بازدید 2924

آمریکا اهرم فشار علیه نتانیاهو را فعال می کند؟

برخی از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا، رئیس جمهور این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند تا در ماجرای جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس از اهرم فشار برای محدود کردن اقدامات وحشیانه این رژیم علیه غزه استفاده کند.
کد خبر: ۱۲۰۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 04 November 2023

به گزارش تابناک، جناح پیشروی حزب دموکرات آمریکا در کنگره در حال افزایش فشارها بر دولت جو بایدن هستند تا به این واسطه از اهرم فشارش برای وادار کردن رژیم صهیونیستی جهت رسیدگی به نگرانی‌های فزاینده بشردوستانه در غزه استفاده کند.

به گزارش «پولیتیکو» در چند روز گذشته چندین قانونگذار دموکرات از کاخ سفید خواسته‌اند تا موضع سخت‌تری را در قبال همتایانش در رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. درخواست این قانونگذاران از دولت بایدن این بوده است که رژیم صهیونیستی را تحت فشارقرار دهد تا از این طریق بتواند، برنامه‌های خود را برای تضمین امنیت غیرنظامیان و رسیدگی به مسائل بشردوستانه در غزه پیش ببرد.

خواسته آنها از بایدن این بوده است تا پیش از آنکه طرح ارائه کمک‌های اضافی به این رژیم را نهایی کند از آن بخواهد تا محاصره خود بر غزه جهت قطع آب و سوخت را متوقف کند. در همین رابطه «الکساندریا اوکاسیو کورتز»عضو حزب دموکرات آمریکا گفته است: جدا از آتش بس، فکر می کنم برای حزب ما نیاز باشد تا به رئیس جمهور فشار آورد تا واقعا به عنوان یک نیروی میانجی در جریان جنایات وارد شده به غزه عمل کند.

اصرار برای اولویت قرار دادن مسائل غیرنظامی و بشردوستانه از سوی جناح پیشروی حزب دموکرات مطرح شده است که به طور کلی با تداوم عملیات رژیم صهیونیستی در غزه مخالف هستند. این گروه خواستار وقفه ای در جنگ هستند تا به واسطه آن غیرنظامیان فلسطینی بتوانند از غزه بیرون روند. موضوعی که مورد حمایت جو بایدن قرار گرفته است با این حال، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه با قاطعیت این درخواست را رد کرده و عنوان کرد: اسرائیل با «تمام قدرت خود» به بمباران نوار غزه ادامه می‌دهد.

در حالی که کاخ سفید از یک وقفه بشردوستانه جهت رسیدگی به این نگرانی ها حمایت می‌کند ،رهبر رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که این کار را انجام نمی‌دهد. به گفته بسیاری از کارشناسان، امتناع نتانیاهو از بررسی درخواست واشنگتن، بایدن را وارد یک درگیری سیاسی شدید بین متحد صهیونیستی‌اش و نمایندگان جناح پیشروی حزب دموکرات بر سر نگرانی‌های بشردوستانه در مورد غزه می‌کند.

«سناتور جف مرکلی»از ایالت اوریگان آمریکا نیز از شرایط کنونی ابراز نگرانی کرده است و با حمایت نمایندگان دیگری مانند «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»از ماساچوست، «پیتر ولش» از ایالت ورمانت، فهرستی از سوالات مرتبط با جنگ غزه در مورد ارزیابی دولت بایدن از مرگ غیرنظامیان، ضرورت ارسال نیازهای بشردوستانه به غزه، مدت زمان جنگ و سایر مسائل دیگر به دولت ارسال کرده است.

مرکلی گفته است که برای تحقق اهدافی مانند ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، خروج امن غیرنظامیان و دفاع از آنها در جریان جنگ تلاش می‌کند.

تشدید فشارها بر دولت بایدن در حالی صورت می گیرد که کنگره در حال بررسی درخواست دولت جهت ارسال ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک به رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از بودجه درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری بایدن از کنگره است.

 
منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
آنطور که در برخی رساناهای دیگر مطرح شده است نتانیاهو میگوید در صورت آزادی تمام اسراء که در دست حماس است آتش بس را میپذیرد اما حماس ظاهرا افکار دیگری را برای آینده دویست و چند اسیر خود را دارد.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
واقعا حرف نتانیاهو را باور میکنی؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
جناب سخنگوی نتانیاهو. اون وقت اسیران و بچه ها و مادران زندانی فلسطینی چی میشن!!؟ جناب نتانیاهو چیزی در مورد اونها نگفت!!؟ در مورد آزادی زندانیان زن آن بی سقف غزه چطور؟
خودشان بمب های هدایت شوند یک تنی و سنگر شکن به اسراییل می دهند و پشتیبانی اطلا تی و تسلحاتی مختلف انجام می هند از ان طرف ژست بشر دوستانه هم می گیرند. صهیونیست ها اگر همین امروز پشتیانی تسلیحا تی امریکا قطع شود جنگ را متوقف می کنند.
تا بایدن کارش یکسره نشود نتان یاهو نیز جنایت می آفریند. (پمپئو) کجاس؟ ساعت( 1:20 ) نزدیک نیست!؟
بی بی(نتان یاهو) نیز باید مراقب ساعت (1:20) باشه گویا وضعیت برای او خیلی (خیت) شده؛ امّا زمان (1:20) به وقت (تَلَّ اَویو) وقت مناسبی است و در واقع نعمت و هدیه ای الهی از طرف (الله)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
هنوز جای ساعت یک و بیست درد میکنه ؟
ناشناس
| Australia |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
شماره ساقیت رو لطفا همینجا بذار برای مریض میخوام
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
فک کنم اصل جنس ناب و ساعت1:20
میدن
به کجا چنین شتابان
تا تو هستی وساعت 1:20دنیا احتیاج به بمب اتم نداره
زن وبچه فلسطینی سیخی چند ؟ فقط زن زندگی آزادی!!! البته نظر سلبریتی ها از همه مهمتره !!! علی الخصوص علی کریمی باشرف؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
با شرف فقط اونایی که به این کامنت منفی میدن!!!!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
به ندای وجدان باهات موافقم جناب موسوی. متاسفانه به اشتباه منفی دادم
کار اشتباهی میکنن باید اجازه بدن جنگ اادامه پیدا کنه تا حماس و ملت قهرمان فلسطین بجنگند و حقشون رو بگیرند چرا باید آتش بس انجام بشه
عجب فیلمی هستن این آمریکاییها. یه خورده کشش می‌دن تا غزه با خاک یکسان بشه بعد که دیگه چیزی برای از بین رفتن نبود، به اسراییل میگن آتش بس کن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی