بازدید 1735

پسران بیشتر از دختران در معرض اعتیادند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک بر لزوم راه‌اندازی مراکزی مشابه «خانه‌های امن» در کشور برای ارائه خدمات به کودکانِ پسر آسیب‌دیده و در معرض خطر تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵ 12 November 2023

به گزارش «تابناک»، سیدعلی کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی خانه امن راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: بهزیستی خدماتی را برای دختران آسیب‌دیده در نظر گرفته، در حالی که این خدمات برای پسران آسیب‌دیده کمتر وجود دارد.

وی با اشاره به کودکان کار و خیابان و کودکان در معرض آسیب و کودکان در معرض بی‌توجهی در خانواده، اظهار کرد: در حال حاضر اگر دختری در خانه آسیب ببیند شرایط برای ارائه امکانات حمایتی به او وجود دارد، اما امکانات حمایتی برای پسران کمتر است و باید زمینه ایجاد این مراکز فراهم شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با تاکید بر اینکه پسران بیشتر از دختران در معرض اعتیاد قرار دارند، گفت: راه‌اندازی مراکزی برای حمایت از کودکانِ پسر در معرض آسیب مستلزم راه‌اندازی مراکزی به صورت دولتی نیست. در حال حاضر برای ارائه خدمات به دختران آسیب‌دیده، مراکز غیردولتی فعال هستند و لازم است به این مراکز نیز مجوز داده شود تا بتوانند خدمات خود را در حوزه ارائه خدمات به پسران در معرض آسیب نیز ارائه دهند.

کاظمی با اشاره به اینکه به دنبال گسترش خدمات نهادهای فعال غیردولتی، می‌توان حمایت از کودکان قربانی اعتیاد و کودکان در خیابان را افزایش داد، گفت: در این راستا تعامل خوبی میان مرجع ملی حقوق کودک و سازمان بهزیستی شکل گرفته است. اگرچه مبنای کار برای راه‌اندازی حمایت از کودکان معتاد وجود دارد اما به دلیل اینکه عمده ظرفیت بهزیستی به سمت نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست رفته است، پسران کودک در معرض آسیب، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و در این راستا باید اجازه دهیم خیران و نیکوکاران وارد عمل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی