دارد. چنین پویش‌هایی البته مسبوق به سابقه است و اطلاعات مردم با مراجعه به این پویش‌ها تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: بخشی از اطلاعات به شکل خوداظهاری ثبت می‌شود و بخش دیگری از جنس معاینه است که در مراکز بهداشتی انجام می‌شود. در واقع فرایند به این شکل است که وزارت بهداشت از طریق ۲ اپراتور اصلی تلفن همراه، برای شهروندان پیامکی حاوی یک لینک مرتبط با پویش ارسال می‌کند تا بتوانند به سوالات پاسخ دهند.

مظهری گفت: سپس در صورتی که شهروند از طریق پاسخ به همان سوالات خوداظهاری، پرخطر شناخته شود باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند که در آنجا هم لازم است برای کسب اطلاع از وضعیت سلامت او ۲۶ سوال را پاسخ دهیم.

او تاکید کرد: اطلاعات کسب شده بر سامانه‌ها می‌نشیند و در صورتی که شهروند بر اساس همان اطلاعات در زمینه دیابت و پرفشاری خون فرد پرخطری شناخته شود باید به مراتب بالاتر ارجاع داده شود.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، افزود: در صورتی که بیمار پرخطر تلقی نشود نیز به او بسته‌های آموزشی خواهیم داد که از بروز مشکلات ثانویه در وی جلوگیری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی