بازدید 21724

مهدی نصیری کیست؟

مهدی نصیری متولد ۱۳۴۲، روزنامه‌نگار و نویسنده اهل ایران است که سردبیری نشریهٔ سمات را به عهده دارد. وی پیش‌تر سردبیر و مدیر مسئول هفته‌نامه صبح و روزنامه کیهان بود.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 24 November 2023

به گزارش «تابناک»، مهدی نصیری در سال ۱۳۴۲ در شهرستان دامغان متولد شد وی تحصیل دروس حوزوی را از سال ۱۳۵۴ در حوزه علمیه دامغان نزد پدر (که خود تحصیل کرده حوزه علمیه نجف بود و به مقام اجتهاد رسیده بود)، و دیگر عالمان آن حوزه آغاز کرد.

در سال ۱۳۵۸ برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه قم شد و تا سال ۱۳۶۶ دروس سطح حوزه را ادامه داد و هم‌زمان در مدرسه علمیه رسالت به تدریس دروس ادبیات و منطق پرداخت.

در سال ۱۳۶۵ همکاری با مؤسسه مطبوعاتی کیهان را در قم آغاز و یک سال بعد برای ادامه همکاری به تهران رفت و به عنوان دبیر سرویس مقالات روزنامه کیهان کار مطبوعاتی را ادامه داد و مقالات متعددی در زمینه مسائل سیاسی و فرهنگی روز نوشت.

در سال ۱۳۶۷ از سوی سید محمد اصغری سرپرست وقت مؤسسه کیهان و موافقت سید محمد خاتمی نماینده وقت سید امام خمینی ره در مؤسسه کیهان، سردبیری روزنامه کیهان به وی محول شد و در سال ۱۳۷۰ با دستور سید علی خامنه‌ای به عنوان مدیر مسئول روزنامه کیهان منصوب گردید.

پس از انتصاب حسین شریعتمداری به عنوان نماینده ولی فقیه در کیهان در سال ۱۳۷۳، نصیری از مدیرمسئولی و سردبیری کیهان استعفا داد.

 در همین سال‌ها با آغاز درس خارج فقه رهبر انقلاب به مدت دو سال در این درس شرکت کرد. در نیمه سال ۱۳۷۴ به همکاری با مؤسسه کیهان پایان داد و در اسفند همان سال نشریه سیاسی فرهنگی صبح را منتشر نمود.

حیات این نشریه تا سال ۱۳۷۸ ادامه یافت. نصیری در این سال به قم برگشت و درس خارج اصول و فقه را ادامه داد. وی در سال ۱۳۸۰ به معاونت سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور منصوب و تا سال ۱۳۸۴ در این سمت فعالیت کرد. در سال ۱۳۸۴ به عنوان معاونت فرهنگی دفتر نمایندگی رهبر ایران در کشور امارات به این کشور رفت و سال ۱۳۸۸ با پایان مأموریت به کشور مراجعت کرد.

مهدی نصیری همچنین انتشار ماهنامه سیاحت غرب برای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم را در کارنامه مطبوعاتی خود دارد. مدیریت مسئول انتشارات کتاب صبح که عمدتاً به انتشار آثاری در زمینه غرب‌شناسی می‌پردازد نیز با مهدی نصیری است. صاحب امتیازی و مدیریت مسئول فصلنامه سمات تازه‌ترین فعالیت مطبوعاتی وی است.

نصیری علاوه بر نگارش مقاله و گفتگوی مطبوعاتی، چهار کتاب با عنوانهای «اسلام و تجدد»، «فلسفه از منظر قران و عترت»، «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام» و «آوینی و مدرنیته» تألیف و منتشر کرده‌است.

نصیری از اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم عمار بوده است.

او در سال های اخیر تلاش کرده است تا با اندیشه ها و سواد ناچیز خود از دین و اندیشه با حربه قدیمی و نخ نمای از دین علیه دین به تخریب دین اسلام و انقلاب اسلامی بپردازد.

در این بین بسیاری از مقام های مجتهد و اندیشمند حوزه و دانشگاه مستند و دقیق شبهات و ابهام های او را پاسخ داده اند.

در لینک زیر می توانید پاسخ به برخی شبهات او را ببینید: 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی