بازدید 6998
بسته ترند‌ها در هفته گذشته

جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی/ جنجال مجازی پیرامون ثبت نام حسن روحانی در انتخابات/ شاخص آلودگی هوای تهران در کانون توجه کاربران/ نگرانی بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

لحظات درگذرند و خبر‌ها از پی هم می‌آیند و می‌روند؛ اما در این میان، برخی اخبار و حوادث بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار می‌گیرند و توجهات بیش از حد به آن‌ها جلب می‌شود؛ اخباری مانند جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی، شاخص آلودگی هوا تهران، چرا یارانه نقدی واریز نشد؟ جنگ غزه و اسرائیل، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و... که در هفته گذشته در کانون توجهات قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۲۰۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 21 November 2023

به گزارش «تابناک»؛ آنچنان که مورد اشاره قرار گرفت، در میان اخبار و حوادثی که در هفته گذشته در فضای مجازی مطرح شد، تعدادی از اخبار برای مدت قابل توجهی در کانون توجهات قرار داشتند که در این بسته خبری به اهم آن‌ها اشاره می‌شود. با این توضیح، علاوه بر اشاره به اصل موضوع و یا خبر، تلاش می‌کنیم تا مقداری نیز در مورد چرایی ترند شدن و جزئیات آن توضیح دهیم.

جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس، نمایندگان با تصویب بند «خ» ماده ۲۹ موافقت کردند. بر اساس این بند، سن بازنشستگی، پلکانی به ازای سنوات باقی مانده از خدمت افزایش پیدا می‌کند. این موضوع سبب شد تا افزایش سن بازنشستگی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، در این باره گفت: چون قرار شد حقوق بازنشستگان متناسب‌سازی شود، دولت به دنبال آن است تا سن بازنشستگی را افزایش دهد. بر این اساس قرار بود به ازای سال باقی مانده از خدمت چهار ماه سنوات هر فرد افزایش پیدا کند، اما مجلس این عدد را تغییر داد. به این ترتیب به جای ۳۰ سال خدمت، افراد در ۳۰ سال و ۵۰ ماه خدمت بازنشسته می‌شوند. البته این قانون مشمول افرادی می‌شود که در مسیر خدمت هستند و برای ورودی‌ها به اشتغال محسوب نمی‌شود.

جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی/ جنجال مجازی پیرامون ثبت نام حسن روحانی در انتخابات/ شاخص آلودگی هوای تهران در کانون توجه کاربران/ نگرانی بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

شاخص آلودگی هوا تهران

در هفته گذشته به دنبال سرد شدن هوا در کلانشهر‌ها و ایجاد پدیده وارونگی دما شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی بودیم که در برخی شهر‌ها مانند تهران مشکلاتی را برای گروه‌های حساس ایجاد کرد.

باتوجه به اینکه سابق بر این و در چنین شرایطی اقداماتی مانند طرح زوج و فرد خودرو‌ها و یا تعطیلی مدارس و ادارات در دستور کار قرار می‌گرفت، عنوان شاخص آلودگی هوای تهران و عبارت‌های مشابه آن به یکی از مطالب پر جست و جو در موتور‌های جست و جوگر تبدیل شد.

باتوجه به سامانه‌های کنترل کیفیت هوا و نیز بارندگی روز گذشته در نقاط مختلف کشور به ویژه شهر تهران، وضعیت هوا پاک و یا قابل قبول است، اما به نظر می‌رسد با پایان بارندگی‌ها دوباره مشکل آلودگی ادامه یابد.

چرا یارانه نقدی واریز نشد؟

همزمان با واریز یارانه نقدی آبان ماه سال جاری، مشاهده شد که واریز یارانه بسیاری از مشمولان با تاخیر قابل توجهی رو به رو شد که همین موضوع ظن و گمانه حذف این افراد از لیست افراد و خانواده‌های تحت پوشش یارانه نقدی را تقویت کرد.

این اتفاق سبب شد تا پرسش‌هایی مانند چرا یارانه نقدی واریز نشد؟ در بین عبارت‌های پرتکرار گوگل قرار بگیرد و بسیاری از کاربران در پی یافتن پاسخی برای این سوال و سوال‌های مشابه آن باشند.

روزنامه جهان اقتصاد در این خصوص نوشت: یارانه نقدی یکی از تکالیف کلان دولت در حوزه حمایت اجتماعی است که چندین دستگاه وظیفه تامین و توزیع منابع آن را برعهده دارند و تراکنش‌های آن نیز به واسطه حجم بسیار بالا، در یک بازه زمانی نسبت طولانی انجام می‌شود. آنگونه که سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید: در مورد اخیر که به تاخیر در واریز یارانه برخی خانوار‌ها و حتی واریز نشدن یارانه برای برخی دیگر منجر شد، اختلال در سیستم بانکی علت بروز مشکل بوده و هیچ تغییری در قواعد یارانه انجام نشده است.

طیبه حسینی با بیان علت تاخیر در واریز یارانه نقدی آبان‌ماه، گفته است: اختلال در سیستم بانکی تقریبا حل شده، اما همچنان برخی از مشمولان یارانه خود را به همین دلیل دریافت نکرده‌اند که حل کامل این مشکل در حال پیگیری است و افرادی که تا کنون موفق به دریافت یارانه خود نشده‌اند تا پایان هفته یارانه خود را دریافت خواهند کرد.

جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی/ جنجال مجازی پیرامون ثبت نام حسن روحانی در انتخابات/ شاخص آلودگی هوای تهران در کانون توجه کاربران/ نگرانی بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

جدای از اینکه اختلال در یارانه نقدی این ماه، هیچ ربطی به تغییر قواعد پرداخت یارانه ندارد، در مجموع چگونه می‌توان فهمید که یارانه یک نفر به واسطه اختلال بانکی واریز نشده یا دلیل آن حذف فرد از فهرست یارانه بگیران بوده است؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سوال، می‌گوید: مشمولان دریافت یارانه می‌توانند به سامانه رفاهی مراجعه کرده و در قسمت پنجره ملی هوشمند به سرویس رفاهی وارد شوند در این مرحله با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار یا دریافت کننده یارانه، وضعیت یارانه خود را مشاهده کنند. در این مرحله اگر یارانه مرحله ۱۵۳ یعنی یارانه آبان‌ماه به حسابشان واریز و در سامانه رفاهی ثبت شده بود یعنی از دریافت یارانه حذف نشده‌اند و به دلیل اختلال در سیستم بانکی هنوز این مبلغ به حساب آن‌ها وارد نشده است.

به گفته حسینی، اگر در این مرحله مشمولان متوجه حذف یارانه خود شدند یعنی در سامانه رفاهی مرحله ۱۵۳ برای آن‌ها ثبت نشده بود می‌توانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند و قسمت سامانه حمایت اعتراض خود را نسبت به حذف یارانه‌شان ثبت کنند.

جنگ غزه و اسرائیل

جنگ میان نیرو‌های حماس و رژیم صهیونیستی در نوار غزه همچنان در صدر اخبار منطقه و جهان قرار دارد و بسیاری از افراد در ایران با جست و جوی عبارت‌هایی مانند غزه، حماس، اخبار غزه، پارلمان غزه، نوار غزه و... در پی مطالعه اخبار و اطلاعات بیشتر در این رابطه هستند.

در همین رابطه روز شنبه هفته جاری نیز مراسمی سراسری در ایران در حمایت از زنان، کودکان و مردان بی دفاع فلسطین اشغالی به ویژه در نوار غزه برگزار و با حضور گسترده و میلیونی مردم رو به رو شد و در افزایش شمار جست و جو‌های مرتبط با اخبار غزه موثر بود.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در همین رابطه یکشنبه شب به المیادین گفت: طی روز‌های آینده، جبهه‌های جنگی جدیدی در جنگ علیه غزه باز خواهد شد و اگر وضعیت غزه همچنان وخیم شود، نمی‌توان از واکنش جوانان مسلمان جلوگیری کرد.

وی با تاکید براینکه هر اندازه رژیم صهیونیستی در غزه نفوذ کند، بیشتر در باتلاق غرق خواهد شد، اضافه کرد: (رژیم) اسرائیل می‌تواند وارد خیابان‌های غزه شود، ولی با مقاومت پنهانی روبه روست. دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا همچنین، گفت: این جنگ، باعث سقوط بنیامین نتانیاهو می‌شود و در سال‌های آینده نیز شاهد سقوط رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری یکی از اخبار و مطالب مهمی است که همواره مورد توجه اقشار بازنشسته قرار دارد و به صورت متناوب در لیست عناوین پرتکرار گوگل قرار می‌گیرد. در این بین موضوع تغییر و افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه هفتم توسعه از جمله مواردی است که سبب شده این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

این عبارت در هفت روز گذشته نیز از جمله مواردی بود که مورد توجه بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار داشت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در همین رابطه با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان در طول برنامه هفتم توسعه، گفت: بر اساس مصوبه جدید کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی باید انجام شود و آنان باید ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های شاغلان هم ردیف خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: پیش از این، صرفاً بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون تلفیق تصویب شده بود که کمیسیون تلفیق مصوبه خود را اصلاح کرد و موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را همانند بازنشستگان کشوری و لشکری در برنامه هفتم توسعه لحاظ کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این مصوبه برای دولت بار مالی نخواهد داشت، اظهار داشت: ما منابع مالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را مشخص کردیم و منابع این موضوع از محل تنفیذ ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه تأمین می‌شود.

چرا شبکه من و تو تعطیل شد؟

خبر رسیده که شبکه معاند من و تو که توسط گردانندگانی دارای زاویه با جمهوری اسلامی ایران و نیز سبک زندگی ایرانی اسلامی اداره می‌شود، به زودی تعطیل خواهد شد.

جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی/ جنجال مجازی پیرامون ثبت نام حسن روحانی در انتخابات/ شاخص آلودگی هوای تهران در کانون توجه کاربران/ نگرانی بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

این خبر از سوی مجریان این برنامه به صورت رسمی اعلام شده و از قرار معلوم دلیل آن نیز حذف حمایت‌های مالی از این شبکه است.

با وجود این، برخی مدعی هستند این موضوع تنها یک نمایش تبلیغی با هدف جذب اسپانسر مالی است و چنین اتفاقی دست کم در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

آخرین وضعیت شبنم نعمت زاده

در هفته گذشته اخباری پیرامون شبنم نعمت زاده، دختر وزیر اسبق دولت یازدهم منتشر شد که بر اساس آن اعلام شده بود او هم اکنون در زندان نیست و متواری شده است.

با وجود این، چندی بعد خبری رسمی منتشر شد که بر شایعات مهر ابطال زد و بر اساس آن، شبنم نعمت زاده هم اکنون در زندان به سر می‌برد.

علی خضریان، نماینده مردم تهران در همین رابطه به رسانه‌ها گفت: به ما گزارش شده است که خانم شبنم نعمت‌زاده متواری شده و اصلاً در زندان نیست؛ بنابراین انتظار داریم مسئولان ذی‌ربط در این خصوص شفاف‌سازی کنند و بگویند ایشان چه مقدار از مدت محکومیت ۲۰ سال زندان را در زندان سپری کرده است.

اما دادستانی عمومی و انقلاب تهران اعلام صحبت‌های علی خضریان را تکذیب کرد و به رسانه‌ها گفت: شایعه مطرح در مورد متواری بودن شبنم نعمت زاده صحت ندارد و این محکوم اقتصادی هم اکنون در زندان اوین است و خبر متواری بودن وی کذب محض است.

ثبت نام حسن روحانی برای خبرگان رهبری

ثبت نام حسن روحانی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان مدتی است که با حواشی فراوانی همراه و در فضای مجازی نیز به یکی از عناوین پر تکرار مبدل شده است.

جزئیات و حواشی افزایش سن بازنشستگی/ جنجال مجازی پیرامون ثبت نام حسن روحانی در انتخابات/ شاخص آلودگی هوای تهران در کانون توجه کاربران/ نگرانی بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

برخی عقیده دارند حسن روحانی رد صلاحیت خواهد شد و برخی نیز از او برای حضور پر قدرت در انتخابات حمایت می‌کنند.

در این میان اتهاماتی نیز به حسن روحانی به ویژه در رسانه ملی منتسب شد که بر تشدید جو رسانه‌ای پیرامون او بی تاثیر نبود.

در همین رابطه خبرآنلاین نوشت: برخی تصور می‌کردند زندگی سیاسی حسن روحانی پس از ریاست‌جمهوری تمام شود، اکنون، اما با حضورش در مرحله ثبت‌نام انتخابات خبرگان رهبری، برای مخالفانش خط و نشان کشیده و نشان داد که هنوز هم می‌تواند با چند کلمه مخالفانش را دچار تشویش و عصبانیت کند.

تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران

درخشش تیم ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال که در اندونزی در حال برگزاری است و صعود این تیم به مرحله دوم که با پیروزی ارزشمند برابر برزیل و بازی بسیار عالی در برابر انگلیس همراه بود سبب شده است تا توجهات به سمت این تیم جلب شد.


این تیم قرار است در مرحله حذفی به مصاف تیم مراکش برود و بسیاری امید دارند تا با برد تیم مراکش راهی مرحله بعد مسابقات شود.
در مسابقات جام جهانی اندونزی، تیم فوتبال نوجوانان ایران با دو پیروزی و یک شکست به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کرد و باید در این مرحله به مصاف تیم نوجوانان مراکش برود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۱
افزایش سن بازنشستگی ظلم اشکار به مردم است.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
این قانون بالطله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قابل محاسبه هم هست بر اساس قیمت دلار پولهایی که از کارمندان و کارگران گرفته اید را پس بدهید باز نشستگی شما رو نمیخوایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
مگر میشه وسط قرارداد یک نفر یهو قرارداد رو خلاف میل طرف مقابل تغییر بدی؟
باید روز اول اینو میگفتن نه وقتی طرف 10 ساله داره بیمه میده
الان اگر قانونی تصویب بشه باید برای ورودی های جدید بیمه باشه نه قبلی ها
سالهای طولانی یک عده افراد بی لیاقت بر صندوقهای بازنشستگی تسلط داشتند به اضافه اینکه اوضاع کلی اقتصاد کشور آنچنان ناپایدار و از هم گسیخته است که امکان پایداری را از این صندوقها گرفته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
چرا آنهایی که پولهای صندوق باز نشستگی رو بردن بصورت نمادین محاکمه شدن و اثری ازشون نیست و الان کجا هستن وپولها کجا رفت چرا باید هزینه ی این اختلاسها رو مردم بپردازند چرا هیچ چیزی سر جای خودش نیست به چه علت کسی پاسخ گو نیست قرار بود پس از انتخابات دلار بشه پنج هزار تومن با اشراف کامل به همه ی مشگلات چی شد پس ؟
علت اصلی کاهش ارزش پول مستمری بگیران تورم است که می خواهید همسان سازی کنید. در افزایش نرخ تورم مقصر مردم نیستند بلکه این مدیران بی کفایت هستند که خود مردم هم هزینه آن را می گردازند. کلا دست دولت تو جیب مردم بوده در گرفتن مالیاتهای وحشتناک و عوارضهای مختلف و .... حالانوبت رسیده به گرفتن عمر مردم ؟ در 70 سالگی فوت می کنه مستمری قسمت کی میشه ؟ اینها کاری می کنند که فقط بیمه بگیرند نه بدهند. مردم دیگه اهی در بساط ندارند. دست از سر مردم بردارید. مردم پولی ندارند که برن از ترکیه سیسمونی بگیرند شاید شما داشته باشید
بجای تزریق مسکن های موقت به پیکر جامعه نا کارآمدیتان را برطرف کنید که اگر نشود این مسکن ها هیچ به کارتان نخواهد آمد!
کشورهایی که این اقایان ادعا میکنند سن بازنشستگی بالاست هیچ منابعی جهت تامینصندوقها ندارند. طبق اعلام اقایان در مجموع منابع نفت و گاز و معدن اول دنیا هستیم. این منابع واقعا مال مردم است. کدامیک از کشورهای عربی همسایه سن بازنشستگی بالای 30 سال دارند؟دولت نه تنها هیچ کمکی به تقویت منابع صندوقهای بازنشستگی نمی کند بلکه در برهه های مختلف برای جبران ناترازی بودجه از این منابع برداشت کرده و با قلدری تمام باز پرداخت هم نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شما انتظار دارید وقتی حتی در قبض برق میزان مصرف را حذف کردند و هر چه دلشان می خواهد به نام مصرف برای شما می نویسند بیایند و بگونید منابع کشور را چگونه خرج می کنند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
ناشناس|Netherlands|۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
دقیقا حق با شماست
ما بازنشستگی نخواستیم پولی که پرداخت کردیم را پس بدهید . خودمان برای اینده مان برنامه ریزی می کنیم .
کمتر صندوق را خالی کنند تا مردم مجبور به بیگاری نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
صندوق جارو کردند
همه رو آواره کردند
این اقلیت حزب الله بد جور از ثبت نام روحانی دچار وحشت شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
همشون سر و ته یه کرباسن جنگ بر سر سفره است و به مردم ایران ربطی نداره
بی لیاقتی مدیران و مسئولان را مردم باید با کارکردن بیشتر و افزایش سن بازنشستگی جبران کنند مجلس فرمایشی تا آخرین روز فعالیتش جیب خودذش را پر می کند و بر ضد مردم تصمیم گیری می کند.
تابناک:
دختر اسبق وزیر! یا دختر وزیر اسبق؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
شايد به خاطر جرمي كه مرتكب شده ترد شده باشه توسط پدر!
در فرانسه مردم در اعتراض به افزایش دو سال سن بازنشستگی صدها خودروی پلیس را آتش زدند چندین ساختمان شهرداری ها را آتش زدند نه کسی کشته شد نه دولت به آنها گفت اغتشاشگر و فتنه گر و نه کسی اعدام شد و نه کسی زندانی شد . الان مردم ایران چطور می توانند به این قانون ضد ایرانی و ضد مردم ایرانی مصوب مجلس نظام اعتراض کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
در انجا کسانی که سن بازنشستگی را افزایش دادند در صداوسیما سرمایه دار نامیده شدند که مردم علیه سرمایه داران بخیابان آمدند
چرا بی لیاقتی مدیران صندوقهای بازنشستگی را باید مردم تاوانش رو بپردازند . ظلم آشکار
به چه حقی خودتان را قیم بازنشستگان قلمداد میکنید. بازنشسته و کارمند نداریم. حقوقهای هر فردی باید کفاف مخارج روزمره ماهانه را بدهد. حساب و کتاب این موضوع هم خیلی کار سختی نیست مگر یا نفهمند و یا نخواهند بفهمند. اگر نفهمند که بروید و کار را به دیگری بسپارید. اگر نخواهید بفهمید که نمیشود کاری کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
کار را ؟؟؟
پست را
قدرت را
پول را
دولت و مجلس انفلابی با افزایش سن بازنشستگی موجبات ضایع شدن حقوق مردم را فراهم نمود تاوان هرکاری رامردم میدهند
در ۳۰ سال اول صندوق بازنشسگی کسی بازنشسته نبود و حقوق نمی گرفت مگر در ان سالها صندوق سرمایه گذاری نکرده و سهام شرکتها را نخریده ؟!
موضوع را باید دوطرفه قضاوت کرد. افزایش سن امید به زندگی در کشور ودر جهان منجر شده تا یک بازنشسته سال های به مراتب بیشتری از دهه های گذشته در بعد از بازنشستگی در قید حیات بوده وحقوق بازنشستگی دریافت نماید در حالی که قوانین بازنشستگی بر اساس میانگین طول عمرهای چند دهه قبل نوشته شده ولذا در شرایط جدید، مکانیزم پرداخت 30 سال حق بیمه وبازنشستگی پاسخگوی منابع درآمدی لازم برای صندوق های بازنشستگی دیگر نیست. لاجرم به همان نسبت افزایش طول عمر میانگین باید به سن بازنشستگی اضافه شود. در غیر این صورت همه صندوق های بازنشستگی ورشکست خواهند شد. همین سال قبل شاهد اقدام دولت فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی در فرانسه بودیم. لذا این مشکل جهانی است. هم وطنانی که مخالف هستند فکر کنند که خود مالک یک سازمان بازنشستگی هستند ودر شرایط مذکور راه دیگری آیا برای نجات سازمان و امکان استمرار کثیر بازنشستگان خود داشتند ؟ ناگفته نماند خود بنده هم بازنشسته با حدود 35 سال خدمت هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
البته قبول دارم امید به زندگی افزایش پیدا کرده البته برای مهاجرت از ایران نه در داخل ایران !!!!!!
وقتی میخواهند کارمند رو بازنشسته کنند هزار تا طرفند میزند تا بماند وقتی میخواهند کارمند بیشتر بماند هوار میکشد میخواهم بروم باید قانون پیاده شود میانگین حقوق هم حداقل سه سال اخر شود
روحانی آتیش بدی تو اردوگاه تندروها انداخته ،
سلام بزرگواران لطفا با سن کار نداشته باشین ولی احازه بذین هر کسی خواست 35 سال خدمت کنه تعدادشون خیلی زیاده اگر قید و شرط نگذارید تا برخی مذیران مریض ادا ذر بیارن و مدیران خاطی را مجازات کنیذ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست