بازدید 1477
۱

پیشرفت دانشگاه‌ها در مهارت افزایی

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام با بیان اینکه هدف‌گذاری ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان در برنامه هفتم توسعه قرار گرفته است، افزود: سهم پایینی از علم دنیا در جهان اسلام تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 09 November 2023

به گزارش «تابناک»، دکتر سید احمد فاضل‌زاده، شامگاه چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان که با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و مأموریت‌های مؤسسه ISC، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ارزیابی نشریات و همایش‌ها و شکوفایی علم و فناوری نظام ایده‌ها و نیازها برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس نقشه ابلاغ شده برای دانشگاه‌ها از سوی مقام معظم رهبری، دانشگاه‌ها توانسته‌اند در حوزه‌های آموزش و پژوهش توانایی خود را ثابت کرده و در حوزه مهارت افزایی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشورهای اسلامی بین ۸ الی ۱۰ درصد از علم جهان را تولید می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه این رقم سهم پایینی محسوب می‌شود و از این میان کشورهای ایران، ترکیه و عربستان بیشترین تولید علم را دارند.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام از هدف‌گذاری این مؤسسه در برنامه هفتم توسعه جهت ارتقاء جایگاه علمی کشور در رتبه‌بندی‌های مختلف به رتبه ۱۴ جهان خبر داد و افزود: برای تبدیل شدن کشور به عنوان مرجعیت علمی و ارائه برون‌دادهای جهانی و بین‌المللی نیاز است تا انرژی و پتانسیل مجتمع شده در دانشگاه‌ها در راستای حل مشکلات و چالش‌های کشور استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات و فعالیت‌های مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: این مؤسسه پس از پایگاه‌های WOS و اسکوپوس، با هدف تجمیع و تبادل داده‌های علمی در بین کشورهای اسلامی تشکیل شده است.

دکتر فاضل‌زاده با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات موضوعی فرآورده‌های علمی مختلفی دسته‌بندی شده است، اضافه کرد: بسیاری از برون‌دادها به مراجع تصمیم‌گیر جهت استفاده در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا، این جلسه با حضور «دکتر سید احمد فاضل‌زاده»، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری (ISC) جهان اسلام، «دکتر شعبان شتایی»، رئیس شورای مدیریت آموزش عالی استان گلستان و جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی استان در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کدوم مهارت
خوب هاشون در رفتن
کم هوشاشون دنبال ریکامند برای رفتنن خخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست