بازدید 2115

نرخ بازدهی صندوق‌های کشور زیر ۱۰ درصد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سوء مدیریت در صندوق‌های کشور موجب ناترازی و مشکلات مالی صندوق‌ها شده است و اکنون متوسط نرخ بازدهی صندوق‌های کشور زیر ۱۰ درصد است.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 21 November 2023


به گزارش تابناک، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری منابع صندوق به درستی انجام شود، سودی بیش از بازدهی خواهند داشت، اما در طول سال‌های گذشته با سوء مدیریت، صندوق‌ها دچار زیان شده‌اند.

وی با اشاره به تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی در کمیسیون تلفیق، افزود: بررسی قوانین مرتبط با صندوق‌های بازنشستگی چهار ماه به طول انجامید و علاوه بر دشواری بسیار برای نمایندگان، در روزهای آخر تعیین و به‌فوریت به تصویب رسید و این امر حاکی از اشکالات مدیریتی در کمیسیون تلفیق بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ابراز نارضایتی مردم از تصویب این قانون، ادامه‌داد: طبق آیین نامه‌های داخلی مجلس در صورتی که موارد تصویبی با تنش‌های اجتماعی و سیاسی روبه‌رو شود، می‌توان با درخواست نمایندگان مجلس، لایحه را مجدد طرح و مصوبات جدید را جایگزین کرد، اما از آنجا که قانون افزایش سن بازنشستگی در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است شامل این آیین نامه نمی‌شود و باید در انتظار تایید یا عدم تایید شورای نگهبان باشیم.

قادری، یکی از دلایل افزایش سن بازنشستگی را افزایش امید به زندگی و پیشرفت‌های علم پزشکی دانست و افزود: با افزایش سن بازنشستگان، منابع این صندوق بیش از پیش کاسته می‌شود.

وی متذکر شد: این قانون شامل افرادی می شود که بیش از ۲۲ سال به پایان سن بازنشستگی آنها باقی مانده است و طبق این قانون زنان با ۳۰ سال سابقه کاری و مردان تا ۳۵ سال سابقه کاری بازنشسته خواهند شد.

وی توضیح‌داد: افرادی که بیش از ۲۵ تا ۲۹ سال به سن بازنشستگی دارند به ازای هر سال باقی مانده ۲ ماه افزایش سنوات خواهند داشت و به نوعی اگر ۲۵ ماه خدمت کرده باشند ۱۰ ماه اضافه نیز به سال‌های سنوات اضافه خواهد شد و اگر بین ۲۰ تا ۲۵ سال به سن بازنشستگی داشته باشند به ازای هر سال سه ماه به سنوات خدمتی افزوده می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار