بازدید 2261

رئیسی وارد تاشکند شد

سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد.
کد خبر: ۱۲۰۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 09 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی در تاشکند مورد استقبال نخست وزیر ازبکستان و دیگر مقامات این کشور قرار گرفت.

رئیس جمهور روز چهارشنبه به دعوت رسمی رئیس جمهور تاجیکستان به این کشور سفر کرد و روسای جمهور و مقامات عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در این سفر یک بیانیه مشترک و ۱۸ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

رئیسی گفت، در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور، اشتراکات متعدد و سوابق دیرینه تاریخی، دینی، فرهنگی و تمدنی میان ایران و تاجیکستان را زمینه مناسبی برای گسترش روابط در همه ابعاد دانست و گفت: در دو سال گذشته قدم‌های خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور برداشته شده، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس‌جمهور هدف‌گذاری برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دو کشور در قدم اول تا سطح ۵۰۰ میلیون دلار را کاملاً امکان‌پذیر دانست و افزود: با توجه به زمینه‌های مختلف همکاری در بخش نفت، گاز، آب، صدور خدمات فنی و مهندسی و داروسازی دستیابی به این هدف در دسترس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی