بازدید 9483
ششصد و دهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام واحد نیروهای ویژه اوکراین در «رابوتینا»/ روزهای سخت اوکراین فرا رسیده است؟

ششصد و ده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ 05 November 2023

انهدام واحد نیروهای ویژه اوکراین در «رابوتینا»

بین الملل تابناک: ششصد و ده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دعوت زلنسکی از ترامپ برای سفر به اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۶

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی (NBC) مدعی شد: روسیه، ایران و کره شمالی با حمایت از حماس در آتش طولانی میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین کبریت می‌اندازند.

زلنسکی همچنین بودجه بیشتری را از ایالات متحده برای کمک به نیروهایش در مقابله با روسیه خواستار شد.

وی مدعی شد: اگر واشنگتن حمایت خود را افزایش ندهد، در نهایت سربازان آمریکایی درگیر جنگ اروپایی بزرگتری با روسیه می‌شوند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه ادعا کرد: اگر روسیه همه ما را بکشد، به کشورهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمله خواهد کرد و در ادامه باید شما پسران و دختران خود را به جنگ بفرستید.

در این مصاحبه‌، زلنسکی از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای سفر به اوکراین و مشاهده وسعت جنگ دعوت کرد.

پسکوف: آمریکا و اروپا به شدت نگران مساله اوکراین هستند
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ۲۰:۲۵

سخنگوی کاخ کرملین امروز (یکشنبه) گفت، آمریکا نمی‌تواند بی امان و تا ابد از اوکراین حمایت کند چون مشکلات خودش را دارد و کشورهای اروپایی نیز به شدت از مساله اوکراین و مسائل مالی آن خسته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات دیمیتری، پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به گزارش روز شنبه شبکه خبری ان.بی.سی است که اعلام کرد، مقام‌های اروپایی و آمریکا درباره توانمندی اوکراین در شکست بن بست در صحنه نبرد با روسیه تردید دارند و به اوکراین تاکید می‌کنند تا مذاکرات صلح را مدنظر قرار دهد.

پسکوف گفت: هم در آمریکا و هم در اروپا یک خستگی و فرسودگی رو به رشد درباره مساله اوکراین وجود دارد. منظورم این است که کمک‌های مالی به اوکراین به همراه ارسال کمک‌های تسلیحاتی و مهمات به این کشور مدنظر است.

سخنگوی کرملین در ادامه خاطرنشان کرد: حتی قدرتمندترین کشورهای اقتصادی مانند آمریکا نیز نمی‌توانند بی امان و بی وقفه این کار را انجام دهند و به قدر کافی مشکلات دارند. کمک مالی به اوکراین فراتر از حد و توان آنهاست.

پسکوف ادامه داد، کشورهای غربی می‌دانند که برخی از پول‌های آنها که به اوکراین اختصاص یافته، غارت شده و همین مساله نیازمند توضیح است. آنها می‌دانند که بخش اصلی این پول که به اوکراین داده‌اند به طور قطع غارت شده و باید به رای دهندگان و حامیان خود توضیح دهند که چرا یک مکانیسم مناسب برای نظارت بر هزینه کرد این بودجه ندارند.

لهستان به بهانه درگیری احتمالی با روسیه توان نظامی خود را تقویت می‌کند
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ۲۰:۲۴

یک تارنمای انگلیسی فاش کرد دولت لهستان به دلیل نگرانی از احتمال درگیری با روسیه در آینده، به شکل پویایی در حال تقویت توان نظامی این کشور است.

تارنمای اکسپرس گزارش داد: لهستان در حال ارتقای توان نظامی خود با تسلیح و جذب هزاران سرباز بیشتر برای تبدیل شدن به قدرتمند ترین ارتش در اروپا است.

این رسانه افزود: ورشو، ذخایر بزرگی از تانک ها و سلاح های دوران شوروی سابق را بعد از حمله روسیه، به اوکراین تحویل داد.

به ادعای این روزنامه، این اقدام نه تنها به اوکراین برای جبران خسارت های جنگی کمک کرد بلکه فرصتی را در اختیار لهستان قرار داد تا هزینه هنگفتی را صرف تجهیزات نیروهای مسلح خود با سخت افزارهای استاندارد ناتو کند. این امر می تواند در درگیری های فرضی در آینده، امتیازاتی را به نیروهای لهستانی اعطا کند زیرا روسیه با نوع و تاکتیک های تجهیزات بکار گرفته شده آشنا نیست.

اکسپرس نوشت: لهستان، سامانه های موشکی دفاع هوایی پاتریوت را از آمریکا خریداری کرده که می تواند مشکلاتی را برای نیروهای روسیه به بار آورد.

این رسانه انگلیسی مدعی شد افزایش تحریم های غرب علیه روسیه، احتمالا مسکو را با چالش تامین قطعات فناوری برتر برای جابجایی و یا بازسازی هوایپماهای جنگی خود -در صورت خسارت های قابل توجه به آنها- مواجه خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، لهستان قصد دارد نیروهای زمینی خود را تا ۳۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد، چون هدف اصلی آن کسب برتری در رویارویی احتمالی با روسیه است اما با تمام این تلاش ها، تعداد سربازان این کشور از نیروهای مسلح روسیه بیشتر نخواهد بود.

ماریوش بلاشاک (Mariusz Błaszczak) وزیر دفاع لهستان به تازگی گفت که کشورش به دلیل نگرانی های امنیتی جدید به ایجاد شاخه جدیدی از ارتش نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه کشورش به افزاش تعداد سربازان لهستانی به ۳۰۰ هزار نفر نیاز دارد، تشریح کرد که شاخه نظامی جدید با خودروهای جنگی پیاده نظام بورسوک (Borsuk)، هویتزرهای ردیابی خودکششی کراب (Krab) و توپخانه موشکی تجهیز خواهند شد.

زلنسکی: خسته‌ایم اما به بن‌بست نخوردیم
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ۲۰:۲۰

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با رد گزارش‌ها درباره به بن‌بست خوردن ضدحملات کی‌یف علیه مسکو، مدعی شد که گزارش‌ها درباره گفت‌وگوی مقامات غربی با دولت او درباره توافق صلح با روسیه نیز، صحت ندارد!

با این حال، زلنسکی در جریان نشست مطبوعاتی با اورسولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا، گفت: زمان سپری و مردم خسته شده‌اند اما اسم این «به بن‌بست رسیدن» نیست!

وی همچنین با رد گزارش‌ها درباره فشار کشورهای غربی بر کی‌یف جهت ورود به مذاکرات صلح با روسیه، مدعی شد: هیچکدام از شرکای ما، برای نشستن بر سر میز، مذاکره و تسلیم کردن و واگذاری چیزی به روسیه، به ما فشار وارد نمی‌کنند.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا دیروز (شنبه) مدعی شد که مقامات آمریکایی و اروپایی گفت‌وگوهای خود با مقامات اوکراینی درباره مذاکرات احتمالی صلح با روسیه را آغاز کرده‌اند. در گزارش ان‌بی‌سی آمده بود که «آنها با دولت اوکراین درباره مفاد احتمالیِ مذاکراتِ احتمالیِ صلح با روسیه»، بی‌سروصدا شروع به گفت‌وگو کرده‌اند.»

رییس جمهور اوکراین که چند ساعت پیش از ادعای کی‌یف مبنی بر حمله به یک کارخانه کشتی‌سازی در بندر «کرچ» واقع در ساحل شرقی شبه‌جزیره کریمه، سخنرانی می‌کرد، با تایید این ادعا از آن به عنوان نشانه‌ای مبنی بر موفق بودن ضدحملات اوکراین استفاده کرد!

میکولا اولسچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت که «این کارخانه کشتی‌سازی محل اسکان مدرن‌ترین ناوهای روسیه در آن مستقر بودند؛ ناوهایی که قادر به حمل موشک‌های قدرتمند مافوق صوت "کالیبر" هستند.»

با این حال، سرگئی آکسیونوف، فرماندار منصوب روسیه در کریمه با تایید پرتاب موشک از سوی اوکراین به سمت این کارخانه، گفت که همگی موشک‌ها سرنگون شدند و «هیچ خسارت و تلفاتی در کار نیست.»

روزهای سخت اوکراین فرا رسیده است؟
۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ۲۰:۰۶

 

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه همچنین گفت، به دلیل حوادث رخ داده در خاورمیانه، اکنون روزهای سختی برای اوکراین فرا رسیده و کی‌یف دیگر نمی تواند از وابستگی کامل خود به غرب لذت ببرد و حتی با چشم غیرمسلح هم می توان دید که عصبانیت مقامات کی‌یف از این وضعیت در حال افزایش است.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که کشورهای غربی تنها با پیش بینی نتیجه آماده کمک به کی‌یف هستند، بنابراین اوکراین به پیروزی زودهنگام بر روسیه در میدان نبرد اعتقاد داشت، اما اکنون غیرممکن بودن چنین سناریویی آشکار شده است.

در عین حال، دیمیتری پسکوف یادآور شد که "رویکرد وابسته" مقامات کی‌یف به غرب نیز خود به مشکلی خسته کننده تبدیل شده است.

انهدام واحد نیروهای ویژه اوکراین در «رابوتینا»

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور کوپیانسک، پنج حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و بالغ بر ۲۱۰ نیروی نظامی اوکراینی نیز کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور کراسنولیمانسک، دشمن در منطقه جنگلی سربریانسکی متحمل شکست شد و حدود ۱۰۰ نیروی نظامی خود را از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور دونتسک، تلفات نیروهای اوکراینی بالغ بر ۱۴۰ نیروی نظامی و یک رادار ساخت ایالات متحده بود. در محور دونتسک جنوبی، حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد و بیش از ۵۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور زاپروژیا یک واحد نیروهای ویژه اوکراین در منطقه رابوتینا متحمل شکست شد و حدود ۳۰ نیروی نظامی دشمن کشته شدند.

 ضعف و ناامیدی ارتش اوکراین مقابل روسیه

والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه ای که این هفته منتشر شد، اذعان کرد که کشورش در نبرد مقابل روسیه به «بن بست» رسیده و افزود که یک جنگ طولانی مدت و فرسایشی به نفع روسیه است و می تواند تهدیدی برای اوکراین باشد.

وی سپس خاطرنشان کرد که فقط در صورت ارسال کمک های جدید از جمله تدارکات بیشتر از سوی متحدان غربی، اوضاع به نفع کی‌یف تغییر می کند.

اعتراف این مقام ارشد اوکراینی همزمان با آغاز باران های پاییزی در این کشور است که پیشروی را برای سربازان در زمین گل آلود دشوارتر می کند؛ آن هم در شرایطی که ضدحملات تابستانی نتیجه مورد انتظار را به دنبال نداشت.

حتی ایستوریک سرباز ۲۶ ساله‌ اوکراینی که در شرق می جنگد، در گفت و گو با رویترز از جدیدترین درگیری ها با ارتش روسیه چنین گفت: یک روز صبح خسته از جنگ بی وقفه با ارتش روسیه در جنگل های کاج نزدیک شهر کرمینا به خواب رفتم. اما تنها یک ساعت بعد با شروع درگیری جدید از خواب پریدم؛ درگیری که حتی پزشک حاضر در جبهه را مجبور کرد تا اسلحه به دست گیرد و بجنگد.

وی در توضیح این تبادل آتش افزود: ما بیش از بیست ساعت درگیری داشتیم. جنگ بی وقفه، حمله، تخلیه و من از پس همه آن برآمدم. همه ما از پس آن برآمدیم؛ اما ما خیلی سرحال نیستیم و باید قوای لازم را دوباره به دست آوریم.

به نوشته این خبرگزاری، توصیف این سرباز جوان اوکراینی از درگیری‌های اخیر و خستگی‌ که وی و یگانش تجربه می‌کنند، حاکی از فشار بسیار جنگ بر اوکراین در بیست و یکمین ماه از این نبرد است.

رویترز در ادامه آورده است: نیروهای اوکراینی می دانند روسیه ارتش بسیار بزرگ‌تر و سلاح‌ها و مهمات بیشتری دارد و همین باعث شده تا این سوال مطرح شود که اوکراین چگونه می تواند یک‌ بار برای همیشه در خونین‌ترین درگیری اروپا پس از جنگ جهانی دوم، روسیه را شکست دهد.

مردم اوکراین در مورد پیروزی سریع نیروهای مسلح کشورشان فریب خورده‌اند

آلکسی آرستویچ، مشاور سابق دفتر رئیس جمهور اوکراین اعتراف کرد که هنگام اظهار نظر در وبلاگ‌های خود در مورد پیروزی سریع نیروهای مسلح این کشور بر روسیه، به مردم اوکراین دروغ گفته است.

این مقام سابق شب گذشته در کانال تلگرامی خود نوشت: «سهم مهمی از مسئولیت ایمان آوردن شهروندان عادی [اوکراینی] به پیروزی سریع و زیبای ما، شخصاً بر عهده من قرار داشت. من در آن زمان یک توهم ایجاد کردم تا بتوانیم زنده بمانیم و امروز دارم آن توهم را نابود می کنم تا بتوانیم زنده بمانیم.»

وی همچنین اضافه کرد که بدون تغییر در سیستم سیاسی فعلی در اوکراین، ظرف شش ماه یا یک سال این کشور ممکن است دیگر فرصتی برای پیوستن به ناتو نداشته باشد.

تلگراف: اوکراین شانس خود را برای پیروزی از دست داده است

روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" در تحلیلی به قلم سرهنگ بازنشسته ارتش بریتانیا "ریچارد کمپ"، نوشت که اوکراین دیگر این فرصت را از دست داده تا ابتکار عمل را در درگیری با روسیه به دست آورد، از آن جایی که در طول ضد حمله آغاز شده در تابستان به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نکرده است.

 وی در مقاله‌ای با نام «اوکراین بهترین شانس خود برای پیروزی را از دست داده است...»، می‌نویسد: «در شرایطی که این کشور از سلاح‌هایی که برای به دست آوردنشان نیازمند کمک غرب بود، اکنون دیگر محروم شده و توجه جهان به سمت فلسطین معطوف شده، چشم‌انداز روند اوضاع ناگوار به نظر می‌رسد.»

این سرهنگ بازنشسته انگلیسی یادآور شده که قبل از شروع فصل یخ زدگی و هوای بسیار سرد، نیروهای مسلح اوکراین قادر به شکستن خطوط دفاعی روسیه یا وارد کردن خسارات فاجعه بار به ارتش روسیه نبودند که به کی‌یف اجازه می داد حمایت بیشتری از غرب به دست آورد. اکنون نیز امیدی به موفقیت‌های غیرمنتظره نیروهای اوکراینی در آینده نزدیک وجود ندارد، در حالی که برعکس، روسیه بدون شک در حال جمع‌آوری نیرو برای حملات جدید است که ارتش خسته اوکراین نمی تواند در برابر آن مقاومت کند.

به عقیده وی، مسئولیت این وضعیت بر عهده کشورهای غربی است که از ترس پاسخ مسکو و تشدید درگیری، تصمیم گیری در مورد انتقال سلاح‌های سنگین و موشک های دوربرد به کی‌یف را به تعویق انداختند.

کمپ یادآور شده است: اکنون، بدون مشاهده تغییر قابل توجهی در وضعیت جبهه نبرد، رهبران اروپایی به طور فزاینده‌ای تمایل دارند تا "به توافقی با کرملین برای پایان دادن به جنگ" دست یابند. این وضعیت با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده پیچیده‌تر می شود که در آستانه آن، جو بایدن، تقریباً هیچ برگ برنده ای در عرصه سیاست خارجی ندارد.

به گفته این مقام نظامی سابق انگلیس، اکنون دیگر هم بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و هم احتمال عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی «حداقل در دوره‌ای میان مدت» غیر ممکن شده است. در این شرایط، "حل و فصل مناقشه نظامی در اوکراین یکی از گزینه‌های باقی مانده است. بنابراین چنین امکانی وجود دارد که او (بایدن) تصمیم بگیرد با تهدید به قطع یا توقف کمک‌های آمریکا به اوکراین، کی‌یف را مجبور به آتش بس کند.

نشریه هیل: آمریکایی‌های بیشتری نسبت به کمک بیشتر به کی‌یف بدبین شده‌اند.

روزنامه "هیل" بامداد امروز، یکشنبه در گزارشی نوشت که در ایالات متحده "وضعیت بن بست بوجود آمده" بسیار نگران کننده شده و تعداد شهروندانی که از نظریه ادامه کمک به اوکراین حمایت نمی کنند، در حال افزایش است.

این نشریه گزارش می‌دهد: «تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها، به‌ویژه در حزب جمهوری‌خواه، از ادامه حمایت از اوکراین بدون هدف روشن و پایان دادن به درگیری‌ها نگران هستند. 

هیل یادآور شد: «ضد حمله اعلام شده توسط کی‌یف، پنج ماه است که ادامه دارد، اما عملاً هیچ نتیجه ای نداشته است، زیرا در بیشتر موارد نیروهای مسلح اوکراین "در مقابل مواضع مستحکم ارتش روسیه در حال استراحت هستند و کاری نمی توانند انجام دهند.» 

در این گزارش آمده: «این در حالی است که موانع سیاسی بیشتری در راه است و بودجه موجود برای کمک به اوکراین به سرعت در حال خشک شدن است، درست زمانی که ترس از بن بست در درگیری با روسیه در حال افزایش است. زمستان به زودی فرا رسیده و نیروها برای ادامه ضد حمله به جریان مداوم تدارکات نیاز خواهند داشت.»

وزارت دفاع روسیه: پدافند هوایی ۱۳ فروند از ۱۵ موشک اوکراینی را در منطقه کرچ سرنگون کرد 

وزارت دفاع روسیه بامداد امروز یکشنبه گزارش داد که روز گذشته نیرو‌های مسلح اوکراین کارخانه کشتی سازی "بی. ای. بوتومی" در شهر کرچ در شبه جزیره کریمه را با ۱۵ موشک کروز آماج قرار دادند که سامانه‌های پدافند هوایی روسی توانستند ۱۳ فروند از آن‌ها را ساقط کنند. البته در نتیجه اصابت پهپاد‌های دشمن، یک کشتی واقع در اسکله کارخانه آسیب دید.

روز شنبه سرگئی آکسنوف، رئیس منطقه کریمه اعلام کرد که سیستم‌های دفاع هوایی در منطقه کشتی سازی در منطقه کرچ فعال شدند. به گفته وی، بخشی از پهپاد‌های هدف قرار گرفته به منطقه اسکله خشک سقوط کرد، ولی خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۱
چه اندازه در باره صدا و سیما شلوغ کردید. مگر دروغ گفته. برگ چنار می تونه شهادت بده که از همون سی سال پیش و بعد از خدمت مقدس سربازی زمان جنگ در جنوب که در ازمون سرتاسری اعزام بورسیه خارج کشور برای تحصیلات تخصصی رتبه اول علمی و رتبه سوم زبان انگلیسی را اورد ولی یه نامه بسیار محترمانه! دریافت کرد که شرایط علمی را احراز نمودید ولی در شرایط مکتبی احراز ننمودید متوجه شد کشور مال یه عده خاص هست که حتی خدمت سربازی زمان جنگ خود را یا نرفتند یا در نیویورک گذروندند و حالا از مدیران و کارشناسان دانش بنیان یا خیلی ذوب و سلحشور همین صدا و سیما هستند و ...... مثل اینکه بگی روسیه مال پوتین و لاوروف و مدادوف و حلقه او نیست و متعلق به ملت روسیه هست! حتی پوتین اشپز خودش را تحمل نکرد. خلاصه برای حدمت مقدس سربازی و جنگ با صدام شرایط مکتبی احراز بود ولی برای گرفتن تخصص و اوقاف فراغت ایدا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
این مطالب زیاد و ملالت آور و ولش کن
به رسانه های خودمون بگو خجالت نمی‌کشید الان بیش از یکساله میگید امروز فردا کار اوکراین تمامه؟
زلنسکی که دلقک نامیدند در دفتر کارش نشسته و رهبران به قول خودتون مقاومت تو این تونل و فلان پناهگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دیگه پاییز شده و برگهای چنار زرد و نارنجی و خشکیده از شاخه های درختان چنار میفتند و زیر پای عابران لگد مال میشن مواظب باش
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خیلی وقته با عدالت و انصاف شما همه چیز لگد مال شده. برگ درخت که پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
مرگ بر آمریکا
مرگ یز انگلیس
مرگ بر منافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
یه امید نابودی کامل اروپا و آمریکای کافر فاسد جنایتکار بی شرف مرتد آلوده
البته آمریکا که در یک گودال کثیف و لجن غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
هر شهر آمریکا بعد از با خاک یکسان شدن ده ها بار شخم زده خواهد گشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
چهار تا بمب اتمی هم برای نابودی آمریکا کافی است
با بمباران نیویورک لس آنجلس شیکاگو واشنگتن
هرچند که روسیه اولین قدرت اتمی جهان هستش و هزاران سلاح و جنگ افزار هسته ای ساخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
از خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی تقاضا دارم در رابطه با آوارگان اوکراینی وکشته شده های زن و کودک اوکراین هم گزارش بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
ای روت را برم بگ چنار!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
ناشناس 23:15 اخه یک مقدار مطالعه داشته باش جنگ یک گروه با یک کشور با جنگ 2 کشور فرق داره 2 کشور در حد خودشان از 3 نیروی نظامی را داراهستند ولی گروه معمولا جنگ پاراتیزانی انجام میده چون تمام قوا را نداره و تعدادشان کمتر از دشمن هست
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
روسهای ضدآمریکا چقدر فعالندتو سایت
چه اندازه در باره صدا و سیما شلوغ کردید. مگر دروغ گفته. برگ چنار می تونه شهادت بده که از همون سی سال پیش و بعد از خدمت مقدس سربازی زمان جنگ در جنوب که در ازمون سرتاسری اعزام بورسیه خارج کشور برای تحصیلات تخصصی رتبه اول علمی و رتبه سوم زبان انگلیسی را اورد ولی یه نامه بسیار محترمانه! دریافت کرد که شرایط علمی را احراز نمودید ولی در شرایط مکتبی احراز ننمودید متوجه شد کشور مال یه عده خاص هست که حتی خدمت سربازی زمان جنگ خود را یا نرفتند یا در نیویورک گذروندند و حالا از مدیران و کارشناسان دانش بنیان یا خیلی ذوب و سلحشور همین صدا و سیما هستند و ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
ان شاء الله فقط نابودی آمریکا را ببینم بعدش بمیرم
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
از ارباب دلقکت چه خبر؟ میبینم امیدی نداری دیگه بحث رو عوض میکنی
کجان او نایی که میگفتن پوتبن نابود شد و شکست خورد
جوجه رو آخر پاییز میشمورن دادا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
چند زن و کودک توسط رژیم اشغالگر روسیه کشته شدند،
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
کاش جان باخته های مردم غزه زا که از روشن شدن اتش در خاورمیانه ناشی شد تا پوتینی ها بتوانند امیدوار در اکراین بشوند را هم می شمردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
الهی
دلت به خدمات صد ساله روسیه و پوتینه
اگه وقت کردی ببین چقدر به کشورمون روس ها خدمت کردن خصوصا در آذربایجان
الته بعید نیست بعضی به اجدادشون علاقه داشته باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اگر روسیه مانند اسراییل وحشیانه عمل میکرد تا به حال جنگ تمام بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
عجیبه برخی از زمان قاجار و روسیه تزاری میگویند ولی جنایات آمریکا در تاریخ معاصر را نمیبینند
دوستان میگن چرا امریکا نیدو نمی فرسته مرز مکزیک که زیر پا نشه. این دوستان نمی دونند که سیاست امدن پناهنده و مهاجر از برنامه های اصلی حاکمیت های امریکا و کانادا هست. اینها میایونها نفر کارگر ساده و جمعیت جدید اما کارگر و تولید کنند بچه نیاز دارند. مانند دوبی و دوحه. ژاپن و روسیه و اخیرا چین دقیقا از زمانی وارد بحران اقتصادی شدند که رشد جمعیت انها متوقف یا منفی شد. امریکا و المان و کانادا ان نجربه را دارند. فقط برگ چنار در سه سال گذشته چهار میلیون نفر در غالب مهاجر و پناهنده و دانشجو و مجوز کار از هند و فیلیپین و عراق و ایران و سوریه و افغان و فلسطینی و اکراینی وارد کرده.عقط یک قلم به یک میلیون اکراینی ویزای توربستی با اجازه کار داده. همین هست که اینده سرمایه داری امربکا و کانادا تضمینه. کارگر ساده از کوبا و اکراین و ایران و هند و فیلیپین و خاورمیانه ومکریک و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
جدی جدی خودت هم قبول کردی برگ.چنار هستی خیلی رفتی توی نقش برگ بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
دست ما رو هم بگیر مهاجرت کنیم برگ چنار بزرگوار
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
ترامپ همین چیزا را متوجه نبود که پرتش کردند بیرون و بحران مسکن چین دقیقا از سال گذشته که اعلام شد دختران چینی اعتصاب کردند و رشد جمعیت چین منفی شد شروع شد. خیلی ساده هست. ۱۰۰ میلیون خانه خالی چین با رشد جمعیت منفی همیشه خالی می مانند و سرمایه گذاری جدید تعطیل
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
برگ چنار اسم بدی هم نیست. نشان از تعلق به طبیعت دارد و طبیعت هم نشانی بزرگ از پروردگار هست. بهتر از رنگها و نشانها مانند داس و چکش و شعمدان و شمشیر هست
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
برای امدن و جان بدر بردن در زیر سایه برگ چنار نه دیگر صلاحیت علمی و زبان نیازه نه صلاحیت مکتبی. فقط لاید شرایط بدنی استفاده از بیل و فرغون و سر پا ایستادن برای ۱۲ ساعت در تحویلداری بانک یا فروش قهوه را احراز فرمایید
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
برگ چنار چیز بدی نیست ولی چیزی هست تو میه غروب آفتاب و پایان زندگی
البته قرمزی پرچم کشور آینده آلبانی ها بوی خون میده
البته حالا برخی دوستان خواهند گفت اگر تفزایش جمعیت برای امریکا و کانادا خوبه و تجویز میشه چرا برای ما و محور مقاومت بده؟ و فوری میگن پس کاهش جمعیت در ایران توطئه هست. خیر دوستان. امریکا و کانادا چارچوب ها و ساختارها و ریلها را ساختند و در قالب ان بدنبال حرکت قطار اعزایش جمعیت هستند. غیر این باشد اتیوپی و نیجریه و کنگو و کشورهای افربقایی خواهیم بود که رشد جمعیت دارند ولی ریلی برای ان نبست و به فقر بسیار بیشتر رهسپار هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
حالا ببینید مدیریت صدا و سیمایی در ایران چه کرده که رشد جمعیت ایران چین و کره و تایوان تقریبا متوقف شده ولی بر خلاف همه اقتصادها رشد قیمت در یکسال گذشته بالای ۷۶ درصد بوده! این مدیریت درخشان همش مال شما
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
چنار خشکیده اتفاقا امریکا هم مشکل جمعیتی حاد داره و جمهیت برده های سیاه پوست امریکایی به سرعت در حال افزایشه و بزودی امریکا توسط اونا تسخیر میشه
اوکراین بر روسیه پیروز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
از اول جنگ تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده
ولی اوکراین ویران و تخریب شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
روسیه پیروز است
شش استان اوکراین رو گرفته دیگه چیکار باید کنه؟
حتماً باید بمباران اتمی داشته باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
بعععععلللله کاملا مشخصه!
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اوکراین حق است و روسیه باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اتفاقاً روسیه حق است و اوکراین کافر مرتد باطل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اونها که میگن روسیه حق است
در زمان قاجار اگ بودن باقی ایران رو هم به اربابان
میدادن روسشون
حالا میگن قاجاریه خیانت کار بودن
اونایی که جنگ ویتنام را دیدن میدونند آخر جنگ اوکراین چی میشه جوجه را آخر پاییز می شمارند
پاسخ ها
ناشناس
| Croatia |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
مطمئنا تو نمیدونی چی شده.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
کی جنگ ویتنام رو دیده؟ منظورت فیلمشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
بازهم آمریکا با حقارت و خفت شکست خواهد خورد همانند جنگ ویتنام و جنگ کُره و جنگ افغانستان و.......،ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
آمریکا اکراین را فدای امیال توسعه طلبی خود کرد
جالبه. پسکوف میگه حتی قویترین اقتصادهای دنیا مانند امریکا با ۲۸ تریلیون( همد!) تولید سالانه و المان با ۵ تریلیون(همد!) نمی توانند از جنگ اکراین حمایت مالی کنند ولی روسیه با ۱.۵ همد اصلا مشکلی نداره! کنتور نیانداختن به روسی یعنی این!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اولا این ارقام تولید ناخالص داخلی است .به هر حال امکان کمک و مقدار آن به عوامل دیکری هم بستگی دارد
اوکراین میتونست قید ناتو رو بزنه و روابطش رو با روسیه بهبود بده واقعا خیلی احمقانست که با یک همسایه قدرتمند بجنگی اونم به اتکای امریکا که اونور کره زمینه و هر چهار سال هم یک رئیس جمهور جدید میاد ساز خودشو میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
دوست عزیز. هر موقع به شما و خانواده یک تور مجانی یکماهه بین دو مقصد امریکا و المان یا روسیه و کره شمالی پیشنهاد شد و شما روسبه و کره شمالی را انتخاب کردی انوقت از مردم اکراین انتظار داشته باش که
زیر سایه روسیه زندگی کنند
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اصلا چرا راه دور برویم. هر زمان ساحل جاسک را به ساحل رامسر ترجیح دادید انوقت اکراین هم خودش را فدا میکنه و دوباره زیر استعمار ۷۰ ساله روسبه و پوتین کبیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
ما کشور خودمون را انتخاب میکنیم. زیبایی کشورهای مد نظر شما هم نتیجه‌ی دزدی و غارت و چپاول کشورهایی هست که شما فکر می‌کنید خیلی پیشرفته هستند کره‌ی شمالی کی هند و آفریقا را چپاول کرده؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
برگ چنار تور روسیه بسیار بر آلمان ارجحه ویک بار برو تا بدانی بعد روابط جه ربطی به تور داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
برگ چنار با منطق شما روابط با تایلند از همه بهتره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
چنار اگه به من تور مجانی بدن میفروشمش باهاش میرم ایران گردی و از آدمای وطنفروش هم متنفرم
اکراین و مردمش باید بهای تقابل غرب با شرق را بدن زلنسکی هم دست‌نشانده غرب برای پیشبرد همین موضوع هست
اوکراین با یک سلبریتی رسما جبهه جنگ غرب علیه روسیه شد و مردمش قربانی شدن
حالا ببینید پایان یک جنگ را
امریکا باز به هم پیمان های خود پشت کرد و سرنوشت افغانستان در انتظار اکراین و زلنسکی بیچاره و خوش باور که فکر می کرد با بقیه رهبران فرق دارد و با طناب پوسیده امریکا به چاه نیستی وارد شد و به امید وارد شدن به ناتو و اتحادیه اروپا اکراین را بطرف نابودی کشاند حالا نه خبری از ناتو است نه اتحادیه اروپا و یک کشور ویران با صدها هزار کشته و بالای چند میلیون نفر رخمی و ۲۰ میلیون اکراینی آواره در جهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
نخیر. اینها نشان می دهد که وقتی یک طرف قدرت نظامی و پول زیادی زیادی داره را نمیشه شکست داد. تلنگری به شما که دست از خیال پردازی بردارید و بیشتر از این ایران را به ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
احسنت
ببینید روسیه چقدر به ما خدمت کرد
فقط مونده بیاد در خونه براتون نون بیاره
البته پولشو چندین برابر گرفته
قدرت نظامی، سیاسی و پول تعیین کننده همه چیز تو دنیا هست و حرف مردم اهمیتی نداره.
این چیزی هست که این چند ساله تو دنیا اثبات شده.
مخصوصا تو خاورمیانه که بدتر.
هرموقع حماس بر اسراییل پیروز شد اکراین برروسیه پیروز میشه......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
اشتباه مثبت زدم / روسیه و پوتین محکوم به شکست هستند
دوستان روشن فکر آیا بفکر مردم آواره اوکراین و فلسطین و اسرائیل هستید آمار های الکلی رو ول کنید کشور خود را بسازیم گاهی وقتها میگم شاید مردم نباید بدانند که کجا و برای چی هزینه میشه بقول یک ضرب المثل صلاح مملکت خویش خسروان دانند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی