بازدید 2107
۵

هنیه: آمریکا به اعتراضات ملت خود درباره غزه گوش دهد

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شنبه شب در واکنش به برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی گفت: آمریکا و کشورهایی که بر جنایت رژیم صهیونیستی سرپوش می‌گذارند، به صدای ملل خود گوش فرا دهند.
کد خبر: ۱۲۰۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶ 05 November 2023

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، هنیه همچنین گفت: به جمعیت زیاد معترض در واشنگتن آمریکا و دیگر شهرها و پاتخت کشورهای غربی که همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند و خواستار توقف نسل کشی در غزه شدند، درود می‌فرستم.

وی افزود: این جمعیت باشکوه و گسترده که ده‌ها، صدها و هزاران نفر از کشورهای مختلف آن را رقم زدند، نشانگر آن است که جهانیان به صورت کامل از اشغالگران و وحشیت آنها به تنگ آمده‌اند.

وی در پایان گفت: ملل جهان حرف خود را زده‌اند، می گویند که فلسطین باید آزاد باشد، و مقاومت مشروع و قانونی است و اشغالگران رو به زوال هستند.

سخنان هنیه همزمان با آن مطرح می شود که جمعیت گسترده‌ای امروز شنبه برای حمایت از مردم غزه به خیابان‌های واشنگتن در آمریکا آمدند و خواستار پایان محاصره این منطقه و آتش بس شدند.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، تظاهرات در میدان آزادی واشنگتن که در فاصله کوتاهی از کاخ سفید قرار دارد, جدیدترین اعتراض در سراسر جهان برای پایان دادن به بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی است.

ابراهیم هوپر، سخنگوی شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: هدف اصلی همه در حال حاضر آتش بس است. بدون آتش بس نمی‌توان کاری انجام داد. بدون آتش بس امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه, مداوای مجروحان و حتی خارج کردن و دفن اجساد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هیچ چیز نباید مانع آتش بس بشردوستانه شود.

خیابان پنسیلوانیا و دیگر خیابان‌های اطراف آن در ساعت ۱۴:۳۰ به وقت آمریکا، مملو از تظاهرکنندگان بود. سازمان دهندگان گفتند که ۴۰ اتوبوس حامل شرکت کنندگان به دلیل بسته شدن خیابان‌ها نتوانستند به میدان برسند و حامیان این راهپیمایی با پای پیاده درحال نزدیک شدن به این میدان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی جمعیت معترضان شامل کودکان, زنان, و مردان از جوامع مختلف آمریکا بود. بسیاری از آن‌ها تابلوهایی را در دست داشتند که خواستار پایان دادن به جنگ در غزه بودند و برخی آرمان فلسطین را با دیگر رویدادهای جهان مرتبط می‌کردند. بر روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود: "از فلسطین تا مکزیک، این دیوارهای مرزی باید برداشته شوند. "

همزمان با آمریکا، هزاران تن دیگر نیز روز شنبه ر همبستگی با مردم فلسطین در بحبوحه بمباران‌های مداوم غزه از سوی رژیم صهیونیستی در بسیاری از شهرهای اروپایی از جمله برلین، پاریس، میلان و کپنهاگ در خیابان‌ها حضور یافتند و خواستار توقف جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شدند.

هزاران تن از حامیان فلسطین در برلین به همراه خانواده و فرزندان خود برای محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی گرد هم آمدند.

معترضان، پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی را که برآن‌ها عبارات «نسل‌کشی را متوقف کنید» ، «غزه را نجات دهید» و «آتش‌بس» نوشته شده بود، در دست داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
بعد از طوفان الاقصی چرا نماز شکر خواند؟ شکر کرد که خودش و خانواده اش درون غزه نیستند؟
دیگه اینقدر اوضاع خراب هست که از ملت آمریکا مایه میزارن رهبران حماس ...

اون زمان که برنامه قتل عام مردم اسراییل رو بررسی میکردین به فکر امروز نبودین ؟!
وای به حال مردم غزه که شما و دیگران براشون تصمیم میگیرین
بانگ الرحمان حماس بلند شده است.
خخخخخخ اين چي ميگه
ديروز يك خبرنگار با تمسخر گفت خونه دوم هنيه در غزه نابود شد البته ايشان در قطر و خونه قطرشونند
يك پوزخندي با اون البته زد كه فقط بابد ميديديد خخخخ امريكا خخخخ ببين تو دو ميليون ادمو گرفتي كردي فقط پانثد هزار نفر
يك ميلبون مردن
پانصد تا هم كه از مصر در رفتن خخخخخ
آقای هنیه
الان باید تو غزه باشی و دوشا دوش مردم بجنگی
اینجا چه کار می کنی
پا شو مرد برو مثل سردار قاسم سلیمانی باش برو خط مقدم
مردم با دیدنت آرامش می یابند
با همه خانواده ات برو اگر شهادت خوب است برای تو هم خوب است
چرا با اشتباه معادلات این همه مردم بی گناه را به کشتن دادی
اسرائیل همین را می خواست
چرا دم از آتش بس می زنی
مگه خودت حمله نکردی مرد و باش و تمامش کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست