بازدید 2349
۳

قالیباف:در گروه‌های جهادی، انقلابی و غیرانقلابی نکنیم

در گروه‌های جهادی، نگوییم غیرانقلابی و انقلابی. در گروه جهادی هرکه برای خدمت به یک انسان یا یک محروم داوطلب شد، نه در خدمتگزاری سؤال کنیم که چه هستی، نه از آنی که خدمت و کمک می‌گیرد بپرسیم که هستی و چه هستی.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 18 November 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین گردهمایی مراکز خیریه و گروه‌های جهادی برتر دانشگاهی سراسر کشور که با عنوان «رویداد ملی برای ایران» برگزار شد، گفت: درباره کارهای داوطلبانه خیریه و بحث‌های جهادی تفاوت ماهوی بین کارهای خیریه و جهادی در محیط دانشگاه و علمی با انجام این کارها در عموم جامعه و توسط اقشار دیگر وجود دارد؛ این تفاوت ماهوی مربوط به این است که دانشگاه پیش‌قراول علم است و از فرصت‌ها و فرهنگ غنی کار خیر و نیکوکاری و فرهنگ جهادی با مبانی آن پیش رفته و تجربه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گروه‌های جهادی، نگوییم غیرانقلابی و انقلابی. در گروه جهادی هرکه برای خدمت به یک انسان یا یک محروم داوطلب شد، نه در خدمتگزاری سؤال کنیم که چه هستی، نه از آنی که خدمت و کمک می‌گیرد بپرسیم که هستی و چه هستی. مهم‌ترین فضایی که می‌توانیم حرف انقلاب را بزنیم، همین فضاست.

رئیس مجلس تصریح کرد: کار جهادی یعنی تداوم فرهنگ اربعین. این را می‌گویم چون همه‌تان حس می‌کنید. این دو هفتۀ اربعین، چه فضایی حاکم است؟ میلیون‌ها نفر شرکت می‌کنند. آیا سازمانی وجود دارد؟ یک حرکت به‌تمام‌معنا مردمی است. آیا در آنجا آسیب اجتماعی بزرگی می‌بینید؟ آن‌قدر فضا معنوی و مطهر است که اصلاً افراد می‌آیند برای پاک‌شدن. چرا ما در کارهایمان فرهنگ اربعین را ادامه نمی‌دهیم؟ آیا در اربعین به کسی می‌گویم تو برو و تو نرو؟ در کار جهادی هم این کار را نکنیم. بگذاریم همه در کار خیر شریک باشند. این محل عمق‌بخشیدن به انقلاب همین‌جاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
4 درصدی 96 درصدی چه طور
آره .
چه خبرا،،آقای نور چشمی؟؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست