بازدید 3545

مجوز ساخت قطار ملی صادر شد

رئیس شورای شهر تهران از صدور ساخت مجوز قطار ملی خبر داد و گفت:‌دولت با بودجه و اعتبار موافقت کرده و دستگاه‌های مربوطه هم نمونه ساخته شده قطار ملی را تأیید کردند.
کد خبر: ۱۲۰۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 14 November 2023

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، در حاشیه صد و نود و دومین جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت روز کتاب و هفته کتابخوانی از مسؤولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دعوت کردیم در ارتباط با اقدامات خود توضیحاتی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌های شهرداری تهران در سطح شهر زیاد است، گفت: در برخی از موارد که دانش‌آموزان امتحان دارند برخی از کتابخانه‌ها شبانه‌روزی می‌شوند و رضایت عمومی دانش‌آموزان به ویژه کسانی که محل مناسبی برای درس خواندن ندارند، تأمین می‌شود.

چمران گفت: همچنین یک‌فوریت طرحی برای حسابرسان شورا و شهرداری داریم و بعد هم اساسنامه سازمان ورزش شهرداری تهران که از جلسه قبل باقی مانده بود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص صدور مجوز قطار ملی، گفت:‌ در شرایط فعلی ما مجبوریم بخش اعظمی از قطارها را از خارج خریداری کنیم و اتاق و قسمت‌هایی را در واگن‌سازی تهران بساز یم ولی نیروی محرکه و بوژی و ... که تخصصی هستند تا کنون از خارج تهیه می‌شده و در حال حاضر هم ادامه دارد.

رئیس شورای شهر تهران به مسافرت اخیری که شهردار تهران به چین داشت اشاره کرد و گفت: قراردادی در ا ین سفر بسته شده که ۵۵ درصد اقدامات در داخل کشور صورت گیرد و تکنولوژی ساخت بوژی به ایران بیاید و این موضوع گام بلندی است.

وی با بیان اینکه ساخت قطار ملی در دوره قبل مدیریت شهری آغاز شده و کار خوبی بوده است، گفت: در شرایط فعلی دولت با تأمین اعتبار و بودجه برای این امر موافقت کرده و نمونه‌های ساخته شده مورد تأیید دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
فقط و فقط برقی تولید کنید هوای تهران و تمام شهرهای بزرگ بسیار آلوده و سرطالن زاست در نتیجه اگر برقی تولید نمی شود یا برقی تولید کنید یا از چین برقی وارد کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
انسان چه زود عادت و قبول میکنه که از چین وارد بشه نه از آلمان یا آمریکا دوم اینکه بعد از این همه سال از اختراع لکوموتیو تازه یادمون افتاده که ما میتوانیم
البته فقط باد لاستیک این قظار ایرانی خواهذ بوذ بقیه رو برادران چیتی زحمتش رو میکشن
فقط حرف
اسم ملی رو روی هرچی بذارن یعنی فقط قراره یه رانت بزرگ بخورن و بودجه هنگفت نصیبشون بشه. در نهایت هم یا چیزی تحویل نمیدن یا یه چیز بی مصرف میسازن. نمونش خودروی ملی، واکسن ملی، هواپیمای ملی، لوازم خانگی ملی، ویروس یاب مستعان و ...
اگه خودکفاییه چین این وسط چکاره حسنه ؟؟؟؟
داداش شما چندتا لکوموتیو از کار افتاده رو نمیتونی سرپا کنی نصف قطارها از سیر حذف شدن حالا میگی قطار ملی !!!!!! وجدانن چی مصرف میکنید این توهمات رو میزنید؟ البته از دید ما توهمه واس شما پوله که به جیب مبارکتون سرازیر میشه
فکر می کنم بیشتر از سه دهه است که بوژی در کارخانه واگن پارس اراک تولید میشه با تکنولوژی اروپایی حالا چی شده می خوان تکنولوژی را از چین وارد کنند
مشکلی نیست از موتور پراید الگو برداری کنید یه لکوموتیو درست کنید!
امیدوارم مثل صنعت خودروسازی نباشد.
مجوز ساخت قطار ملی صادر شد
شش ماه بعد
قرداد ساخت قطار ملی با یک شرکت چینی امضا شد
خودروی ملی را هم دیدند، خدا به لکوموتیر ملی رحم کند. اما احتمال زیاد یک رانت کلفت پشت ماجراست
لکوموتیوهای مپنا با تکنولوژی زیمنس آلمان چندین سال اسنت که در ایران تولید می شود (هم لکوموتیو مسافری و هم باری)
واگن سازها هم در ایران به چندین کارخانه می رسد از جمله واگن پارس.لدا نیازی به چین و غیره نیست لطفا مصداق این شعر نباشید:" آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد"
هوای سفر خارج داشتید یا از جیب خو بروید اگر هم از جیب ملت سفر خارج می روید فقط به گشت و گذار بپردازید و لطمه به تولید داخل نزنید.
کاش داش مهدي سری به واگن سازی اراک میزد و از ظرفیت ساخت بوژی تا لکوموتیو در داخل شور مطلع منشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار