بازدید 8962

در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل نشود/ دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دخالت کرد؟/ زمان اجرای مصوبه سن بازنشستگی اعلام شد

جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه، یکم آذر ۱۴۰۲ تشکیل شد و اعضای این هیات با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 22 November 2023

در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل نشود/ دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دخالت کرد؟/ زمان اجرای مصوبه سن بازنشستگی اعلام شد

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حادثه تیراندازی روز گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی به هیچ وجه امنیتی نبوده و بر اساس انگیزه و مسائل خود تیراندازی کرده که با وی برخورد شده است.

بر اساس اعلام مرکز فوریت‌های امنیتی و اطلاعات وزارت کشور، ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه (روز سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲) فردی با هویت معلوم اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های جنوبی کشور، با استفاده از یک قبضه سلاح شکاری، اقدام به تیراندازی هوایی (چهار تیر) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی کرد که بلافاصله توسط ماموران انتظامی خلع سلاح و دستگیر شد.

همچنین در توضیحات این مرکز بیان شده است: در این تیراندازی به کسی آسیب نرسیده است؛ حادثه به هیچ وجه امنیتی نبوده و این فرد فاقد هرگونه سابقه سوءامنیتی بوده و انگیزه خود را از تیراندازی به دلیل مشکلات شخصی و جلب توجه عنوان کرده است.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: قرارداد خرید واگن مترو از چین، دو هزار دستگاه است که تا کنون فاینانس خرید ۶۳۰ دستگاه آن عملیاتی شده است.

وی درباره تقیسمات کشوری گفت: این موضوع دائمی است و معمولا بررسی‌های کارشناسی می شود و استان تهران غربی جزو پیشنهادهایی بوده که بررسی شده و سیر مراحل آن در کمیسیون مربوطه است. وزیر کشور گفت: این موضوع پس از بررسی در کمیسیون ها و تصویب هیات دولت، باید برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وحیدی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به اتهام دخالت سیاسی دولت در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مهندسی انتخابات را به هیچ وجه قبول نداریم؛ رد صلاحیت نمایندگان مخالف دولت صحت ندارد و ۶۰ تا ۷۰ درصد نماینده‌های رد صلاحیت شده، ارتباط خوبی با دولت دارند.

وحیدی درباره آمار مهاجران افغانستانی و ساماندهی آنها گفت: شمار اتباع افغان حدود ۵ میلیون تن برآورد شده که البته بخشی از مهاجران بدون مجوز هستند که باید برگردانده شوند و عده‌ای هم که مجوز دارند، باید بر اساس چهارچوب‌ها و مجوزهایی مانند مجوز کار، ساماندهی شوند.

وی خاطرنشان کرد: این کار در دست اجراست و برای این دسته از افراد که مجوز دارند، «شناسه‌ یکتا» صادر می شود.

وزیر کشور در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور مجوزی به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی صادر کرده است، گفت: ما مجوز خاصی برای این کار نداده‌ایم؛ در واقع این گروه‌ها تحت عنوان و چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر و در قالب گروه‌های مردمی اقدام می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه همه مردم برای امر به معروف وظیفه دارند گفت: باید ادبیات امر به معروف، صحیح و خوب باشد و همه در این حد، مجاز هستند. وی افزود: کار امر به معروف و نهی از منکر، نیازی به مجوز ندارد و همه می‌توانند برای تذکر لسانی، با زبان خوش و با رعایت همه شرایط، اقدام کنند.

در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع موانع عمره مفرده، گفت: با اعزام دوستان از بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت موانع عملی برداشته شد و ظرف روزهای آینده، سازمان حج و زیارت، فراخوان ثبت نام خواهد داد تا بتوانیم اعزام زائران را در اسرع وقت شروع کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه کتابخانه‌ها اتفاق مهمی رخ داد، اضافه کرد: رئیس جمهور به مناسبت هفته کتاب، دستور داد همه طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های سراسر کشور، توسط سازمان برنامه، تأمین بودجه شود. این اتفاق بسیار مبارکی است؛ چراکه نزدیک به ۵۰۰ طرح ناتمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی داریم که حدود ۱۰۰ تا از آنها پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی دارند و تعدادی هم دچار فرسایش زمانی شدند که با دستور رئیس جمهور امیدواریم بتوانیم بخش عمده‌ای از این ۵۰۰ پروژه را به افتتاح برسانیم.

اسماعیلی اضافه کرد: همکاران معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی امروز در جلسه هیأت دولت حاضر شدند و گزارشی از اجرای قانون انتشار آزاد اطلاعات را ارائه کردند. رئیس جمهور از رویکرد دولت در موضوع شفافیت استقبال کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد همه دستگاه‌ها با توجه به ماده ۱۸ قانون، هر ایرانی مجاز باشد از هر حوزه حاکمیتی و غیرحاکمیتی هر سوالی خواست بپرسد و دستگاه مربوطه موظف به پاسخگویی است؛ مگر در مواردی که قانون استثنا کرده است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: نخستین دستگاهی که موافقت خود را با این قانون اعلام کرد، وزارت نفت بود که پیش از این هم بیش از ۹۹ درصد در این حوزه همکاری داشته است.

اسماعیلی همچنین در واکنش به حاشیه‌های یک مراسم هنری در روزهای اخیر، گفت: این اصلا پذیرفته نیست که بخشی بخواهد قانون را اجرا کند و بخش دیگری همکاری نکند. زیرا دولت یک ید واحده است. به همین دلیل وزیر کشور دعوت کرد و من در اجلاس استانداران سراسر کشور شرکت کردم.

وی ادامه داد: آنجا از همکاری دوستان گزارش‌هایی را ارائه و اعلام کردم برای اجراهای هنری در همه استان‌ها آمادگی داریم. آن چیزی که برای ما خط قرمز است، اجرای قانون است. کسی حق ندارد قانون را معطل و تفسیر به رای کند.

اسماعیلی تأکید کرد: این وفاق در جلسه با استانداران وجود داشت و همه آنها پای این قانون هستند. ما در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم. این مورد وفاق است و آنچه مر و صراحت قانون است، در اجراهای فرهنگی و هنری عمل خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: مصوبه بازنشستگی مجلس سال ۱۴۰۵ به اجرا درمی‌آید

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: مصوبه مجلس درباره سن بازنشستگی از ابتدای سال ۱۴۰۵ به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه کلیه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کالابرگ الکترونیک تکمیل شد اظهار داشت: حدود ۱۵۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شدند و  هر چه از آن می‌گذرد، استقبال عمومی از آن بیشتر می‌شود. از ۱۷ آبان تا امروز بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر از آن استفاده کرده‌اند. در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم به آن توجه ویژه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح برنامه دولت برای بازنشستگی، گفت:‌ توجه داشته باشید اساسا منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان در تمام دنیا از کسورات قانونی کارمندان و شاغلان در بخش‌های دولتی و خصوصی تامین می‌شود. افزایش نرخ میانگین امید به زندگی، ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی که باید به ازای هر بازنشسته در چارچوب مقررات و شاخص‌های بین‌المللی، شش به یک باشد در ایران به شدت کاهش یافته است.

مرتضوی ادامه داد: این نرخ در صندوق تامین اجتماعی که وضعیت بهتری نسبت به سایر صندوق‌های بازنشستگی دارد، ۴.۱ به یک، در صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم به یک و در سایر صندوق‌ها نیز همین طور است. اصلی‌ترین علت‌های آن نیز افزایش نرخ میانگین امید به زندگی و کاهش ضریب پشتیبانی و پایداری صندوق‌ها بوده است. پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه هفتم توسعه برای کارمندان دولت حدود سه ماه افزایش پیدا کند اما مجلس آن را اصلاح و اعلام کرد؛ البته طبق مصوبه مجلس افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام، سابقه بیمه دارند مشمول مصوبه نمی‌شوند. این مصوبه مجلس از ابتدای سال ۱۴۰۵ به اجرا درمی‌آید.

وزیر آموزش و پرورش: توزیع شیر در مدارس، سراسری می‌شود

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم در جمع خبرنگاران درباره توزیع شیر در مدارس عنوان کرد: توزیع شیر در مدارس هم‌اکنون در چند استان در حال انجام است‌ و در تلاش هستیم تا توزیع سراسری شود. باید هفتگی ۱۶ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شود که این مهم در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما الان کلاس بدون معلم در سراسر کشور نداریم و ماده ۴۱ قانون تنظیم مقررات وزارت آموزش و پرورش که تصویب شد، برای همین بوده تا از محل خرید خدمات، وزیر بتواند کمبودها را سریع جبران کند. این وزارتخانه هم با سیاست‌های ساماندهی کمبود را برطرف کرده است، به نظر ما درخشان‌ترین سال ساماندهی سال ۱۴۰۲ بود.

وزیر دفاع: جت آموزشی یاسین به پرواز درمی‌آید

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان قدرت دفاعی ما در حدی است که به قاطعیت می‌گویم تهدیداتی که در سال‌های گذشته دشمنان ما مطرح می کردند، در حال حاضر از دستور کار خود خارج کرده اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بازدید از دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه شادمان شدند.

وزیر دفاع در ادامه از پرواز جت آموزشی یاسین برای اولین‌بار خبر داد و گفت: این جت آموزشی که نقش بسیار مهمی در چرخه آموزشی خلبانان دارد، تا ساعتی دیگر اولین پروازش را آغاز می‌کند که نتایج آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

آشتیانی درباره بزرگداشت روز نیروی دریایی اظهار داشت: مراسم الحاق ناوشکن دیلمان که ساخت مجموعه سازمان دریایی وزارت دفاع است، در هفته اول آذرماه برگزار می شود. وی یادآور شد: این ناوشکن از زمره ناوشکن‌های کلاس موج است و وزن آن ۱۵۰۰ تن بوده و نسبت به ناوشکن‌های قبلی مزیت‌های بسیاری دارد.

آغاز ساخت فاز ۲ فرودگاه امام خمینی

 مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ساخت فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) توسط چینی ها از هفته آینده آغاز می شود. فاز دوم فرودگاه امام خمینی، یکی از بزرگترین و راهبردی ترین پروژه کشور است و یک گام بلند در راستای تبدیل شدن به هاب فرودگاهی منطقه است.

بذرپاش گفت: پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب حدود یک میلون و ۹۰۰ هزار واحد در حال ساخت است و رشد بخش ساختمان در سه ماهه دوم سال به حدود ۳ درصد رسید و در شش ماهه نخست امسال خوب بوده و با همه مشکلات و کمبود منابع مالی که وجود دارد اما با رشد مثبت مواجهیم.

 وی همچنین گفت: تورم بخش مسکن منفی ۱.۴ دهم است؛ البته کاهش قابل توجه تورم و قیمت مسکن نباید منجر به رکود شود.

۶۴ درصد خدمات دستگاه‌ها از طریق پنجره ملی ارائه می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره پیوستن دستگاه ها به پنجره ملی اظهار داشت: براساس قانون دستگاه‌ها باید تا روز گذشته صددرصد خدمات خود را از طریق این پنجره ارائه می‌کردند.

وی افزود: اکنون دستگاه ها میانگین حدود ۶۳ تا ۶۴ درصد خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارائه می‌کنند و من از همین تریبون از همه دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم هر چه سریع‌تر به این تکلیف عمل کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: البته هر سه‌شنبه جلسات نظارتی با حضور معاون اداری استخدامی رئیس جمهور و معاون برنامه بودجه برگزار می شود و علت عمل نکردن دستگاه ها به تکالیف شان را بررسی می‌کنیم.

زارع‌پور در پاسخ به این که آیا این دستگاه‌ها را معرفی می‌کنید، گفت: هفته گذشته گزارش آن را قبل از اینکه به رسانه‌ها بدهیم، به دولت ارائه نمودیم.

وی ادامه داد: تاکید رئیس جمهور بر این است که همه دستگاه‌ها به سرعت به این تکلیف‌ عمل کنند و تا هفته آینده این عقب‌ماندگی جبران شود زیرا موعد دیگری هم در آخر آذرماه داریم که همه استعلامات بین دستگاهی باید برخط شود و موعد سوم نیز دی‌ماه است که ۲۰ درصد خدمات را هوشمند کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: پیوستن تمامی دستگاه ها به پنجره ملی خدمات هوشمند نیازمند عزم ملی است و از همه رسانه ها درخواست می شود از همه وزرا این موضوع را مطالبه کنند.

تشکیل شورای راهبری صندوق‌های تضمین در کشور با ریاست وزیر اقتصاد

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد وامور دارایی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت از تصویب آیین‌نامه صندوق‌های تضمین در هیات دولت خبر داد و  اظهار کرد: طبق این آیین‌نامه، شورای راهبری صندوق‌های تضمین در کشور با ریاست وزیر اقتصاد و عضویت روسای سازمان برنامه، بانک مرکزی، سازمان بورس، بیمه مرکزی و وزرای صمت و ارتباطات ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: با ایجاد این شورای راهبری صندوق‌های تضمین امیدواریم در ماه‌های پایانی امسال و به ویژه در سال ۱۴۰۳ که مصوبات رسما ابلاغ و اجرایی می‌شود، بتوانیم روش‌های تامین مالی تولید را برای صادرکنندگان کشور متنوع کنیم که گرفتار مسیرهای بانکی و تسهیلاتی در کشور نباشند.

خاندوزی همچنین افزود: صندوق‌های تضمین یکی از بهترین روش‌های تامین مالی شرکت‌های تولیدی هستند به ویژه در زمانی که کشور با شرایط تنگنای اعتباری و تسهیلات و محدودیت‌های بانکی مواجه است ضمانت‌نامه‌ها بسیار به کار تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور می‌آید.

وی ادامه داد: ما هر چقدر بتوانیم ضمانت‌نامه‌های بیشتری صادر کنیم قدرت مالی تولیدکنندگان و صادرکنندگانمان افزایش پیدا می‌کند و این صندوق‌های ضمانت در بسیاری از کشورها نقش محوری دارند؛ از کره جنوبی تا مالزی و ترکیه. در آلمان فقط ۶۷۰ میلیون یورو ضمانت‌نامه‌هایی است که توسط این موسسات به شرکت‌های تولیدی کمک می‌شود.

وزیر امور اقتصاد وامور دارایی همچنین درباره توافق سرمایه‌گذاری گمرکی و تجاری میان ایران و عربستان عنوان کرد: با توجه به اینکه سال‌های متمادی، روابط اقتصادی بین ایران و عربستان سعودی تقریبا در حد صفر مسدود شده بود، بعد از توافقاتی که از اسفند پارسال در حوزه دیپلماسی صورت گرفت و بعد از آن هم در حوزه دیپلماسی اقتصادی به ویژه در دیداری که جناب آقای رئیس جمهور در جریان اجلاس ریاض با مقام عربستانی داشتند، ما امیدواریم تا پایان همین سال ۱۴۰۲ رفت و آمدها و مذاکرات اولین هیات اقتصادی بین دو کشور صورت بگیرد و ما بتوانیم مسیر همکاری‌های بخش‌های غیردولتی و البته دولتی را ریل‌گذاری کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا که از ۱۳ تا ۱۶ آذر برگزار می‌شود و اینکه چه شرکت‌هایی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: با توجه به اینکه جزئیات این نمایشگاه در سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت مدیریت می‌شود، اجازه دهید وزیر صمت اطلاعات تفصیلی را به اطلاعتان برسانند.

خاندوزی درباره اقدامات دولت برای تداوم ثبات در بازار ارز یادآور شد: تاکید جدی دولت مبنی بر مدیریت بازار ارز به عنوان یک اهرم در هدف‌گذاری کنترل تورم و مهار تورم سال ۱۴۰۲ منجر به این شد که ترتیبات چندگانه‌ای که پیش از این در حوزه ثبت سفارش وجود داشت و وزارت‌خانه‌های مختلف به صورت متشتت عمل می‌کردند، امسال یکچارچه عمل شود و ما امروز شاهد این هستیم که تمامی ثبت سفارش‌ها مورد تایید بانک مرکزی قرار می‌گیرد و بعد از آن نهایی می‌شود. به همین جهت بانک مرکزی امکان و قدرت بیشتری برای مدیریت تقاضای وارداتی ارز دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از سمت دیگر به دلیل آنکه تاکید بسیاری جدی‌تر و سخت‌گیری‌هایی در حوزه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و بازگشت ارزها به کشور صورت گرفته، امیدواریم مجموع این تدابیر در حوزه‌های رفع تعهد صادراتی، مدیریت تقاضای وارداتی و مقابله با سفته‌بازی و دلالی که در بازار غیررسمی ارز صورت می‌گرفت، به علاوه آزاد شدن بخشی از منابع ارزی که در کشورهای دیگر وجود داشت، مجموعا این امکان را بدهد که بانک مرکزی تا پایان امسال بتواند به بهترین نحو بازار ارز را مدیریت کند.

گزارش وزیر نفت از سرمایه‌گذاری‌ها و درآمدهای جهانی نفت و گاز ایران

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ رشد اقتصادی ۱۹.۸ درصد است که این نرخ در سه ماهه دوم سال جاری برای گروه نفت و گاز ۲۵.۶ درصد است که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

وزیر نفت همچنین از سرمایه‌گذاری در ۱۳۰ طرح و پروژه نفت و گاز به ارزش ۲۸.۵ میلیارد دلار خبر داد و افزود: در این دولت این حجم سرمایه‌گذاری شد و به بهره‌برداری رسید که ثمره رشد اقتصادی ۲۵.۶ درصد را شاهد هستیم. ۵۰ پروژه را به ارزش ۴۸.۵ میلیارد دلار هم شروع کرده‌ایم. رشد تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی را محقق کردیم.

اوجی از  رشد صادرات نفتی و افزایش درآمدهای نفتی کشور در سال جاری سخن گفت و افزود: سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز از کارهای اساسی دولت در وزارت نفت است. این سرمایه‌گذاری‌ها، ارزش افزوده کشور را بیشتر کرده است. در هیچ دوره‌ای چنین رشدی اتفاق نیفتاده بود.

وی بی‌آنکه آماری از صادرات خدمات فنی مهندسی گروه نفت و گاز اعلام کند، گفت: در خیلی کشورها تامین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، توسعه میادین نفت و گاز، احداث پالایشگاه نفت و گاز، حفاری عمودی و افقی چاه‌های نفت و گاز و حفاری تا عمق ۶۰۰۰ متری را در حال انجام داریم.

 ۱۰ همت به صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه می‌شود

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت  نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین مصوبات دولت در جلسات هفته جاری اظهار کرد: با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق، دو مصوبه به تصویب رسید؛ اول قرار شد برخی نیروگاه‌هایی که دولت به آن‌ها بدهی داشت، برای تسویه بدهی و مالیات‌هایی که آن‌ها باید به دولت پرداخت کنند، تهاتر صورت بگیرد و نیاز مالی از این محل مرتفع شود.

سخنگوی دولت افزود: علاوه بر این، هیات دولت با پیشنهاد وزارت نیرو برای ارسال لایحه به مجلس شورای اسلامی با قید دو فوریت موافقت کرد تا بر این اساس، بخشی از بدهی‌ها به نیروگاه‌های برق و توانیر، با انتشار ۳۰ همت اوراق برطرف شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: مصوبه دیگر این هفته در راستای تقویت هر چه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌های مختلف بود؛ هیأت وزیران موافقت کرد که معادل ۱۰ همت به منابع صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه شود.

دبیر هیات دولت همچنین تاکید کرد: دولت مصوبه‌ای را در جلسه روز یکشنبه و جلسه اخیر هیأت وزیران برای جبران بلایای طبیعی یا خشکسالی‌ها در برخی استان‌ها داشت که در راستای برنامه‌های حمایتی دولت از مناطق محروم است و هیأت وزیران با آن موافقت کرد.

 عملیات خاکبرداری رآکتور نیروگاه کارون آغاز می‌شود

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز  در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: مبنای فعالیت‌های آژانس در خصوص ایران، برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ است و ما هم بر اساس قانون اقدام راهبردی غنی سازی را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات ایران در چهارچوب پادمان انجام می شود و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بر آن نظارت دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص آخرین روند تکمیل ساخت نیروگاه کارون گفت: در روزهای آینده، عملیات خاکبرداری ساختمان اصلی رآکتور این نیروگاه را انجام خواهیم داد و به زودی اولین بتن آن را خواهیم ریخت.

اسلامی ابراز امیدواری کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تکرار سیاسی‌کاری بپرهیزد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ بازرس آژانس برای ورود به کشور تایید شده است.

وی درباره علت مخالفت با حضور برخی از این بازرسان در ایران نیز توضیح داد: اول اینکه برخی از آنها سال‌هاست به ایران نیامده اند و نکته دوم اینکه به موجب ماده ۹ اساسنامه، ما این حق قانونی را در پذیرش یا عدم پذیرش بازرسانی که معرفی می شوند، داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران تصریح کرد: گزارش آژانس دو پایه دارد که یکی از آنها بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ یا همان برجام است که بر این اساس با توجه به اینکه طرف‌هایی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، طرف های دیگر می توانند بازگشت از تعهدات داشته باشند و علاوه بر آن قانون اقدام راهبردی مجلس را داریم، نکته دوم بخش پادمانی منع گسترش است که آن هم بر اساس قوانین مشخص آژانس پیش می‌رود.

اختیارات بانک مرکزی افزایش پیدا می‌کند

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در حاشیه نشست هیات دولت، با اشاره به تغییرات اساسی در مجوز صرافی‌ها، این اقدام را در راستای نظارت بیشتر بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: به زودی قانون و مقررات جدید تأیید صرافی‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی، مسیر مبادلات بانکی میان ایران و عربستان را تسهیل‌گر روابط اقتصادی تهران- ریاض دانست و گفت که با قطعی شدن و به نتیجه رسیدن مذاکرات بانکی بین دو کشور ،نتیجه آن اعلام خواهد شد.

فرزین درباره اصلاح نرخ سود سپرده از سوی شورای پول و اعتبار هم گفت: نرخ سود سپرده ابلاغ شده است و بانک‌هایی که خارج از مقررات بانک مرکزی عمل می‌کنند، متخلف هستند و پرونده‌های آن‌ها در کمیته انضباطی بررسی می‌شود. دولت قصد تغییر در سود بانکی را ندارد.

وی درباره قانون جهش مسکن هم توضیح داد: در جلسه شورای عالی مسکن این موضوع با حضور رئیس‌جمهور بررسی و قرار شد، بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه، وام پرداخت نکرده‌اند، جریمه شوند. ولی اگر فردی به بانک معرفی نشده یا سامانه راه‌اندازی نشده باشد که نمی‌توان بانک را جریمه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
چرا فرودگاه را به چینیها میدهید ؟ مگه فاز اولش رو بنیاد نساخت ؟؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
مگر جز چینی ها کسی هم مانده که بتوانند بدهند،؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
منظورتون از قانون همون هرج و مرج حاکم بر کشوره که اسمش ک گذاشتید قانون
محسن
| Belgium |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ترکیه فرودگاه اتاتورک را ساخت و سالهاست از ان دارد استفاده می کند و چقدر زیبا ساخت ولی فروگاه امام....؟ هنوز ساخته نشده داغون است...؟بشتر شبیه ترمینال قدیمی است تا فرودگاه...؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
احتمالا کمیسیون خوبی در بین است !!!!؟؟

و یا یک باج است که باز باید به چینی ها داده شود !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ای کاش می دانستی فرودگاه چگونه ساخته می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
فاز اول رو چین ساخت به سفارش بنیاد .
ما فقط ماست میسازیم
چرا با کلمات بازی می کنید؟؟؟؟ قانون از 1403 اجرا می شود که در مفاد آن آمده به 28 سال تا 30 ساله ها معافیت داده شده. اگر واقعاً از 1405 اجرا می شد 28 تا 30 ساله های همان سال 1405 را شامل می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
کارشونه، تو این ۴۴ سال بارها دیدیم و شنیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
من به عنوان یک بیمه شده با 10 سال سابقه از این قانون ضد مردمی ناراضی هستم و حلالتون نمیکنم
دارید سر مردم رو کلاه میذارید
وسط قرارداد ب نفع خودتون قانون رو عوض میکنید چون میدونید ملت راه پس و پیش ندارن

الان اگر یک کشور اروپایی بود کل کشور تحسن و اعتصاب بود
این همون کسی نیست که
گفت
فقط چهار قلم کالای اساسی ارز ترجیحی ندارد و
هیچ تورمی ندارد.
پاسخ ها
بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
تعداد حجاب بانان در ایستگاههای مترو از تعداد مسافران بیشتر شده است

و همگی با لباسهای یونیفرم یکدست مشغولند!!؟

و وزیر کشور ادعا میکند که این افراد خودجوش !؟ اند

ولی کارشان مورد تایید و مفید است !!!! !؟

سوال : آیا مردم هم میتوانند بهمین صورت خودجوش

؟!! به مسولان و ضابطان دولتی و حکومتی در کوچه و

خیابان و ادارات با جمعیت زیاد و یونیفرم امر و نهی از منکر کنند !!!؟؟؟

و یا یک بام و دو هوایی همچنان با قطبی کردن و طبقه

بندی و دسته بندی خطرناک بین مردم برقرار است ؟

و کشورکماکان فقط مال حزب الهی ها هاست !!!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
آقای وزیر بهتر می داند که دولت عملکرد موفقی ندارد چگونه و کجا می توان دولت را امر بمعروف کرد
امر بمعروف فقط مشمول حجاب نیست
از اینکه مشکل برخی از جمله خواص حل شد و امکان حج عمره فراهم شد متشکرم واقعا چقدر بفکر مسایل کلان مردم هستتند .
هر کسی که پته دولت و مجلس رو ریخت رو اب و انتقاد کرد رد صلاحیت شد.
همه جایایران شده مامن رشوه بگیرها از پیمانکارانی که به مسوولین رشوه می دهند تا در مناقصه برنده بشوند تا مسولین و نمایندگان فرمانداری پای صندوقهای رای تا آرا را به نفع خودی ها بخوانند . تعرفه های اضافی مورد در خواست برای تقلب کردن است و اسم کاندیدا ی خودمانی را نوشتن . صندوقهای سیار یک عامل بزرگ در تبلیغات ولی به فساد کشاندن رای گیری ست . رای بی رای
پس طبق گفته وزیر کار افزایش سن بازنشستگی بدون اعلام تایید شورای نگهبان در سال ۱۴۰۵ اجرا خواهد شد. اعلام این خبر یعنی اینکه تصمیمات از قبل گرفته شده و هماهنگ است، بیچاره کارگر، بیچاره کارمتد
دست از ظلم بردارید که کاسه صبر مردم پر شده
تا کنون هیچ پروژه ملی قابل قبولی که موثر در زندگی مردم و توسعه کشور باشد از این دولت ندیدیم . آنچه از قبل هم بود روبه ویرانی نهاد .
هروز سر مردم را با مسایلی مثل حجاب بان و غزه و آزمایش فلان موشک و سفرهای بی نتیجه ریسی و امیر عبدل گرم کرده اند .
لازمه هاب بودن فرودگاه امام سیاست تعامل با دنیاست که من تا حال ندیدم و امیدی هم ندارم..و الا اتلاف سرمایه ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بخدا قسم که اگر اینها معنی و مفهوم و درک درستی از

واژه و عملکرد ( هاب ) را بدانند !!!؟

و یا اگر میدانند ، پس باید بهتر و خوبتر بدانند

که با این سیستم حکومتی و با اینهمه سال تولید و

افزایش و تشدید سیاست های تنش زا و خطرناک هر

روزه و ریختن بنزین در اتش تنش های منطقه ای و

جهانی ، و همزمان حرف زدن از هاب منطقه ای فقط

یک تلخند گریه دار و یک دروغ بسیار بزرگ و یا بازهم

یک اغفال دیگر پر هزینه بزرگتر برای کشور و مردم

فلکزده و نجیب و مظلوم و مهربان و صبور ایران عزیز

میباشد و لا غیر
تابفکرمردم نباشین هرکاری هم بکنیدهیچ ارزشی نداره
اینایی از جنبش فواحش دفاع کردن از خانواده هاشون خبر دارن؟ فکر میکنن این چیزا واسه دیگرانه فقط؟
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
تیتر خبر نوشته در اجرای قانون سلیقه ای عمل نشود
در قسمت نظرات تابناک هم نوشته نظرات حاوی توهین نمایش داده نمیشود . اگر این نظر توهین نیست پس چیست؟ هرچند در خلاصه میگویم که کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
ادب داشته باش ببو
چرا میادین گاز و نفت خیلی از کشورها !!رو توسعه میدین ولی خودمون یک ماه دیگه کمبود گاز داریم و گاز کارخانجات قطع میشه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
نفت و گاز کجا رو ما توسعه دادیم ؟!
گینه بیسائو رو ؟
جریان آزاد اطلاعات؟؟؟؟! کجا؟؟!!
فرودگاه امام در سطح یک دهم فرودگاههای ترکیه یا قطر واما ات وحتی در سطح کیفی مهر آباد هم‌نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
خب تا چشت در آد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
فرودگاه پیشانی هر کشوری است و در کشورهای روبه توسعه و پیشرفته بهترین سازهها فرودگاهها هستند
حال فهمیدی چشم کی باید درآد
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
با فرودگاهاي يمن و سوريه ، افغانستان بايد مقايسه كنيد تا بفهمي فرودگاه امام چقدر پيشرفته است
زاکانی: به عنوان شهردار پایتخت ایران، نمی‌توانم در مجامع جهانی صدای حقیقت نباشم

حقیقت بی ارزش شدن پول ملی در شیب شدید است
حقیقت در خطر افتادن معیشت مردم است
حقیقت فقر فقیران است
حقیقت قوانین خلق الساعه است
حقیقت وعده های تو خالی مسئولین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
حقیقت عجیب تر شهردار شدن خود زاکانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
حقیقت حجاب بانها که آثار منفی تبلیغی آن در دنیا بسیار بیشتر از منافع آن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
زاکانی سوم راهنمایی رو با تکماده قبول شده و مدرک پزشکی اش هم مدیون و به برکت وجود سهمیه است
در حالی که صندوقهای بازنشستگی امروز دچار مشکل است اجرای قانون بازنشستگی در دوسال دیگر چه نتیجه ای در بردارد ؟اگر نگاهی به فرانسه کنیم قانون افزایش بازنشستگی به سی وپنج سال را به فوریت برای همه در هر سابقه کاری به اجرا گذاشت سن بازنشستگی ۶۲ سال در حالی که بسیاری شاید در سن بیش از سی وپنج سال استخدام شده اند که این سن افراد در تضاد کامل با افزایش سی وپنج سال سابقه کار است که اصلا بدان توجه نشده است یعنی بطور خودبه خود کسانی که در سی
وپنج سالگی سالگی استخدام شده با کمتر از سی سال سابقه کار بدلیل شرایط سنی گذاشته شده بازنشست می شوند پس این قانون برای چیست
محمد جواد ظریف از تلاش پنهان یک جریان تندروی داخلی با نشانه‌هایی از یک تدارک هدفمند سیاسی سخن به میان آورده است؛ جریانی که جنگ غزه را به بهانه ای برای ورود ایران به یک جنگ نظامی تمام عیار درمنطقه تبدیل و تحرکات خود را از نامه نگاری های مخفیانه با بالاترین سطوح حاکمیتی آغاز کرده است. چه ظریف این نامه نگاری های پنهان را که تلاش بی‌وقفه طیفی برای وارد کردن ایران به جنگ خوانده، دلیل کافی دیده تا به تصمیم گیرندگان جمهوری اسلامی هشدار دهد که مردم توان از سر گذراندن هزینه تنش دیگری را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
منظور ظریف امثال جلیلی و پایداریچیها است
اصولا باید سن بازنشستگی کاهش یابد تا برای نیروهای جوان و بیکار هم ایجاد شغل گردد ولی اصلا هیچ نظری اهمیت ندارد......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
به جایی که پول بیمه پررازان را جهت درآمد زایی هزینه کنند به مدیران پرداخت کردند در قالب پاداش و مزایا و حالا این شده که صندوق های بازنشستگی همگی ورشکست شده اند و الان تنها راه شده افزایش مدت و سنوات خدمت جهت بازنشستگی
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
متم رای نمیدم چون قدرت تحلیل موضوع رو ندارم
یک عده که منافع قشری دارند فکر می کنند قیم مردم هستند و اقتصاد کشور را برای منافع قشری خود به بن بست رسانده اند هر چقدر فشار بیاورید نفرت اکثریت مردم بیشتر می شود .
فهم داشته باشین
درک کنین
شعور داشته باشین
ملت دیگر رای نخواهند داد
رای بی رای
دولت میتوانست در اقدامی هوشمندانه خرید الباقی سنوات خدمتی را میسر میساخت تا مردم زودتر بازنشسته شوند و حجم دولت کوچکتر و هزینه ها کمتر شود من خودم حاضرم صدها میلیون تومان بدهم تا چند سال زودتر بازنشسته شوم...
رای بی رای
دولت در انتخاب دخالت کند یا نه شورای نگهبان دخالت کند یا نه مطمئن باشید اکثریت مردم در انتخابات دخالت نخواهند کرد
هنیه کجاس ؟
تو عالم خودشون انتخابات برگزار می کنن هههههههههه
یعنی بدون نظر دادن شوری نگهبان اینها زمان قانون اجراش را هم اعلام کردند!فقهای شوری نگهبان باید آن را مغایر احکام اسلام تشخیص ندهند همه میدانند که عدالت یکی از ارکان احکام اسلامی است که در این مصوبه به هیچ وجه رعایت نشده
تفاوت مسئولین ایرانی با خارجی
تفاوت مردم خارجی با مردم ایرانی

در انگلیس و آلمان وقتی کسی مسئولیت خودش را ترک کرد و حتی وقتی که مسئولیت دارد مثل مردم عادی رفتار می کند و مثل بقیه مردم به مسافرت و برای خرید میرود

مردم آنجا هم عادی با او برخورد می کنند و انگار نه انگار که این فرد زمانی رئیس جمهور بوده

اما در کشور ما مسئولین سخن از ساده زیستی و پاکدستی می کنند اما در عمل به یک صدم آن چیزی که می گویند عمل نمی کنند

مردم هم در دوحالت بیشتر نیستند در غیاب مسئول بد و بیراه می گویند و در حضور وی دست و پا می شکنند تا دستی بر ماشین او بزنند و خود را متبرک کنند

مسئول بیچاره هم نمی داند چکار کند و با همین دو شعار خوب که جلوی او می دهند فکر می کند که کل مشکلات کشور را حل و کشور را به مدینه فاضله تبدیل کرده است
کل کشور سلیقه ای داره اداره میشه
تمام هجمه ها به وزارت کشور برای این است که در بررسی صلاحیتها بر اساس قانون عمل کرد و اسیر های و هوی و جوسازی قدرتمندان نشد مردم با هیچ کسی عهد اخوت نبسته اند و نباید افراد قانون شکن وارد مجلس شوند
اصلا شما مگه قانون دارید؟؟؟؟؟؟؟ قانون شما یعنی هر چی من بگم حتی قانون اساسی خودتونو قبول ندارید دیگه با چه رویی دم از قانون می زنید؟؟؟؟
قانون بازنشستگی یه کلاهبرداری واقعیه؛ نرخ امید به زندگی بالا نرفته آقای مسئول؛ در هرج جمعیتی دهه شصتی ها از ماها پول بیمه چندین برابری میگیرید که بدید به بازنشسته های قبل ما؛ زمان بازنشسته شدن دهه ۶۰ها که شد اونوقت چون نرخ جمعیت و کار کمه از پس ماهانه بازنشسته ها بر نمیایید.. واقعا این ظلمه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست