بازدید 4018
۳

بیانیه جدید حماس درباره توافق آتش‌بس در غزه

جنبش حماس فلسطین در بیانیه جدید خود درباره توافق آتش بس در نوار غزه اعلام کرد که این یک آتش‌بس بشردوستانه به مدت ۴ روز است که طی آن حملات نظامی رژیم صهیونیستی در سراسر غزه متوقف می‌گردد.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 22 November 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای درباره توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که بعد از چند روز مذاکره طولانی اعلام می‌کنیم که با تلاش‌های جدی قطر و مصر به یک توافق برای آتش‌بس بشردوستانه به مدت 4 روز رسیدیم.

حماس تاکید کرد، توافق برای آتش‌بس شامل توقف عملیات‌های نظامی ارتش رژیم اشغالگر در سراسر غزه است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است، این توافق همچنین شامل آزادی 50 اسیر اسرائیلی (که زن و کودک هستند) در ازای آزادی 150 اسیر زن و کودک فلسطینی می‌شود.

حماس افزود، همچنین طبق توافق مذکور، ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه از جمله کمک‌های پزشکی و نیز سوخت به همه مناطق غزه افزایش می‌یابد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد امروز چهارشنبه در چهل و هفتمین روز از طوفان الاقصی از دست‌یابی به توافق آتش بس در غزه خبر داد و گفت که طی این مدت درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

حماس تاکید کرد که علی رغم این آتش‌بس، ما تأکید داریم که دستمان روی ماشه سلاح است و گردان‌های عزالدین القسام در کمین متجاوزان نشسته‌اند تا از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر متجاوزان دفاع کنند.

دقایقی پیش از اعلام این توافق، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد که کابینه این رژیم با توافق تبادل اسرا موافقت کرده است.

صبح امروز قطر به عنوان یکی از میانجی‌های اصلی که بر روند توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه نظارت دارد از رسیدن به یک توافق برای آتش‌بس بشردوستانه خبر داده و اعلام کرد که زمان شروع آن ظرف 24 ساعت اعلام می‌گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
تا اونجا که من یادمه قرار بود 50 نفر در ازای 6000 نفر اسیر فلسطینی باشه که توی این حمله 3000 تا دیگه هم بهشون اضافه شده
حالا در مقابل 150 نفر خیلی نمیشه گفت پیروزی بزرگی بوده
بیشتر بنظر میاد حماس میخواد از شرشون خلاص بشه
شکست برای حماس
اسراییل می خواهدبعدازآزادی اسرایش شدیدترحمله کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست