بازدید 2630
۱

حمایت عجیب مقام سعودی از «مک‌دونالد»

درپی تحریم شرکت فست فود زنجیره‌ای «مک‌دونالد» در کشورهای عربی به دلیل حمایت آن از رژیم صهیونیستی، رئیس سازمان «سرگرمی» عربستان در اقدامی این تحریم را به چالش کشید.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱ 18 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، فعالان ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی دست به دست کرده‌اند که در آن «ترکی آل الشیخ»، رئیس سازمان موسوم به «سرگرمی» عربستان در حال تبلیغ غذاهای رایگان در رستوران مک‌دونالد و دعوت از مردم برای بازدید از رستوران در طول جشنواره موسوم به «فصل ریاض» است.

طبق گزارش عربی۲۱، ترکی آل الشیخ در این ویدئو می‌گوید: مک‌دونالد شریک رسمی فصل ریاض ۲۰۲۳ است.

وی همچنین خطاب به مردم اعلام کرد: «یک وعده غذایی بخرید و دومی را هدیه بگیرید».

این تبلیغ رئیس هیئت سرگرمی عربستان سعودی برای مک‌دونالد درحالی است که کشورهای عربی و اسلامی کمپین تحریمی را علیه تولیدات، مغازه‌ها و رستوران‌های حامی رژیم صهیونیستی آغاز کرده‌اند.

مک‌دونالد یکی از اولین رستوران‌هایی بود که پس از انتشار تصاویری از توزیع وعده‌های غذایی آن میان نظامیان رژیم صهیونیستی، تحریم شد.

این ویدئوی آل الشیخ که بعداً آن را حذف و تنها توییتی با همین محتوا را در صفحه‌اش حفظ کرد، خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و آنها این اقدام را یک ویدئوی تبلیغاتی و تلاش مقامات عربستان سعودی برای نجات شرکت‌های حامی رژیم اشغالگر ارزیابی کردند.

این نخستین بار نیست که رئیس سازمان سرگرمی عربستان جنجال ساز می‌شود، اقدامات ترکی آل‌الشیخ پیشتر نیز موجی از خشم را میان شهروندان سعودی ایجاد کرده بود.

یکی از این موارد توئیتر وی در انتقاد از پوشیدن عمامه حجازی بود که موجب خشم مردم عربستان و کاربران در فضای مجازی شد. کاربران ایکس (توییت سابق) در آن زمان با انتشار مطالبی، این موضع رئیس سازمان سرگرمی عربستان سعودی را محکوم کردند و سخنان وی را به منزله نژادپرستی علیه اهالی حجاز و مایه فتنه انگیزی میان مردم عربستان دانستند.

وی همچنین به ترویج بی‌بند و باری به نام سرگرمی در جامعه عربستان پرداخته بود.

در همین راستا، حساب کاربری «العهد الجدید» در توییتر مرداد ۱۴۰۱ نوشته بود که ترکی آل الشیخ به شرب خمر اعتیاد دارد و حتی به نصیحت پزشکان برای ترک آن گوش نمی‌دهد و او یکی از اشخاصی است که باعث مخدوش شدن وجهه عربستان سعودی شده‌است.

 
منبع: ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
مک دونالد خوشمزه ترین برگر روی زمین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست