بازدید 2990
۱

طرح ناتو برای ایجاد منطقه شنگن نظامی

الکساندر سولفرانک فرمانده لجستیک اروپایی ناتو از کشورهای اروپایی عضو این پیمان نظامی خواست تا با ایجاد یک منطقه شنگن نظامی، امکان جابجایی سریع و استقرار نیروها، تجهیزات و مهمات را در صورت وقوع یک جنگ احتمالی با روسیه در مرزهای ناتو با این کشور تسهیل کنند.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، سولفرانک با بیان اینکه باید در زمان صلح برای دوران جنگ مهیا شویم، تاکید کرد: زمان به سرعت و به ضرر ما در حال گذر است، بنابراین باید با ایجاد یک منطقه شنگن نظامی، شرایطی فراهم آوریم که نیروها و تجهیزات نظامی کلیه اعضای ناتو، بتوانند آزادانه در سراسر اروپا به سمت مرزهای روسیه حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرماندهی پشتیبانی و توانمندسازی مشترک ناتو (JSEC) در سال ۲۰۲۱ برای ساده کردن آمادگی اعضای این پیمان نظامی برای یک جنگ احتمالی علیه روسیه تاسیس شد، افزود: متأسفانه به دلیل مقررات ملی هر یک از اعضای ناتو، این سازمان هنوز کار چندانی از پیش نبرده است.

سولفرانک با بیان اینکه جابجایی مهمات در سراسر مرزهای کشورهای اروپایی اغلب نیازمند کسب مجوزهای ویژه است، افزود: برای جابجایی و نقل و انتقال نیروها یا تجهیزات نظامی هم به اطلاع قبلی نیاز است، بنابراین پیشنهاد می‌کنم که کشورهای اروپایی با ایجاد یک منطقه شنگن نظامی، گامی اساسی در جهت رفع این مشکلات و ایجاد امکان جابجایی سریع نیروهای خود بردارند.

به نوشته راشا تودی، اگرچه روسیه بارها هشدار داده است که ناتو با ارائه تسلیحات، آموزش و اطلاعات به کی‌یف، به صورت عملی در مناقشه اوکراین شرکت کرده است اما مسکو تاکنون این بلوک را به جنگ تهدید نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
به این میگن یه طرح عالی و منطقی
از اثرات مثبت حمله روسیه به اوکراینه
نابودی روسیه و تجزیه اون بزودی رقم خواهد خورد
و بعدش میان سر وقت کشورهای مزدور و سر سپرده روسیه در کل منطقه و جهان
انشالله و به امید حق
آمین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست