بازدید 2222

وزیر خارجه انگلیس بار دیگر راهی عربستان شد

جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره جنگ غزه، راهی ریاض پایتخت عربستان سعودی شد تا پیرامون آخرین تحولات فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا با همتایان منطقه‌ای خود رایزنی کند.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 10 November 2023

به گزارش تابناک، وزیر امور خارجه انگلیس در آستانه برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره جنگ غزه، راهی ریاض پایتخت عربستان سعودی شد تا پیرامون آخرین تحولات فلسطین و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا با همتایان منطقه‌ای خود رایزنی کند.

وزارت امور خارجه انگلیس عصر پنجشنبه (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جیمز کلورلی پس از شرکت در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در توکیو به عربستان سعودی سفر کرده و قرار است با وزرای خارجه اردن، عربستان سعودی، لبنان، تشکیلات خودگردان فلسطین، بحرین و کویت ملاقات کند.

جلوگیری از تشدید تنش‌ها، تلاش برای تحقق راه حل دو دولتی، افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و آزادی اسرا از جمله اهداف سفر وی به ریاض عنوان شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس به نقل از کلورلی نوشته است: من بر تلاش‌های دیپلماتیک برای تضمین آزادی اسرا، اطمینان از خروج اتباع خارجی از غزه، جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه و تسهیل جریان کمک‌های بشردوستانه متمرکز هستم.

وی افزود: من به این کار ضروری در عربستان سعودی ادامه خواهم داد، جایی که با تعدادی از همتایان خود در منطقه دیدار خواهم کرد تا چگونگی دستیابی سریع به آن اهداف و تحقق راه حل دو دولتی را بررسی کنیم»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین در گفتگو با خبرگزاری رویترز ادعا کرد: بریتانیا مدت‌هاست که به راه‌حل دو دولتی متعهد است. شرایط وحشتناکی که می‌بینیم، به ما یادآوری می‌کند که باید تلاش‌های خود را برای ایجاد راه حل مسالمت آمیز دو دولتی مضاعف کنیم. من با دوستانم در جهان عرب، همچنین با اسرائیلی‌ها و اخیراً در نشست گروه ۷ در توکیو، به طور طولانی در این مورد بحث کرده‌ام.

کلورلی با تکرار حق ادعایی اسرائیل برای دفاع از خود مدعی شد: آنچه ما گفتیم این است که درخواست آتش‌بس قابل درک است، اما آنچه ما نیز به رسمیت می‌شناسیم این است که اسرائیل برای تامین ثبات و امنیت خود اقدام می‌کند. البته ما می‌خواهیم هرچه سریعتر شاهد حل این وضعیت وحشتناک باشیم.

وی با بیان اینکه «چالش فوری، نیاز‌های بشردوستانه مردم غزه است» افزود: مایلیم هرچه سریع‌تر شاهد حرکت به سمت وضعیتی باشیم که در آن صلح در منطقه وجود داشته باشد؛ جایی که اسرائیل احساس امنیت و مردم فلسطین هم مسیری معنادار را به سوی یک کشور پایدار فلسطینی داشته باشند.»

بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهروند فلسطینی طی ۳۴ روز گذشته بر اثر حملات ددمشنانه اسرائیل به نوار غزه شهید شده‌اند که از این تعداد ۴۳۲۴ نفر کودک و ۲۸۲۳ نفر نیز زن هستند

نیرو‌های مقاومت فلسطین ۳۴ روز پیش، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم اسرائیل، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

تل‌آویو با وجود درخواست سازمان ملل متحد و محافل حقوق بشری برای برقراری آتش‌بس در غزه، همچنان به حملات خود علیه فلسطینیان ادامه داده و تاکید دارد که توقف درگیری‌ها در دستور کار این رژیم نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست