بازدید 1607

مذاکره چین و آمریکا درباره سلاح‌های هسته‌ای

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده و چین روز دوشنبه درباره کنترل تسلیحات هسته‌ای مذاکره کردند.
کد خبر: ۱۲۰۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰ 07 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پاتل دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: ما همواره از جمهوری خلق چین درخواست کرده‌ایم که در مسائل مربوط به کنترل تسلیحات و کاهش خطرهای راهبردی مشارکت داشته باشد.

وی افزود: این مذاکرات باعث ادامه تلاش‌ها برای مدیریت مسئولانه روابط می‌شود و تضمین خواهد کرد که رقابت‌ها به سمت مناقشه کشیده نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این مذاکرات یک روزه در واشنگتن برگزار شد و به نظر می‌رسد که پیشرفتی نداشته است. اما گام جدیدی برای کاهش بی‌اعتمادی میان ۲ کشور پیش از دیدار روسای جمهوری چین و آمریکا در هفته آینده است.

این مذاکرات میان مالوری استوارت دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و سون شیائوبو مدیرکل اداره کنترل تسلیحات در وزارت خارجه چین برگزار شد.

از زمان دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، این اولین دیدار مقام‌های ۲ کشور درباره تسلیحات هسته‌ای است. این در حالی است که آمریکا درباره گسترش تسلیحات هسته‌ای چین ابراز نگرانی کرده است.

وزارت دفاع آمریکا ماه گذشته میلادی در گزارشی اعلام کرد که زرادخانه هسته‌ای چین سریع‌تر از آن چیزی که ایالات متحده پیش‌بینی می‌کرد، در حال گسترش است.

این گزارش افزود که چین تا ماه می ۲۰۲۳ بیش از پانصد کلاهک هسته‌ای عملیاتی است و احتمال می‌رود که تا سال ۲۰۳۰ تعداد این کلاهک‌ها به بیش از یک هزار برسد.

بر اساس گزارش موسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، روسیه حدود چهار هزار و پانصد کلاهک هسته‌ای، آمریکا حدود سه هزار و هفتصد و چین ۴۱۰ کلاهک هسته‌ای دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست