بازدید 1699

کنعانی: آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه دولت آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است، گفت: طی هفته‌های اخیر بسیاری از کشورها موافق آتش‌بس در غزه بوده‌اند اما دولت آمریکا به دلیل سیلی محکمی که از مقاومت خورده نمی‌گذارد جنگ به پایان برسد.
کد خبر: ۱۲۰۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 18 November 2023

به گزارش تابناک، ناصر کنعانی شامگاه گذشته در نشست تخصصی بررسی تحولات فلسطین که در نمایشگاه روایت پیشرفت در قم برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۴ سال گذشته انجام داده در سایه تند و تیز خصومت‌ورزی‌های نظام سلطه جهانی بوده و ما این دستاوردها را معجزه می‌دانیم.

وی افزود: این دستاوردها برای همه جهانیان مورد سوال قرار گرفته که با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، جمهوری اسلامی چطور توانسته این افتخارات را رقم بزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی نه تنها پیشرفت و توسعه را برای کشور رقم زده بلکه حمایت معنوی هم از کشورهای مقاومت همچون سوریه و عراق داشته و تفکرات آزادی‌خواهی خود را در اختیار آن‌ها گذاشته است.

کنعانی در ادامه تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران بی‌شک نقطه عطفی داشت که آن هم تشکیل یک بلوک جدید در دنیا بود، انقلاب به جهانیان ثابت کرد که می‌توان بدون وابستگی به قدرت‌ها، مستقل بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی به نهضت‌های آزادی‌بخش جهان جانی دوباره داد و انگیزه‌ جدیدی به ملت‌های تحت سلطه اهدا کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تشریح کرد: همه ما شاهدیم فلسطین قبل از انقلاب عقب‌گرد داشت اما بعد از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی به آن‌ها انگیزه و جانی نو داد.

کنعانی با بیان اینکه تفکر و روش جمهوری اسلامی در منطقه تکثیر شده است، بیان کرد: ملت ایران در انقلاب ۱۳۵۷ تفکر و روش خود را بر تفکرات امام خمینی(ره) اقتدا کرد و این تفکر امروز جهانی شده و محورهای مقاومت از آن الگوبرداری می‌کنند.

وی اشاره کرد: مسئله فلسطین در امتداد سیاست اسکتبار ستیزی جمهوری اسلامی است و انقلاب اسلامی نمی‌تواند هم استکبار ستیز باشد و هم نسبت به وقایع و اتفاقات فلسطین بی‌تفاوت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: مسئله صیهونیست ستیزی در استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است، استکبار صرفا یک یا چند کشور نیست بلکه هویت سیاسی، امنیتی، فرهنگی، دینی و مذهبی دارد و از آن‌ها برای پیشبرد برنامه‌های نامشروع خود استفاده می‌کند.

کنعانی با بیان اینکه دولت آمریکا مانع آتش‌بس در غزه است، گفت: طی هفته‌های اخیر بسیاری از کشورها موافق آتش‌بس در غزه بوده‌اند اما دولت  آمریکا به دلیل سیلی محکمی که از مقاومت خورده نمی‌گذارد جنگ به پایان برسد.

وی افزود: حمایت ایران از فلسطین حمایت از مظلوم، اخلاق، بشر دوستی و غیره است، اینکه ما کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم آمریکایی‌ها را عصبانی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تشریح کرد: تا زمان آزادی فلسطین و تشکیل دولت واحد در کنار مردم مظلوم آن کشور خواهیم بود و حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست