بازدید 1842

جاده های مازندران بارانی و لغزنده است

- رییس پلیس راه مازندران با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی گفت که سطح جاده های این استان به علت بارندگی لغزنده است و رانندگان وسایل نقلیه هنگام تردد جوانب احتیاط را رعایت کنند.
کد خبر: ۱۲۰۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵ 10 November 2023

به گزارش تابناک،سرهنگ یدالله جهان تاب روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش باران تا فردا شنبه، اظهار داشت: با توجه به تداوم ناپایداری های جوی، احتمال خطر ریزش سنگ به ویژه در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.
وی از رانندگان وسایل نقلیه خواست هنگام تردد در محورهای کوهستانی، علاوه بر رعابت جوانب احتیاط، از توقف و یا اسکان در حاشیه جاده ها و رودخانه ها خودداری کننود.

جهان تاب، وضعیت ترافیک در مییر جنوب به شمال جاده چالوس حدفاصل بیلقان تا سرودار و همچنین در مسیر شمال به جنوب این محور در محدوده های میانک و انارک را سنگین اعلام کرد.
وی با بیان اینکه جاده چالوس هم اکنون دارای بارش باران و سایر محورهای ارتباطی استان فاقد هرگونه مداخلات جوی است، وضعیت ترافیک در آزاد راه تهران شمال، محور هراز و جاده فیروزکوه را در زمان حاضر عادی و روان ذکرکرد.

رییس پلیس راه مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانیو مقررات راهنمایی و رانندگی، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرهنگ جهان تاب، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

جاده های مازندران بارانی و لغزنده است
رییس پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۷ آبانماه جاری تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۰ همین ماه از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۷ آبانماه جاری از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع است و در صورت اعلام مامورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از ابتدای تونل کندوان به سمت مرزن آباد بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه ۱۹ آبانماه جاری از کرج و ابتدای آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همانروز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران بصورت یکطرفه خواهد بود.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج چالوس و بالعکس همچنان ممنوع است.

محور هراز:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه ۱۹ آبانماه جاری در صورت سنگین بودن بار ترافیکی از شمال به جنوب به صورت یکطرفه خواهد بود.

تردد تمام تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه ۱۷ آبانماه جاری و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ های ۱۸ و ۱۹ همین ماه از محور هراز ممنوع است.

اجرای محدودیت‌های یاد شده منوط به افزایش حجم تردد در محورها است و با توجه به شرایط ترافیکی محورها هرگونه تغییر در ساعت و با نحوه اجرا دور از انتظار نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست