بازدید 5388
۴

پرونده ۳۲ میلیارد دلاری کرسنت فروپاشید

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درخصوص قراداد کرسنت گفت: طرف مقابل تقاضا کرده بود که ۳۲ میلیارد دلار خسارت علیه شرکت نفت ایران مصوب شود که پیگیری حقوقی آن به دولت سیزدهم رسید؛ بر همین اساس در ۲ سال گذشته و با کار سنگین حقوقی و غیر حقوقی انجام شده، رقم پرونده را به صفر رساندیم و فعلا کل پرونده فروپاشیده است. 
کد خبر: ۱۲۰۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «محمد دهقان» امروز در نشستی با عنوان «پیشگامان رهایی» که در محل دانشگاه امیرکبیر به دعوت از بسیج دانسجویی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام(ره) پیش آغاز جنگ تحمیلی دستور تشکیل بسیج را دادند و بعد از جنگ هم بسیج دانشجویی و طلبه را تشکیل دادند که یکی از برکات انقلاب اسلامی، تشکیل بسیج و بسیج دانشجویی بود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور افزود: دوران دانشجویی، دوران کسب علم و مطالبه‌گری برای فهم مسائل کشور است و حضرت امام(ره) در همان پیام، بر تشکیل بسیج جهان اسلام تاکید فرمودند. این کلام امام(ره) را شهید سلیمانی محقق کردند و جبهه مقاومت، همان بسیج جهان اسلام است تا افرادی از خودگذشته و اهل درد این بسیج را شکل دهند.

بسیج جهان اسلام، فقط مختص به شیعه نیست

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به این موضوع تاکید داشتند که بسیج جهان اسلام، فقط مختص به شیعه نیست بلکه همه مسلمانان را در بر می‌گیرد؛ این بسیج سبب ذلت رژیم صهیونیستی شد و این بسیج، قدرت خود را در عراق و سوریه نشان داد که به رغم اینکه همه کشورهای غربی به دنبال‌گرفتن این سرزمین‌ها بودند، اما در نهایت شکست خوردند.

دهقان با اشاره به حوادث اخیر در غزه گفت: کشورهای دیگر نسبت به رژیم صهیونیستی، همیشه موضع آرامی در پی گرفتند و بیشتر مدارا کردند اما جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب، از همان ابتدا رژیم صهیونیستی را رژیمی جنایتکار و کودک‌کش عنوان کردند که با اشغالگری، سرزمین فلسطینیان را تصاحب کرده است.

وی ادامه داد: یکی از مسئولان گذشته کشور مدعی بود چرا وقتی فلسطین و رژیم صهیونیستی حاضر به سازش هستند، ما در این خصوص دخالت می کنیم اما امام(ره) تاکید داشتند که این رژیم، جعلی و کودک‌کش است و امروز این کودک‌کشی در غزه عیان شد.

شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» در خدمت آمریکا و اسرائیل است

دهقان ادامه داد: حتی عده‌ای در یک دوره‌ای، شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر می‌دادند که معنای این شعار، خدمت به آمریکا و رژیم اسرائیل است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: در این زمان، همه دنیا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند؛ از طرفی جنایت‌های این رژیم در غزه، نشان داد که توافق‌نامه‌ها و مصوباتی که شوراهای حقوقی در سازمان‌های بین المللی در حمایت از مردم جهان صادر می کردند، کاغذپاره‌ای بیش نبودند و این سازمان‌ها ناکارآمد، بی عرضه و بی خاصیت هستند.

وی با اشاره به الزامات و پیش نیازهای کار دانشجویی گفت: پیش نیاز آن، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مماس‌شدن با مسائل کشور است؛ به عبارتی مطالبه و پیگیری جریان دانشجویی مهم‌ترین خدمت به کشور است.

دهقان تصریح کرد: به رغم اقتداری که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد، برخی از مشکلات به دلیل عدم آگاهی و اشراف به مسائل است؛ البته اینکه اسم برخی دولت ها در گذشته سیاه شد، نخست به دلیل نادانی و دوم به دلیل عدم اراده آنها بوده است.

وی با اشاره به قراداد کرسنت که در دولت هشتم به امضاء رسید و دولت نهم و دهم به دلیل فسادآمیز بودن آن را اجرا نکرد، یادآور شد: شرکت کرسنت از جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم اجرای آن، خسارت عدم النفع را مطالبه کرد و در سال ۹۳ شرکت نفت درباره مسئولیت در این قرارداد محکوم شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: برای این موضوع، دو هیات داوری تشکیل شد که یکی برای خسارت ناشی از سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ و دومی نیز هیات داوری برای خسارت از ۲۰۱۴ تا ۲۰۳۰ بود؛ چراکه طبق این قرارداد باید تا ۲۰۳۰ از گاز استخراجی ایران استفاده می‌کردند؛ بر همین اساس دولت قبلی از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰  این موضوع را مدیریت کرد، اما در اواخر دولت آقای روحانی، حکم محکومیت صادر شد که طبق آن، ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار خسارت برای این ۹ سال علیه شرکت نفت ایران صادر شد.

دهقان با اشاره به کرسنت ۲ گفت: در این بخش، طرف مقابل تقاضا کرده بود که ۳۲ میلیارد دلار خسارت علیه شرکت نفت ایران مصوب شود که پیگیری حقوقی آن به دولت سیزدهم رسید؛ بر همین اساس در ۲ سال گذشته و با کار سنگین حقوقی و غیر حقوقی انجام شده، رقم پرونده را به صفر رساندیم و فعلا کل پرونده فروپاشیده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فعلا !؟ یعنی پرونده سرجاشه!
ای بابا چرا اخه راست نمیگید ؟مگر مردم بیگانه هستند؟بگید که درعوض محکومیت درموضوع کرسنت باطرف مصالحه کردید که درعوض پرداخت جریمه ،بهش اجازه برداشت مجانی دادید!این یعنی فروپاشی پرونده؟
اصلاح طلبا چقدر سوتی دادن
خالی نبندید؟؟!! آخه تا کی ...؟؟11
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی