بازدید 4760

فشار مالیاتی دولت در سال آینده افزایش می‌یابد

براساس صحبت‌های دیروز احسان خاندوزی لایحه بودجه ۱۴۰۳ خبر از رویکرد جدی‌تر دولت برای مهار کسری بودجه می‌دهد. خاندوزی گفته است: «با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش شد تا ارقام درآمدی بودجه به صورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود.»
کد خبر: ۱۲۰۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 22 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه اعتماد، همچنین لایحه بودجه دولت نشان‌دهنده رشد ۷/ ۱۶ درصدی بودجه عمومی کشور است که با توجه به تورم بالای ۳۰ درصدی موجود، عملا می‌تواند به معنای نوعی انقباض بودجه‌ای باشد. ضمن اینکه درآمد‌های پایدار - عمدتا مالیات و تعرفه تجاری- بیش از ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت، درآمد نفتی پیش‌بینی‌شده حتی کمتر از سال قبل در نظر گرفته شده است.

نکته دیگر اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است.

خاندوزی گفته است: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده ارقام درآمدی بودجه به صورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع رشد منابع بودجه عمومی دولت قریب به ۱۸ درصد نسبت به بودجه سال جاری است. خاندوزی ادامه داد: در هدف دوم به دنبال افزایش سهم درآمد‌های پایدار و کاهش سهم فروش نفت در بودجه بودیم. در بخش حقوق و دستمزد نیز رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است. سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: در مجموع با افزایش درآمد‌های پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به سال جاری از ۴۵۷ هزار میلیارد به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

برای اجرای طرح «بنزین برای همه» برنامه‌ای نداریم

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره علت توقف طرح «بنزین برای همه» پس از اجرای آزمایشی در جزیره کیش، گفت: باتوجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند، در مورد شیوه‌های اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند، این طرح متوقف شده است و در مراحل اصلاح و تکمیل الگو قرار دارد تا مجدد در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود؛ بنابراین تا امروز تصمیمی برای اجرایی شدن آن در کشور وجود ندارد.

خاندوزی در پاسخ به پرسشی درباره بسته حمایتی دولت برای بازار سرمایه تا پایان سال اظهار کرد: تلاش دولت این است هر اقدامی که سبب کاهش نااطمینانی و افزایش پیش‌بینی‌پذیری می‌شود انجام بدهد تا شرکت‌ها و صنایع بورسی ما در ماه‌ها و سال‌های آینده بهتر عمل کنند. طرح سهام‌یار که سال گذشته در روز‌های سخت بازار اجرا شد و آنقدر شرایط در ادامه مسیر بهبود یافت که بازپرداخت مبالغ جبرانی طرح سهام‌یار انجام نشد.

وی ادامه داد: امسال هم مصوبه‌ای برای نرخ خوراک صنایع داشتیم و از این پس هم اگر پیشنهاد‌هایی وجود داشته باشد تا چه در قالب بودجه ۱۴۰۳ و چه سنوات برنامه هفتم، رونق و پیش‌بینی‌پذیری صنایع شاخص و بورسی کشور بیش از پیش شود از آن حمایت می‌کنیم. بخشی از نااطمینانی‌های هفته‌های گذشته به دلیل مخاطرات شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای است که نه در ایران بلکه در ترکیه و دیگر کشور‌های منطقه هم طی ۳۰ تا ۴۰ روز اخیر وجود داشته است و نوساناتی را در این بازار تجربه کرده‌اند. سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی رکورد می‌شکند، گفت: در حال دیدن ثمره صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بیرون آمدن آن‌ها از تاریکخانه اقتصاد هستیم. امیدواریم تا پایان سال رکورد بی‌سابقه ۲ هزار صورت مالی شرکت‌های دولتی و بخش عمومی کشور را در کدال منتشر کنیم.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
ببینید پرداخت کنندگان فشار امسال را تحمل میکنند ؟؟؟ دولت توجهی به رکود شدید بازار داره ؟؟ فکر نمیکنه یکی از دلایل اصلی این رکود همین مالیاته ، کارشناسای اقتصادی دولت البته اگر داشته باشه این هشدار بهش دادند که کاهش توان خرید مردم بسیاری از تولید کنندگان کوچیکو در آستانه نابودی قرار داده به نظرم ماه عسل مالیات ستانی دوام زیادی نداره ریشه های پوسیده اقتصاد و توان اقتصادی مردم به زودی از زیر خاک میزنه بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
استادیار یک دانشگاه دولتی با سی تومان دریافتی و حدود پنج تومن مالیات ماهیانه‌ام. در هر بار خرید از بازار هم، مالیاتی مضاعف، با عنوان ارزش افزوده، پرداخت می‌کنم. رقم مالیات سالیانه‌ام، از بسیاری از زرگران و بازاریان نجومی‌درآمد، بیشتر است!
فقر و فلاکت برای مردم و درآمدهای بیشتر برای دولت بزرگترین دستاورد خاندوزی
پاش رو گداشته رو خرخره مردم از نفس کشیدن مردم هم داره مالیات می گیره .
کلیت این بودجه کشور را با مشکلات امنیتی روبرو می کند . نمی شود افزایش حقوق یک چهارم تورم باشد و مالیات پنجاه درصد بیشتر از پارسال و....
متاسفانه برخی از سازمان هاو نهادهای عمدتا وابسته به حاکمیت بصورت جزیره ای حقوق کارکنانشون رو افزایش دادن. حتی برخی از اونها هم سال قبل و هم امسال افزایش حقوق مجزا داشته اند
دولت مدعی حمایت از فقرا و ضعفا نسبت به افزایش حقوق عادلانه همه اقشار حقوق بگیر اقدام نمایند
دولت افزایش محرومان
فشار مالیاتی فقط روی آحاد مردم خواهد بود.اگه راست میگید مالیات از نهادهای حکومتی بگیرید که بخش غالب گردش اقتصادی دست اوناست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
از اول قرار بود آقازاده ها و دولتی ها زیر ذره بین باشن،نه تنها نبودن بلکه افتادن تو جون مردم.چرا دولت داره به مردم فشار میاره؟هدف چیه؟مردم مالیات بدن شما پول نفت و چکار میکنید؟چندسال یارانه دادید هزار برابرش و از مردم کشیدید بیرون.به اندازه ۴۵۰۰۰تومن مالیات بگیرید چرا پول که میخاید بدید گداهانه میدید ولی میخاین پول بگیرید میلیونی میگیرید؟این انصاف نیست.مردم خوابن و شما دارید سوء استفاده میکنید. اره؟؟؟؟؟
دولتي كه بايد حامي مردم باشد
مدام دارد فشار بر مردم وارد مي كند !
نه اینکه خیلی وضع کار و درآمد مردم خوبه.. امسال بدترین سال برای تولید بود. مصیبت گرانی ،بی برقی، بی گازی، رکود حاکم بر بازار کلن کمر مردم رو هم کرده. دولت هم روز به روز بیشتر دستش رو می‌کنه تو جیب ملت.
فکر میکنم خیلی بهتون برخورد که دولت داره مالیات ها رو دقیق تر میکنه و جلوی فرارهای مالیاتی رو میگیره! شما باید دفاع کنید از دولت نه این که اسمشو بذارید فشار! این گونه حرف زدن مال معاندین هست! شما که داخل نظام هستید. نیستید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
چرت چرا میگی؟دولت داره از مردم مالیات میگیره،از دستفروش میگیره،از کسی مالیات میگیره که داره تو این گرونی زجر میکشه،کارخانه های ایران خودرو و سایپا که ماله دولته مالیات نمیده.ازطرفی تو اوضاعت خوبه دلیل نداره که الکی به اسم دشمن مردمت و خطاب میکنی .شرم کن..
از دانه درستها که نمیتونن مالیات بگیرند فقط مغازه دارهای بیچاره رو چپاول میکنن!!!
سپاه و بسیج چقدر مالیات میدن؟ آستان قدس چی؟ اوقاف چی؟ این همه سازمان و ارگان درست کردین و هیچکس بهشون تو نمیگه بعد گیر دادین به یه مشت کارمند و کارگر بدبخت و دستتون تا آرنج توو جیبشونه
خوب به هر نحوی بازسازی غزه خرج داره
حتما در دفاع از کارشان مانند قیمت بنزین بدون پرداختن جنبه های دیگر مانند حقوق ماهانه، ارائه خدمات درمانی و ........ اظهار می نمایند که کشورهای دیگر مالیات بیشتری از مردم دریافت می کنند. چرا سهم نفت را از درآمد کاهش دادند؟. با چه رویی این همه تورم که کمر مردم را شکسته، قدرت خرید و دسترسی مردم به حداقل ها بسیار محدود شده، نادیده می گیرند. تورم مانند اسب سرکش به راهش ادامه می دهد و دولت به بهانه کننرل ان، ظلم مضاعفی بر حقوق بگیران تحمیل می کند.
تا کی میخواهید بدون فکر و تجربه یه سری کارها رو انجام بدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست